کد خبر: ۸۲۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید: ۲۱۴
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: بعد از اتفاقاتی که افتاد کشورها و مقام‌های مختلف از جمله مکرون تلاش کردند که کاهش تنش را در دستور کار خود داشته باشند و تلاش کردند در چارچوب برجام مذاکراتی انجام شود و با چندین مورد تلاش بتوانند جمهوری اسلامی ایران را با اقدامات خودشان قانع بکنند و گام‌‌های موثری بردارند اما برای سفر آقای ظریف به فرانسه هنوز زود است.
هشدار می‌دهیم که کشورها به سمت ائتلاف‌‌های پرتنش در خلیج فارس نروند/ برای سفر ظریف به فرانسه هنوز زود است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز با تبریک عید غدیر و تبریک سالروز آزادی اسرای جنگ و یادآوری کودتای ۲۸ مرداد با بیان اینکه اقدامات خصمانه آمریکا از همان زمان ادامه داشته اما هرگز موفق نشده‌اند و تنها چیزی که نشناختند مردم ایران بوده گفت: تشکر می‌کنم از همه مقام‌های ایرانی و رسانه‌ها و موج حمایت‌هایی که پس از تحریم آقای طریف که اقدامی غیرعرف بود داشتند.

وی با بیان اینکه تحرکات دیپلماتیکی طی روزهای گذشته اتفاق افتاده است، افزود: آقای ظریف به حوزه اسکاندیناوی سفر کرده و بعد از آن در حوزه آسیای میانه تحرکات دیپلماتیکی خواهیم داشت و این تحرکات بر اساس دیپلماسی فعال و منطقی ایران خواهد بود.

موسوی درباره سفر ظریف به فنلاند و ارائه طرحی به عنوان طرح فنلاند، گفت: بعد از اینکه اتفاقاتی در‌ منطقه افتاد ضمن اینکه در منطقه و خلیج فارس به دنبال تنش نیستیم کارهایی را شروع کردیم که البته کشورهای دیگر هم اقداماتی داشتند.

وی درباره سفر ظریف برای دیدار با مکرون گفت: کشورهای مختلفی با اهداف مختلفی برای تنش‌زدایی از منطقه و خلیج فارس تلاش کردند که جمهوری اسلامی هم چون هیچ‌گاه خواهان تنش نبوده سعی کرده این سخنان را بشنود و همیشه از این تحرکات استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ائتلاف برای امنیت کشتی‌ها در خلیج فارس تاکید کرد: هشدار می‌دهیم که کشورها به سمت ائتلاف‌هایی اینچنین  نروند چراکه باعث تنش بیشتر در منطقه حساس خلیج فارس خواهد شد.

وی افزود: بعد از اتفاقاتی که افتاد کشورها و مقام‌های مختلف از جمله مکرون تلاش کردند که کاهش تنش را در دستور کار خود داشته باشند و تلاش کردند در چارچوب برجام مذاکراتی انجام شود و با چندین مورد تلاش بتوانند جمهوری اسلامی ایران را با اقدامات خودشان قانع بکنند و گام‌‌های موثری بردارند اما برای سفر آقای ظریف به فرانسه هنوز زود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: