کد خبر: ۸۱۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۲۹۵
دهلی نو-ایرنا- لاشه یک فروند هواپیمای "ای ان ۳۲" متعلق به نیروی هوایی هند که هشت روز پیش در ایالت اروناچال پرادش واقع در شمال شرق این کشور سقوط کرده بود ، کشف شد. در هنگام وقوع این حادثه، هواپیما ۱۳ سرنشین داشته است. مقامات هندی در هفته جاری ۱۰ هزار دلار جایزه برای یافتن لاشه این هواپیما تعیین کرده بودند.
لاشه هواپیمای نیروی هوایی هند پیدا شد

دهلی نو-ایرنا- لاشه یک فروند هواپیمای "ای ان ۳۲" متعلق به نیروی هوایی هند که هشت روز پیش در ایالت اروناچال پرادش واقع در شمال شرق این کشور سقوط کرده بود ، کشف شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه " هندوستان تایمز"، مقامات هندی اعلام کردند این هواپیما که در یک منطقه جنگلی در نزدیکی قله یک کوه سقوط کرده است، امکان دسترسی به آن از مسیر زمینی مشکل است بنابراین نیروی هوایی هند سعی خواهد کرد با استفاده از بالگرد به محل سقوط این هواپیما دسترسی پیدا کند.

یک مقام هندی گفت: با توجه به شدت برخورد هواپیما به کوه، احتمال زنده ماندن سرنشینان آن ضعیف است. این هواپیما به صورت کامل در آتش سوخته است.

در هنگام وقوع این حادثه، هواپیمای آنتونو ۳۲ نیروی هوایی هند ۱۳ سرنشین داشته است.

مقامات هندی در هفته جاری ۱۰ هزار دلار جایزه برای یافتن لاشه این هواپیما تعیین کرده بودند.

هواپیمای نظامی هند ساخت شوروی در هفته گذشته با نزدیک شدن به مرز چین به یکباره از رادار خارج شد.

در سال جاری نیروی هوایی هند ۱۰ فروند هواپیمای خود را از دست داده است.

یک مقام هندی گفت: از جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ گرفته تا میگ ۲۹ در سال جاری دچار سانحه شده اند. بیشترین سوانح سقوط جنگنده‌های هندی در ماه فوریه سال جاری اتفاق افتاده است.

در یکم فوریه یک جنگنده میراژ ۲۰۰۰ نیروی هوایی هند سقوط کرد. دو هفته بعد دو هواپیمای نیروی هوایی هند که در حال تمرین حرکات نمایشی برای نمایشگاه بین المللی هوایی هند در شهر بنگلور بودند، با یکدیگر برخورد کرده و سقوط کردند. در این سانحه یک خلبان نیروی هوایی هند کشته شد.

در ۲۷ ماه فوریه، یک روز پس از حمله هوایی هند به پایگاه‌های شبه نظامیان در منطقه بالاکوت پاکستان، یک جنگنده میگ ۲۱ بیسون هند در درگیری هوایی با جنگنده اف ۱۶ پاکستانی سرنگون شد.

همچنین در ۲۸ ژانویه سال جاری یک بالگرد "می ۱۷" متعلق به نیروی هوایی هند در کشمیر سقوط کرد که ۶ سرنشین این بالگرد کشته شدند.

ناوگان هواپیماهای جنگندۀ هند متشکل از جنگنده‌های روسی، انگلیسی و فرانسوی است.

از سال ۲۰۱۱ تاکنون نیروهای هوایی، زمینی و دریایی هند مجموعاً بیش از ۷۵ سانحه سقوط هواپیما، جنگنده و بالگرد را به ثبت رسانده اند که بر اثر آنها بیش از ۸۰ نفر کشته شده اند.

به گفته کارشناسان هندی خطای انسانی و مشکلات تکنیکی از جمله دلایل سقوط جنگنده‌های نیروی هوایی هند می‌باشند.

به عبارت دیگر، جنگنده‌های قدیمی، تعمیر و نگاه داری ضعیف به همراه آموزش ناکافی خلبانان به افزایش سوانح هوایی در نیروی نظامی هند کمک کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: