کد خبر: ۷۰۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
تعداد بازدید: ۳۳۱
امین‌زاده:
دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، در پی حادثه ناگوار آتش‌سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو، روز چهارشنبه به نمایندگی از دولت با خانواده یکی از این آتش‌نشانان فداکار، دیدار و گفت‌وگو کرد.
شجاعت آتش‌نشانان پلاسکو زبانزد ایرانیان و افکارعمومی جهان استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، الهام امین‌زاده با حضور در منزل پدری امیرحسین داداشی، خطاب به پدر و مادر وی، اظهارداشت: فرزند شما و دیگر آتش‌نشانان، امروز قهرمانان بزرگ همه ایرانیان فارغ از هر مرام و مسلکی هستند و شجاعت و شهامت آنان زبانزد ایرانیان و افکارعمومی جهان است.

وی با اشاره به اینکه پدر خانواده نیز خود از بازنشستگان سازمان آتش نشانی است، گفت: این برای مردم، کشور و دولت مایه افتخار است که چنین خانواده های بزرگوار، از خودگذشته و ایثارگر در جامعه داریم.

دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اظهارداشت: همانطور که دکتر روحانی رییس جمهوری هم گفتند، همگان از این حادثه درس بزرگی گرفتند. تحقیقات و بررسی های لازم در این زمینه آغاز شده تا همه بخش‌های مرتبط نقایص موجود را برطرف کنند تا پس از این آتش‌نشانان با مخاطراتی غیر از آنچه به طور طبیعی از ناحیه کارشان به آنها وارد می شود، مواجه نشوند.

امین‌زاده با اشاره به گزارش‌هایی که نشان می‌دهد افرادی که در محل آتش‌سوزی حضور داشته‌اند، ابتدا خود اقدام به مهار آتش کرده و وقتی در این کار ناموفق بوده‌اند، به آتش‌نشانی اطلاع داده‌اند، تصریح کرد: امیدوارم رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما در این زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم را ارائه کند تا مردم بدانند اقدامات اولیه لازم در مواجهه با هر نوع آتش‌سوزی کدام هستند و نکته مهم‌تر اینکه باید بلافاصله به آتش‌نشانی اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: تهران شهری بزرگ و با مشکلات شهری فراوان است و دولت آماده کمک به تامین تجهیزات به روز آتش‌نشانی است. از سوی دیگر در پی این حادثه ما به دنبال اصلاح برخی مواد قانونی هستیم که نحوه اجرای آنها مبهم است.

پدر و مادر امیرحسین داداشی آتش‌نشان مفقود حادثه پلاسکو نیز در این ملاقات در سخنانی، خدمت به مردم و امدادرسانی به شهروندان در مواقع خطر و حادثه را برای آتش‌نشانان عشقی بزرگ و عمیق توصیف کردند و گفتند که ما با وجود درگیری روزانه با مخاطرات شغلی آتش‌نشانی به امیرحسین اجازه انتخاب این شغل را دادیم چرا که او عاشق کمک به مردم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
این دلاوران،نباید وارد اون طبقاتی میشدن که راه خروجی نداشته،اگه این طبقات از بیرون اطفائ حریق میشدن با هلی کوپتر یاماشینهای مجهز تر،نردبانهای بلندتر،الان ملتی دلسوخته نبود،جان خودشونو به خطر انداختن،برای نجات جان و اموال کسبه ای که بعد از تخلیه ،دنبای چکشون برگشتن اون تو.دلاوران ما ،در حالیکه پشت فنسهایی که بغیر مجاز نصب شده بود گیر افتادن خاکستر شدن ،کی پاسخگوی اینهاست؟کسبه ای که غیر مجاز پیکنیکی نگه میدارن؟حالا کی جوابگوست،فرماندهی اون روز با کی بوده،یه غیر اتشنشان که اینا رو تحت فشار برای نجات اون ساختمان غیر استاندارد گذاشته؟چرا این نیروها پس از تخلیه اولیه،از ساختمان خارج نشدن؟چرا تخمین درستی از عملیات زده نشده؟عملیات نا ممکن،خود اتشنشان رو نابود می کنه،با تخمین نسبی،معلومه که وارد طبقه ای که راه خروج نداره نباید شد،چه کسی جون اینها رو وارد این بازی مرگ کرده،چرا اجازه خروج زودتر بهشون داده نشده؟چرا راهنمایی رانندگی از همون ۸ صبح خیابونایاطراف رو نبست،که فقط ماشین امداد بیاد،چرا ارتش و نیروی انتظامی ۳ ساعت بعد میان،چرا همون ۸ صبح نیروی انظامی کمک نمکنه که با گارد ویژه مانع اغتشاش و ورود مجدد مردم به ساختمان،مانع ازدحام مردم،و حتی با اعمال زور مردم رو از خیابان بیرون کنه،که راه باز باشه برای ماشبنهای امدادی اتشنشانی،انتظامی،راهنمایی،اورژانس،ارتش...... ،واین اتش سوزی از لحظه گزارش یک بحران بوده،که اتشنشانی یک تنه تا فرو ریختن ساختمان باهاش پنجه در پنجه بود و بقیه فقط گره به کار زدن،سهل انگاری کردن تا دیر شه.خروج به موقع نیروهای متخصص،حفظ سرمایه انسانی ملی ملت ماست.امیدوارم جون اونها از این به بعد اولویت باشه،نه اخرین چیز.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: