کد خبر: ۷۹۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۲۶۷۷
یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس درباره ابهامات موجود در بیمه سرمد و نحوه سرپرستی مجتبی کاتب فرزند غلامرضا کاتب و ریاست او بر هیات مدیره این شرکت بیمه، از وزیر اقتصاد توضیح خواسته است.

پای وزیر اقتصاد هم به ابهامات بیمه سرمد باز شد/ پیگیری پرونده «ژن خوب صنعت بیمه» در مجلس +سنداتفاقات عجیب در بیمه سرمد تمامی ندارد؛ از پدیده آقازادگی گرفته تا حقوق نجومی مدیران شرکت و ماجرای قرارداد پرابهام با شرکت خوارزمی! عجیب‌تر آنکه در هیچکدام از این موارد نه بیمه مرکزی به وظیفه نظارتی خود عمل کرد و نه کرباسیان وزیر سابق حاضر به بررسی اتفاقات ریز و درشت در بیمه سرمد شد. گویا فرهاد دژپسند هم در بیش از یک ماهی که به عنوان وزیر جدید اقتصاد منصوب شده، میلی به پیگیری مشکلات سریالی در صنعت بیمه و خصوصا مجموعه بیمه سرمد ندارد. البته عدم پیگیری وزیر جدید خیلی تعجب‌آور نیست؛ چه اینکه غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و پدر مجتبی کاتب رئیس هیات مدیره بیمه سرمد از موافقان دژپسند در روز رای اعتماد بود که نطق بلند بالایی در حمایت از وزیر اقتصاد خواند.

البته موضوع ابهام‌ها و سوال‌های مربوط به بیمه سرمد آنقدر اهمیت داشت که نمایندگان دیگر را به پیگیری وادارد و آنها را به موضوع بیمه سرمد حساس کند و از وزیر اقتصاد در کمیسیون تخصصی  توضیح بخواهند. بدین ترتیب مجلس در حالی پای دژپسند را به پرونده بیمه سرمد کشانده که بر اساس قانون، بالاترین مرجع رسیدگی و نظارت در این صنعت، بیمه مرکزی است اما گویا ضعف و فقدان نظارت بیمه مرکزی و عدم توجه وزارت اقتصاد باعث شده مجلس راسا به موضوع ورود کند.

به گزارش رویداد۲۴ حمیده زرآبادی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس از جمله نمایندگانی است که ابهام‌های موجود در بیمه سرمد را پیگیری کرده است. او در سوالی از دژپسند وزیر جدید اقتصاد پرسیده است «مطابق آیین نامه شماره ۹۰ مصوب شورای عالی بیمه و در راستای اجرای ماده ۴۱ قانون تاسیس بیمه مرکزی حضور سرپرست در شرکت بیمه سرمد وابسته به بانک صادرات ایران برخلاف قانون و ضوابط حاکم است. از این رو چگونه بدون کسب صلاحیت حرفه‌ای از بیمه مرکزی بیش از ۱۰ ماه سرپرست یکی از مهمترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور مشغول فعالیت است؟»

زرآبادی همچنین در سوال خود از دژپسند، به ضعف نظارت بیمه مرکزی اشاره کرده و پرسیده «چرا بیمه مرکزی که از وظایف ذاتی او نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای است تاکنون نسبت به این موضوع واکنشی منفعلانه داشته و به جای تصمیم قاطع صرفا اقدام به ارسال پرونده به شورای عالی بیمه کرده است؟»

مجلس پای دژپسند را به بیمه سرمد باز کرد

رییس کل بیمه مرکزی پیش از این درباره تعیین تکلیف مدیرعامل بیمه سرمد گفته بود بیمه مرکزی مطابق با ایین نامه ۹۰ عمل می‌کند و در راستای تعیین تکلیف مدیرعامل این شرکت بیمه، پرونده آن به شورای عالی بیمه سپرده می‌شود. اما از اظهار نظر سلیمانی حدود ۴۰ روز می‌گذرد و هنوز خبری از تعیین تکلیف پرونده این شرکت بیمه‌ای نشده است.

به گزارش رویداد۲۴ مجتبی کاتب در حالی به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه سرمد فعالیت می‌کند و مشغول عزل و نصب است که تاکنون خبر دقیقی از تایید صلاحیت فنی او توسط بیمه مرکزی به صورت رسمی اعلام نشده است و بر اساس قانون حضور سرپرست پس از ۸ ماه در یک شرکت بیمه برخلاف تبصره ۱ ماده ۱۷ آیین نامه شماره ۴۰ شورای عالی بیمه است و بیمه مرکزی تاکنون نتوانسته است در اجرای ماده ۴۱ قانون تاسیس بیمه مرکزی به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کند.

مجتبی کاتب فرزند نماینده پرنفوذ مجلس از سال ۸۸ یعنی از سن ۲۲ سالگی به بعد مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش ارتباطات ماهواره‌ای امروز، عضو هیات مدیره شرکت واگن‌سازی پلور سبز، رییس هیات مدیره خودرو‌های سفارشی ایران خودرو، نایب رییس هیات مدیره شرکت پرسی ایران گاز تهران، نایب رییس هیات مدیره شرکت آلوپن، قائم مقام مدیر عامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران و رییس و عضو هیات امنا دانشگاه علمی کاربردی مرکز گسترش انفورماتیک ایران بوده است!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: