کد خبر: ۸۲۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
تعداد بازدید: ۲۱۵
بلومبرگ مدعی شد:
بلومبرگ مدعی شد که رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تسهیل تحریم‌های این کشور علیه ایران در راستای ایجاد فضای مناسب برای دیدار با رئیس‌جمهوری این کشور رایزنی کرد که با مخالفت وی مواجه شده بود.
بولتون با پیشنهاد ترامپ درباره تسهیل تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده بودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره کاستن از تحریم‌های این کشور علیه ایران در جهت ایجاد فضای مناسب برای دیدار با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران در اواخر ماه جاری میلادی رایزنی کرده بود. این اقدام البته واکنش شدید «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا را به دنبال داشت و تلاش کرد جلوی این اقدام از سوی ترامپ را بگیرد. این خبر را منابع آگاه گزارش دادند.

این منابع گزارش دادند که ترامپ روز دوشنبه در دیدار با اعضای کابینه‌اش در اتاق بیضی این ایده را مطرح کرد؛ ایده‌ای که «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا از آن استقبال کرد تا راه برای مذاکره مجدد با ایران باز شود. چند ساعت پس از این دیدار، ترامپ مشاور امنیت ملی خود را اخراج کرد.

به گفته این منابع، کاخ سفید مشغول آماده‌سازی‌ها برای دیدار میان ترامپ و روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ‌است. با این حال، مشخص نیست که آیا ایران با این دیدار موافقت می‌کند یا نه.

به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، دو نفر از این منابع عنوان کردند که یکی از سناریوهای ترامپ دیدار مشترک با روحانی و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه بود. دیگر منابع عنوان کردند که هیچ نشانه‌ای دال بر این‌که آمریکا به‌راستی برنامه‌ای در این جهت داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: