کد خبر: ۸۳۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
تعداد بازدید: ۲۴۹
یگان های جدید ارتش سوریه به همراه تجهیزات و ادوات نظامی روز چهارشنبه و در پی عقب نشینی شبه نظامیان کُرد سوری از مناطق شمالی وارد حومه دو شهر الرقه و الحسکه شدند.
ورود نیروهای جدید ارتش سوریه به رقه و حسکه
به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، یگان های جدید ارتش سوریه به همراه تجهیزات و ادوات نظامی روز چهارشنبه و در پی عقب نشینی شبه نظامیان کُرد سوری از مناطق شمالی وارد حومه دو شهر الرقه و الحسکه شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اعزام این نیروها و تجهیزات همراه آنان به منظور برقراری امنیت در مناطق مرزی و تقویت نیروهای موجود در مناطق شمال شرق سوریه صورت می گیرد.


این در حالی است که یکی از یگان های پلیس نظامی روسیه نیز امروز وارد شهر عین العرب (کوبانی) در شرق فرات شد.

وزارت دفاع روسیه در همین راستا اعلام کرده که ارتش سوریه قصد دارد ۱۵ پست نظارتی در طول مرزهایش با ترکیه ایجاد کند.

طبق نقشه وزارت دفاع روسیه، این پست های نظارتی قرار است خارج از مناطق مورد عملیات ارتش ترکیه، ایجاد شود.

بنابر اعلام منابع خبری، شبه نظامیان کُرد سوری روز گذشته مناطق شمال و شمال شرق سوریه را ترک کردند.

شب گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سفرش به روسیه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در سوچی درباره شمال سوریه و شبه نظامیان کُرد سوری گفت و گو کرد.

در جریان این دیدار توافقنامه ای نیز بین دو طرف امضا شد.

دو طرف توافق کردند که شبه‌ نظامیان کرد سوری را از ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه دور کرده و در طول نوار موسوم به امنیتی گشت‌ زنی مشترک داشته باشند.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه علیه شبه نظامیان کرد سوری خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: