کد خبر: ۸۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۲۴۸
استاد دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا :
استاد دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا با غیرقانونی دانستن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ترامپ را فردی دانست که به هیچ توافقی متعهد نیست و گفت: اختلاف ترامپ با کشورهای دیگر باعث اصطکاک این دولت می‌شود.
جنگ در منطقه یک فاجعه تمام عیار است/ تحریم های آمریکا نقض حقوق بشر محسوب می‌شود/ عدم تعهد ترامپ به توافق‌نامه‌ها مذاکره را دشوار می‌کند

جان تیرمن مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا است.  وی در حوزه روابط بین‌الملل، پناهندگان و مسائل حوزه خلیج فارس، تروریسم و حقوق بشر، جنگ و مناقشات بین‌المللی تحقیق، بررسی و تدریس کرده است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر چین، هند و ترکیه تاثیر می‌گذارد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، جان تیرمن  درباره اینکه برخی معتقدند آمریکا با تحریم نفت ایران به دنبال تحریم قدرت‌های نوظهور همچون چین، هند، ترکیه است و تحریم نفت ایران تحریم اقتصاد جهانی است، گفت: ایالات متحده دارای روابط متفاوتی با کشورهایی است که شما از آنها نام بردید. با بیشتر این کشورها اختلاف دارد و تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر همه آنها تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: این اختلاف باعث اصطکاک دولت ترامپ می‌شود و به طور خاص به روابط تجاری آسیب می‌رساند و نقطه ضعفی برای دولت ترامپ به حساب می‌آید که می‌تواند آسیب جدی به این دولت وارد کند.

تحریم های آمریکا علیه ایران نقض حقوق بشر محسوب می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا در پاسخ به این سوال که عدم تمدید معافیت نفتی با توجه به اینکه ایران به دنبال فروش نفت برای تامین نیازهای اساسی مردم بوده این اقدام چه تبعات حقوق بشری می‌تواند داشته باشد، گفت: من فکر می‌کنم که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه تنها هیچ مبنا و جایگاهی در قوانین بین‌المللی ندارند بلکه  کاملا غیرقانونی بوده و نمونه کامل نقض حقوق بشر به حساب می‌آید.

مذاکره با ترامپ بسیار دشوار است

وی در واکنش به اینکه در ایران برخی معتقدند مذاکره با ترامپ نتیجه‌ای نخواهد داشت چرا که طرف مقابل به هیچ تعهدی پایبندی نیست، گفت: من هم معتقدم مذاکره با ترامپ بسیار دشوار است؛ چراکه او به هیچ توافقی متعهد نیست.

تیرمن تاکید کرد: او می‌خواهد حاکمیت در ایران را عوض کند و دستاوردهای دولت اوباما را از بین ببرد. برجام یکی از این دستاوردهاست. برجام دستاورد مشترک ایران و اوباما است که دولت ترامپ در پی نابودی آن است.

تحریم‌ها بیش از هرچیزی مردم عادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

وی درباره اینکه گفته می‌شود هدف تحریم‌ها ملت ایران است و نه صرفا نظام این کشور تاکید کرد: در واقع هدف این تحریم‌ها تغییر حاکمیت فعلی ایران است. اما چیزی که مشخص است این است که این تحریم‌ها بیش از هرچیزی و به طور گسترده مردم عادی در ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در حال حاضر بیش از هرچیز تاثیر تحریم‌ها بر مردم عادی مشخص است نه حاکمیت آن.

اروپا همواره ضعیف بوده و توسط قدرت‌های قوی‌تر رهبری می‌شود

این استاد آمریکایی در پاسخ به این سوال که چرا اروپا به تعهدات خود در قبال ایران پایبند نیست، گفت: اروپا در مقابل آمریکا و برای اجرای تعهداتش ضعیف است، همواره ضعیف بوده است و توسط قدرت‌های قوی‌تر هدایت و رهبری می‌شود.

جنگ در منطقه یک فاجعه تمام عیار است

وی در پایان درباره پیامدهای هرگونه درگیری و جنگ در منطقه‌ گفت: جنگ آمریکا با ایران برای تمامی طرف‌های درگیر، یک فاجعه تمام عیار است ما در صورت وقوع جنگ یک فاجعه بزرگ را شاهد خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: