کد خبر: ۸۱۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید: ۳۴۶
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با چند رسانه ژاپنی، امکان گفت‌وگو با دولت آمریکا را رد کرد و گفت ایران به دنبال یک توافق هسته‌ای تازه نیست.ظریف که به توکیو سفر کرده، در مصاحبه‌ای مشترک با سه رسانه «ان‌اچ‌کی»، «کیودو» و «تی‌بی‌اس» مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال توافق هسته‌ای، تنش‌های اخیر در منطقه و همچنین روابط دوجانبه با ژاپن تشریح کرده است.
ظریف: امکان گفت‌وگو با آمریکا وجود ندارد؛ ایران به دنبال یک توافق هسته‌ای تازه نیست

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌های ژاپنی گفت ایران به دنبال گفت‌وگو با آمریکا و انعقاد توافقی تازه نیست.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، خبرگزاری «کیودو» ژاپن گزارش داد «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با چند رسانه ژاپنی، امکان گفت‌وگو با دولت آمریکا را رد کرد و گفت ایران به دنبال یک توافق هسته‌ای تازه نیست.

ظریف که به توکیو سفر کرده، در مصاحبه‌ای مشترک با سه رسانه «ان‌اچ‌کی»، «کیودو» و «تی‌بی‌اس» مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال توافق هسته‌ای، تنش‌های اخیر در منطقه و همچنین روابط دوجانبه با ژاپن تشریح کرده است.

وزیر امور خارجه بامداد امروز (به وقت تهران) درباره دلیل سفرش به توکیو، به خبرنگاران گفت: «در مورد شرایط کنونی منطقه، اقدامات آمریکا و نحوه حفاظت از برجام، اگر جامعه بین المللی علاقه‌مند باشد از برجام حمایت کند، گفت‌وگو شد.»

وی افزود: «روش های کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمریکا را برای ایشان توضیح دادم و اینکه ایران به دنبال درگیری در منطقه نیست، ولی همواره از منافع خود با قدرت دفاع کرده و اکنون نیز همین کار را انجام خواهد داد.»

ظریف پیش از این هم در چارچوب رایزنی‌هایش در مورد اوضاع منطقه و تجارت خارجی، به دهلی نو پایتخت هند سفر کرده بود.

در روزهای گذشته مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی با انتشار گسترده گزارش‌هایی با موضوع «افزایش تهدید ایران» فضایی تنش‌آلود در منطقه ایجاد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است که به دنبال درگیری نظامی نیست، اما در صورت لزوم برای دفاع از خود آماده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: