کد خبر: ۶۵۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
تعداد بازدید: ۱۶۶۲
براساس گفته محققان این مینی مغز برای مطالعه بهتر بیماری‌های عصبی مفید بوده و هزینه‌های درمان بیماران را کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، دانشمندان در یکی از نژاد هند، 3D مغزی را کشف کردند که سبب تقلید ساختارهای مغز می‌شود و این مسئله کار پزشکان را برای درمان بیماری‌هایی چون آلزایمر و اوتیسم، توسعه داده است.

براساس پژوهش دانشمندان، این مینی مغز می‌تواند تغییرات اثربخشی داروها را افزایش دهد و این مسئله برروی سلو‌ل‌های مغز موش به اثبات رسیده و مغز این جونده با دستوراتی که به اعصابش می‌دهد از مصرف مواد آرامش دهنده‌ای چون مورفین راحت شده و این امر سبب کاهش هزینه‌ها و طول درمان در انسان در آینده شود.

کومار استاد دانشگاه جان‌ ها‌یکینز در این رابطه می‌گوید: مغز با استفاده از آنچه به عنوان سلول‌های پر توان القایی شناخته شده به صورت ژنتیکی سلول‌های بنیادی جنین را تحریک به رشد می‌کند.

براساس این مطالعه، سلول‌های 3D را می‌توان از پوست بزرگسالان که افرادی سالم هستند برای ایجاد مینی مغز مورد استفاده قرار داد.

هارتونگ استاد دانشگاه‌ هایکینز می‌گوید: اگر افراد صفات ژنتیکی خاصی دارند برای ایجاد مینی مغز مناسب‌تر بوده و این سلول‌ مغزی برای مطالعه بیماری‌های پارکیسنون، ام اس و حتی اوتیسم بسیار مؤثر است.

اندازه مینی مغز 350 میکرون است و این سلول در آزمایشگاه قابل کشت بوده و پس از 4 ماه سلول‌های عصبی و دو نوع از سلول‌های پشتیبانی، آستروسیت رشد و در میلین مغز که عایق آکسون نورون است به راحتی جایگزین می‌شود و فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

گفتنی است؛ محققان از طریق یک الکترود الکتریکی به نام الکترو انسفالوگرام (EEG) برای تست کارکرد مینی مغز در ارتباط الکتریکی بین سلول‌های عصبی در امتحان کردن داروها استفاده مفید می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: