کد خبر: ۸۱۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۲۵۸
ربیعی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های فرهنگیان:
سخنگوی دولت در نشست تشکل‌های فرهنگیان گفت: باید گفت‌وگوهای بین تشکل‌ها سازمان‌یافته باشد.
امروز جامعه ما از همیشه مطالبه‌گرتر شده است/ فشار به دولت بی‌حد و حصر استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نشست هم‌اندیشی تشکل‌های فرهنگیان با حضور سیدجواد حسینی سرپرست جدید آموزش و پرورش، علی ربیعی سخنگوی دولت، معاونین آموزش و پرورش و برخی از اعضای تشکل‌های فرهنگیان بعدازظهر امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

ربیعی پس از شنیدن صحبت‌های اعضای تشکل‌های فرهنگیان عنوان کرد: من با مباحث عمومی که در صحبت‌های شما تشکل‌ها مطرح شد، هم‌نظر هستم. شما هم می‌دانید که گفت‌وگوها در خانواده‌ها و مدارس کاهش یافته و اکنون نیاز داریم بیش از پیش با هم صحبت کنیم و تعامل داشته باشیم. ما نیاز به یک   ارتباطی و عاطفی داریم زیرا این فقدان ارتباطی و عاطفی لطمه‌زننده است. اکنون تاسف‌برانگیز است که نسبت به آموزش و پرورش ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم باید گفت‌وگوهای بین تشکل‌ها ‌سازمان‌یافته باشد و البته آقای بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش این مسئله را پایه‌ریزی کردند. جا دارد از همین جا یاد آقای فانی، دانش آشتیانی و سیدمحمد بطحایی را گرامی بداریم.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: اولین تصمیمی که لازم است این است که ابلاغیه‌ای برای تشکل‌ها به سمت رئیس‌جمهور ببریم و جلسه‌ای در این زمینه در سازمان برنامه برگزار کنیم تا همین مباحث به آنجا انتقال یابد. ما به مسئله «گفت‌وگو» به عنوان یک نیاز قوام و دوام اجتماعی نگاه می‌کنیم به ویژه در تشکل‌ها و نهادها که برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی افزود: امروز جامعه ما از همیشه مطالبه‌گرتر شده است و فشار به دولت بی‌حد و حصر است. ترامپ فکر می‌کرد ما تا سه ماه دیگر سقوط می‌کنیم، در حالیکه در سال گذشته این صحبت‌ها مطرح نبود امسال اما بی‌نظیرترین فشارها به ایران وارد شده است.

ربیعی بیان کرد: درست است که فشارهای زیادی به کشور وارد است اما خدا را شکر کشور اداره شد اما از  مواردی که از تحریم و بودجه آسیب نمی‌بیند موارد از جمله آموزش است. اگر آموزش و پرورش هرگونه مشکلی داشته باشد، این مشکلات به بیرون منتقل می‌شود اما من حتما نکاتی که از سوی تشکل‌ها عنوان شد را به رئیس‌جمهور منتقل می‌کنم تا این مطالبات مورد پیگیری قرار بگیرند.

وی با اشاره به ذی‌نفعان من‌غیرحق گفت: ذی‌نفعان من‌غیرحق مهمترین مسئله هستند زیرا این‌ها فشار زیادی وارد می‌کنند از این رو استقلال معنی و اهمیت بیشتری می‌یابد.

سخنگوی دولت در پایان اظهار داشت: از سویی درباره ناامیدی در شغل معلمی  مطالبی مطرح شد گرچه معتقدم به این تندی که مطرح شد نیست اما باید تحقیقاتی درباره علل آن صورت بگیرد زیرا ما نباید در یک مشارکت نظام‌مند چنین چیزی داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: