کد خبر: ۸۲۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
تعداد بازدید: ۲۸۴
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران در تاریخ معاصر خود آغازگر هیچ جنگی نبوده و پس از این هم نخواهد بود، اما در دفاع از خود کمترین تردیدی بخود راه نمی دهد و به هر متجاوزی سریع و کوبنده پاسخ خواهد داد.
عراقچی: پاسخ ایران به هر تجاوزی سریع و کوبنده خواهد بودبه گزارش خبرداغ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران در تاریخ معاصر خود آغازگر هیچ جنگی نبوده و پس از این هم نخواهد بود، اما در دفاع از خود کمترین تردیدی بخود راه نمی دهد و به هر متجاوزی سریع و کوبنده پاسخ خواهد داد.

سید عباس عراقچی در دیدار اعضای کمیسیون سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی مجلس نمایندگان اندونزی، ضمن استقبال از گسترش همه جانبه روابط با اندونزی، سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تشریح و اعلام کرد که تقویت توانمندی های دفاعی ایران جنبه بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشور دیگری نیست.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در زمینه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و ادعاهای بی اساس آمریکا اظهار داشت: طبق فتوای مقام معظم رهبری، ما هرگونه استفاده غیرصلح آمیز از سلاح های کشتار جمعی را حرام و مردود می دانیم اما با توانمندی دانشمندان خود، این فناوری را به صورت بومی در قالب یک برنامه صلح آمیز توسعه داده ایم.

عراقچی در مورد تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، تاکید کرد: این تحریم ها غیرقانونی است و ماهیت ضد انسانی دارد، اما ایران مصمم است آن را تبدیل به فرصتی برای تحول در اقتصاد ملی کند.

عبدالخریس المشهری رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اندونزی نیز ضمن تمجید از خودباوری و استقلال کشورمان، بر تعمیق همکاریهای پارلمانی بین دو کشور تاکید و آمادگی اندونزی را برای همکاری در همه زمینه ها از جمله مبارزه با افراطی گری و تروریسم اعلام کرد.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: