کد خبر: ۸۲۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید: ۲۳۷
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قیام عاشورا نشان داد که مقاومت و ایستادگی، راه سعادت است‌ و امروز نیز تاریخ تکرار شده و تمام دنیای مستکبر در مقابل یک امام و امت، آرایش جنگی گرفته‌اند اما تسلیم، شکست، سازش و مذاکره در قاموس ما نبوده و هدف ما ایستادگی، حرکت، تسلط و آفرینش قدرت است.
فرمانده سپاه: سازش و مذاکره در قاموس ما نیست/ حل مشکلات به دست خودمان است زیرا هیچ‌گاه دشمن به دشمن راه حل نمی‌دهد

به گزارش خبرداغ ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قیام عاشورا نشان داد که مقاومت و ایستادگی، راه سعادت است‌ و امروز نیز تاریخ تکرار شده و تمام دنیای مستکبر در مقابل یک امام و امت، آرایش جنگی گرفته‌اند اما تسلیم، شکست، سازش و مذاکره در قاموس ما نبوده و هدف ما ایستادگی، حرکت، تسلط و آفرینش قدرت است.

سردار سرلشکر حسین سلامی شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه قیام عاشورا عبرت بزرگی داشت، افزود: عبرت عاشورا این بود که اگر امتی ترس، جهل و طمع را رها نکند امام خود را در میدان جهاد، تنها می‌گذارد همانگونه که بسیاری از انسان‌های سست‌ایمان در میانه راه، امام حسین(ع) را تنها گذاشتند.

وی اظهار داشت: امروز نایب امام زمان(عج) در میدان بوده و البته امت، تغییر کرده و آگاه است و امام خود را تنها نمی‌گذارد و به همین دلیل، ماجرای غم‌انگیز عاشورا تکرار نمی‌شود که تقدیم صدها هزار شهید، سند دلالت بر این مساله است.

سلامی تصریح کرد: امروز اسلام به حاکمیت رسیده و مسلمانان با تشکیل قدرت، میدان برتری را در اختیار گرفته‌اند و با وجود اینکه تمام دشمنان دست به دست هم داده‌اند تا صحنه کربلا تکرار شود اما ایستادگی امت سبب به هم خوردن تمرکز و عقب‌نشینی دشمن شده است.

وی ادامه داد: مسلمانان بیرق جهاد را بر دوش گرفته و جوانان ایرانی کاری کرده‌اند که دشمن به شکست خود اعتراف کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی مسلمانان، امام و دشمن خود را می‌شناسند محشری بر پا می‌شود و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز با قوه تدبیر که با منطق حق، وحی و حکمت همراه بود مسلمانان را هدایت کرده و بر بزرگترین امپراطوری‌های جهان غلبه کرده‌اند.

وی افزود: این غلبه‌ها از عاشورا الهام گرفته و با تکیه بر منطق قرآن بوده است.

سلامی اظهار داشت: امروز جهان اسلام، میدان جهاد نیرومندی شده و امام مسلمین تنها نیست و جوانان شجاع، مجاهد و شهادت طلبی وجود دارند که می‌توانند طومار دشمنان را برای طولانی‌مدت بر هم بپیچند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف اینکه تمام دنیا ما را تحریم کرده‌اند اما در جایی که مردم با ایمان، در مقابل دشمنان خدا و مستکبران می‌جنگند سربلند و مهیای حل مشکلات خواهیم بود.

سلامی تصریح کرد: حل مشکلات به دست خودمان است زیرا هیچ‌گاه دشمن به دشمن راه حل نمی‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عاشورا عظیم‌ترین واقعه حیات بشر و پرشکوه‌ترین رویداد هستی است که هر سال زنده‌تر، طوفانی‌تر و عمیق‌تر به پیش رفته و دل‌های جدیدی را تسخیر می‌کند.

وی اظهار داشت: قیام عاشورا حتی قلب اروپا و آمریکا را تحت نفوذ خود قرار داده و حقیقت و شکوه عاشورا با نزدیک شدن به این حادثه، با چشم‌ها و گوش‌های درونی و معنوی بیشتر حس می‌شود.

سلامی با بیان اینکه امام حسین(ع) وارث انبیا و اوصیای الهی بود، خاطرنشان کرد: وقتی چنین شخصیت باعظمتی به خود اجازه می‌دهد شهید شده و خانواده‌اش به اسارت درآیند، عظمت اسلام و امام روشن می‌شود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با وجود اینکه می‌دانست به شهادت می‌رسد اما دلیلی برای خالی کردن میدان جهاد نبود و این راه را بر اساس فلسفه عمیق الهی انتخاب کرد زیرا باید منطق مبارزه و جهاد در مقابل ستمگران را در میدان عمل به تصویر می‌کشید.

سلامی ابراز کرد: عاشورا کهنه شدنی نبوده و الگویی برای سعادت انسانی است و این هنرنمایی عاشورا است که باشکوه‌ترین صحنه‌های تاریخ را خلق می‌کند و چشم تاریخ برای همیشه خیره می‌ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: