کد خبر: ۸۲۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
تعداد بازدید: ۴۲۶
غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما ضمن بیان اینکه پس از مجموعه «بوی باران» ، سریال «ترور خاموش» روی آنتن شبکه یک می‌رود، در رابطه با بحث بودجه در شبکه یک گفت: در اتفاقی نادر امسال توانستیم، پول تمام پروژه‌هایی که از ما طلب داشتند را به طور کامل تسویه کنیم.
چرا بودجه سریال پرخرج «گاندو» براحتی تامین می‌شود، اما «۸۷ متر» کیانوش عیاری سال‌ها متوقف شده بود؟ / یک مسئول صداوسیما: «گاندو» در بیرون از سازمان تولید شده بود / هزینه ماهیانه پروژه‌های سیما ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است / مشکل مالی نداریم

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، غلامرضا الماسی ضمن بیان اینکه پس از مجموعه «بوی باران» ، سریال «ترور خاموش» روی آنتن شبکه یک می‌رود، در رابطه با بحث بودجه در شبکه یک گفت: در اتفاقی نادر امسال توانستیم، پول تمام پروژه‌هایی که از ما طلب داشتند را به طور کامل تسویه کنیم.

غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما درباره مشکلاتی که شبکه یک در حوزه بودجه برای ساخت فیلم و سریال با آنها مواجه است، به ایلنا گفت: به طور کل بودجه‌های مجموعه‌های نمایشی، متمرکز در سیما فیلم بوده و به این صورت نیست که بگوییم بودجه فلان شبکه خوب و بودجه‌های دیگر بد است. به نوعی اگر وضعیت مالی و اعتباری سازمان خوب باشد، این موضوع برای تمام شبکه‌هایی که مجموعه نمایشی تولید می‌کنند؛ خوب بوده و اگر هم وضعیت بد باشد، همه شبکه‌ها با آن مواجه هستند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان با توجه به تولیدات پرخرج شبکه‌های دیگر همچون «گاندو» در مقابل مشکلات مالی که برای پروژه «۸۷ متر» کیانوش عیاری ایجاد شد، به وجود تبعیض بین تقسیم بودجه در شبکه‌های مختلف اذعان کرد، توضیح داد: مجموعه «گاندو» جز تولیدات سازمان نبود و در بیرون از سازمان و توسط موسسه شهید آوینی تولید شده بود. اما اگر بخواهیم به طور مختص در رابطه با پروژه آقای عیاری صحبت کنیم، باید بگویم هر پروژه‌ای فارغ از بحث مالی، از نظر کمی یک روندی را طی می‌کند. جناب عیاری با توجه به مختصاتی که دارا بوده و نوع تولیدی که انجام می‌دهد، برداشت روزانه‌اش خیلی کمتر از وضعیت نرمالی است که در تلویزیون وجود دارد و به همین خاطر پروژه ایشان طولانی شده است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در ادامه بیان کرد: همچنین غیر از توقفی که در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت اتفاق افتاد، به طور کل، پروژه‌های ما تعطیلی به آن معنا نداشته‌اند. هیچ‌کدام از پروژه‌ها نیز لزوما موضوعات مالی نداشته که بگوییم به این دلیل که وضعیت مالی خوب بوده، پروژه خوب پیش رفته و چون وضعیت مالی بد بوده، پروژه بد پیش رفته است.

الماسی افزود: هزینه ماهیانه پروژه‌های در مسیر تولید سیما، چیزی حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان بوده که بسته به شرایط تعیین می‌شود. اما طبیعتا اگر شما نتوانید یک ماه به این پروژه‌ها پول تزریق کنید، این هزینه برای ماه بعد دوبرابر و برای ماه سوم سه برابر می‌شود. البته امسال به دلیل نوع بودجه سازمان و تغییر رویکرد اعتباری که برای شبکه‌ها و سریال‌ها پیش آمد، یک توقف پرداختی داشتیم، ولی تقریبا اواخر سال گذشته و اوایل امسال، پولی آمد که توانستیم با استفاده از آن، تمام پروژه‌هایی که طلب داشتند را صفر کنیم.

وی ادامه داد: به نوعی اینکه با همه پروژه‌ها به طور کامل تسویه مالی صورت گیرد، در هفت، هشت سال اخیر بی‌سابقه بوده است. پروژه‌هایی هم که تسویه نشده‌اند، در واقع اسنادشان کامل نبوده است. در نهایت باید بگویم سازمان، مشکل مالی از این نظر نداشته؛ ولی بودجه سه ماهه اول امسال خیلی دیر آمد و خدا را شکر از یک ماه پیش به این ور بودجه‌ها آمده که در حال تزریق به پروژه‌هاست.

غلامرضا الماسی که به تازگی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما شده، درباره برنامه‌ریزی‌هایی که قرار است در ادامه برای فیلم و سریال شبکه یک سیما انجام شود، توضیح داد: طبیعتا در حوزه سریال برنامه‌ریزی به شکل بلندمدت وجود دارد و هر کدام از دوستان هم که بیایند ادامه کارهای قبلی را انجام می‌دهند. کما اینکه خیلی از تولیدات کنونی تلویزیون که روی آنتن هستند، ممکن است ما حصل زحمات دو مدیر قبل‌تر باشند. بدیهی است که ما در ابتدا باید بررسی اولیه‌ای را روی تولیداتی که در حال کار هستند، انجام دهیم. به هر حال سعی ما این است که اگر کارهای درستی انجام شده، آنها را ادامه دهیم و اگر احتمالا کم و کاستی وجود داشته است، تا آنجا که از دستمان برمی‌آید اصلاحات لازم را انجام دهیم تا کارها در مسیر خودش پیش برود.

وی افزود: تولید هر پروژه‌ فیلم و سریال بسته به تعداد قسمت‌ها، شرایط تولید و پخش، چیزی ما بین بین دو تا چهار سال زمان می‌برد. به این ترتیب معمولا برنامه‌ریزی‌ها در حوزه فیلم و سریال به طور میان مدت صورت می‌گیرد. برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت در این زمینه نیز، در حد اصلاحات کاری که می‌خواهد روی آنتن رود یا فیلمنامه‌ای که قرار است نوشته شود، صورت می‌پذیرد. به هر حال کنداکتور فیلم و سریال شبکه اول سیما تا پایان سال آماده بوده و همین موضوع نشان می‌دهد که مدیر قبلی در دو سه سال گذشته، در مجموعه ظرفیت‌هایی که آنتن داشته، تلاش خود را انجام داده و این مجموعه‌ها را به جریان انداخته‌اند. به عنوان مثال همین حالا دو سه سریال در مرحله پس از تولید و آماده روی آنتن رفتند هستند، که حاصل زحمات مدیر قبلی است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در پاسخ به اینکه چه سریالی بعد از مجموعه «بوی باران» روی آنتن این شبکه می‌رود، گفت: امیدوارم بعد از پایان مجموعه «بوی باران» بتوانیم سریال «ترور خاموش» را روی آنتن ببریم که به نوعی فصل اول آن با عنوان «سارق روح» از شبکه پنجم سیما پخش شد. در واقع بعد از پخش سارق روح، به دلیل موضوعات مربوط به بودجه قرار شد تولید این مجموعه توسط سیما فیلم انجام شود. به این ترتیب اکنون پس از آماده شدن سریال، سیما فیلم، شبکه یک را برای پخش مجموعه کاندیدا کرده است.

الماسی در پایان گفت: مجموعه «ترور خاموش» از جمله تولیدات مرکز سیما فیلم بوده که به حوزه امنیت، بحث ترانزیت مواد مخدر و مواد روان گردان می‌پردازد و در ۳۱ قسمت آماده پخش شده که امیدواریم با استقبال مردم مواجه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: