کد خبر: ۸۳۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
تعداد بازدید: ۱۶۸
سخنگوی دولت گفت: ما در دولت معتقدیم نپیوستن به لوایح مربوط به اف ای تی اف هم به ما اتهام وارد می‌کند و هم موجب اشراف اطلاعاتی بیشتر در کشور می‌شود. تحفظ‌های ما نیز هیچ مشکل امنیتی برایمان درست نمی‌کند.
علی ربیعی: تحفظ‌های ما در لوایح چهارگانه هیچ مشکل امنیتی برایمان درست نمی‌کند/ دولت در زمینه مقاومت از دیگران پیشتازتر است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز  ۱ آبان ۹۸ در پایان جلسه هیات وزیران با بیان اینکه چهار خط جدید به مترو تهران اضافه خواهد شد، گفت: کمک‌های همه جانبه‌ای برای تکمیل خطوط مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه  ۸۰۰ میلیون یورو از محل خط اعتباری فاینانس چین به خریداری ۶۳۰ واگن اختصاص داده شد، گفت: فکر می‌کنیم تحول ایجاد می‌کند و برای تهرانی‌های سهولت بیشتری در رفت و آمد به همراه خواهد داشت.

ربیعی افزود: علاوه بر این مقرر شد ۱۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو منتشر بشود، این تصمیم به تسهیل حمل نقل کمک بسیار خواهد کرد؛

وی بیان کرد: ۷۷۴ میلیارد تومان به وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل و زیر ساخت‌های بخش کشاورزی اختصاص داده شد و همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان به وزارت آموزش‌ و پرورش برای بازسازی واحدهای آموزشی خسارت دیده اختصاص یافت؛ همچنین ۳۰میلیارد تومان هم به وزارت ورزش و جوانان برای جبران خسارات ناشی از سیل در این بخش اختصاص یافت.

سخنگوی دولت اظهار کرد: گزارشی در مورد وضعیت و شاخص‌های اقتصادی در هیات دولت قرائت شد که بر اساس آن تورم نقطه به نقطه مهرماه ۲۸.۳ است که قبلا تا ۵۲ درصد هم بالا رفته بود. که روند کاهشی دارد؛  اقتصاددان‌های دولت اذعان داشتند که این روند ادامه خواهد داشت و همچنین تورم ۱۲ ماه که با سرعت کمتری خودش را نشان می دهد امروز ۴۰.۹ درصد است که در مهرماه ۴۰.۳ بود، که حدود ۶ دهم درصد کاهش داشته و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به گزارش وزیر تعاون از موضوع آذرآب و هپکو در هیات دولت گفت: تصمیم خوبی اتخاذ شده که البته مصبه دولت هم نبوده است که پیمانکاران وزارت نفت ۶۰ میلیون یورو قرارداد خواهند داشت که ۴۰ میلیون یورو با ماشین سازی و ۲۰ میلیون یورو با آذرآب خواهند بود که تحرکی به تولید خواهد داد. برای خریداران تولیدات این دو شرکت نیز در دولت مباحثی انجام شد.

وی همچنین درباره بخشنامه ای در خصوص ممنوعیت استفاده از منشی زن در دولت گفت: هیچ بخش نامه ای از دولت برای منشی و این مسایل صورت نگرفته است. اصلاً ما در این دوران و عصر برگردیم بگوییم که جنسیت منشی چی باشد یا نباشد، درست است؟ خوشبختانه زنان هم در دانشگاه‌ها و هم در مناصب مدیریتی رشد کرده‌اند. این بخشنامه را از سمت دولت کاملاً تکذیب می کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه و اینکه دولت می خواهد کشور را با مالیات اداره کند، و این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده گفت: این نگرانی مردم است یا نگرانی تحلیلگران اقتصادی است چرا که یکی از نقدهایی که به اقتصاد ایران وارد می‌شود این است که می گویند که اقتصاد ایران با درآمدهای نفتی اداره می‌شود.

وی افزود: درآمدهای کشور با درآمدهای نفتی ترکیب شده بود که این اصلاً به عنوان بیماری اقتصاد ایران مطرح شده است البته این انتقاد و بیماری از زمانی که نفت در کشور استخراج شد و با زندگی مردم پیوند خورده است.

ربیعی ادامه داد: این تصمیم درستی است که بخواهیم کشور را بدون نفت اداره کنیم اما الان نمی توانیم به یکباره بگوییم همه کشور را می توانیم بدون نفت اداره کنیم.

سخنگوی دولت یادآورشد: این تصمیم که اداره دولت در بودجه جاری از نفت جدا شود و درآمدهای نفت به توسعه کشور پرداخته شود تصمیم درستی است و قطعاً آثار تورمی و مالیاتی نخواهد داشت چرا که آن اندازه که در بودجه برای درآمدهای نفتی پیش ینی می شود حتماً از طریق دیگر تامین می‌شود بنابراین این تصمیم به نفع اقتصاد ایران و نسل آینده است و به زندگی مردم هم فشاری وارد نخواهد کرد.

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آزاد شدن بخشی از منابع ارزی ایران در امارات گفت: من در این مورد اطلاعاتی ندارم اما بهبود روابط در کشورهای منطقه اتفاقی است که رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً هم دولت عربستان سعودی بحثی کردند، فارغ از آن دو موضوعی سلاح هسته ای و کمک ایران که به آنها اساساً ربطی ندارد و در حیطه آنها نیست که اعلام نظر کنند، استقبال می‌کنیم و قبلاً هم ما اعلام آمادگی کردیم و برای روابط دو جانبه و حفظ امنیت منطقه پیامهایی رد و بدل شده است و از این نوع حرف زدن ها استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ آخرین اخبار در مورد پذیرفتن سی‌اف‌تی و پالرمو اظهار کرد: سی‌اف‌تی و پالرمو برای ما بسیار مهم است. امروز صبح قبل از جلسه هیات دولت جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شد. تحلیل ما این است که اگر ما به لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف برویم تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود؛ یعنی بر خلاف تصور آنهایی که معتقدند اگر به FATF بپیوندیم تسلط اطلاعاتی بر ما بیشتر می‌شود.

وی افزود: امروز مطرح شد آنها حتی می‌توانند ردیابی کنند که یک پول از چه طریقی برای تامین مخارج یک زندانی ایرانی در خارج از کشور ارسال می‌شود. ما در دولت معتقدیم نپیوستن به لوایح مربوط به اف ای تی اف هم به ما اتهام وارد می‌کند و هم موجب اشراف اطلاعاتی بیشتر در کشور می‌شود. تحفظ‌های ما نیز هیچ مشکل امنیتی برایمان درست نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پیوستن به این لوایح بیشتر به نفع منفعت ملی است و این لوایح نباید رد شود، تصریح کرد: ما نباید بی‌خود بهانه به دیگران بدهیم. اکنون می‌گویم که ما وارد لیست سیاه نشده‌ایم پس باید مقاومت کنیم. همین‌ها بوده‌اند که می‌گفتند مگر آمریکا از برجام خارج می‌شود؟ ولی آمریکا خارج شد. دولت به مقاومت در برابر فرد زورگویی مثل ترامپ اعتقاد دارد. اما ما معتقدیم مقاومت باید جایی انجام شود که ارزش دارد. دولت در زمینه مقاومت از دیگران پیشتازتر است.

سخنگوی دولت درباره‌ تصویب لوایح FATF در جلسه سران قوا خاطرنشان کرد: این موضوع در دو جلسه سران قوا مطرح شد و اعضا بر اجرای این لوایح تاکید داشتند. مصوبات این جلسات نیز به استحضار رهبری می‌رسد.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان درسراسرکشور 10 درصد افزایش داده است.
افزایش قیمت کالاها و اجناس و... درسال 1397 بالای 10 درصد غیرقانونی است و دولت روحانی مقصر اصلی است.
درسال1397 درسراسرکشور قیمت کالاها، اجناس، تولید داخلی از20 درصد تا 900 درصد افزایش یافته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۵۵
ربیعی: در مقابل زورگویی ترامپ باید مقاومت کنیم/ ولی متاسفانه تاکنون خبری توسط دولت روحانی نیست چرا؟!

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۴:۵۸
در مقابل زورگویی عربستان سعودی و بحرین و... باید مقاومت کنیم/ ولی متاسفانه تاکنون خبری توسط دولت روحانی، ظریف، عراقچی، مسئولین و... نیست چرا؟!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۵:۰۷
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان درسراسرکشور 10 درصد افزایش داده است.
افزایش قیمت کالاها و اجناس و... درسال 1397 بالای 10 درصد غیرقانونی است و دولت روحانی مقصر اصلی است.
درسال1397 درسراسرکشور قیمت کالاها، اجناس، تولید داخلی از20 درصد تا 900 درصد افزایش یافته است.


۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۵:۰۷
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان درسراسرکشور 10 درصد افزایش داده است.
افزایش قیمت کالاها و اجناس و... درسال 1397 بالای 10 درصد غیرقانونی است و دولت روحانی مقصر اصلی است.
درسال1397 درسراسرکشور قیمت کالاها، اجناس، تولید داخلی از20 درصد تا 900 درصد افزایش یافته است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: