کد خبر: ۸۳۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
تعداد بازدید: ۱۹۹
پمپئو مطرح کرد؛
وزیر خارجه آمریکا گفت که دولت ایالات متحده نگاهی واقع‌گرایانه به مناسبات جهان دارد.
آمریکا نمی‌تواند در تمامی جبهه‌های جهان حضور داشته باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، امروز -‌سه‌شنبه- در بنیاد هریتج سخنرانی کرد.

پمپئو گفت: «به همه بارها گفته‌ام که غرب برای مدت بسیار زیادی، از سال ۲۰۰۱، هزینه‌های زیادی برای مبارزه با تروریسم خرج کرده است. این اقدام مهم است اما جهان در حال حاضر از آن زمان تغییر کرده است. دولت ترامپ به‌خوبی نشان داده که بدون اقتصاد قوی هیچ کاری نمی‌شود کرد. ما با ابزارهای اقتصادی نشان داده‌ایم که چه تاثیری می‌توانیم بر جهان بگذاریم.»

وی در ادامه گفت: «در زمینه چین به تغیرات بسیاری دست یافته‌ایم. می‌خواهیم جهان دریابد که چه خطرهایی در این زمینه پیش روست. ما اهل تجارت آزاد هستیم. دولت ترامپ نگاهی واقع‌گرایانه به مناسبات جهان دارد. ما هم چنین دیدگاهی داریم. ما معتقدیم که نمی‌توانیم در تمامی جبهه‌ها حضور داشته باشیم. این کاری است که همه می‌کنند! سیاست آمریکا به حمایت از منافع خود و شرکایش ادامه می‌دهد.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، پمپئو در ادامه مدعی شد صدها شرکت خصوصی، علیرغم مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران با این تحریم‌ها همراهی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
15 سرباز ارتش افغانستان در «قندوز» کشته شدند
15 سرباز ارتش افغانستان در «قندوز» کشته شدند
سه شنبه 30 مهر 1398 - 13:22
منابع محلی افغانستان روز سه شنبه گزارش دادند: 15 نفر از سربازان ارتش افغانستان در حمله شب گذشته طالبان در شهرستان «علی آباد» استان «قندوز» کشته شدند.


«انعام الدین رحمانی» سخنگوی پلیس استان قندوز امروز به رسانه های محلی افغانستان گفت: تعدادی از اعضای گروه طالبان شب گذشته به مواضع نیروهای دولت حمله کردند که در این حمله به دو طرف تلفات مهمی وارد شده است. با این وجود رحمانی در باره شمار تلفات نیروهای دولتی و طالبان آمار دقیقی ارائه نکرد.

رسانه های افغانستان خبر کشته شدن ۱۵ سرباز دولتی را منتشر کردند اما تاکنون از آمار تلفات طالبان گزارشی منتشر نشده است.

روز گذشته نیز خبرهای از حمله سنگین طالبان بر شهرستان «گیزاب» در استان «اورزگان» منتشر شد که در آن از کشته و زخمی شدن ۲۰ سرباز ارتش خبر داده شده بود.

این منابع گزارش دادند که طالبان چندین روستا در اطراف فرمانداری را تصرف کرده و اگر کمک فوری به منطقه اعزام نشود، احتمال سقوط این شهرستان وجود دارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
به همه بارها گفته‌ام که آمریکا وغرب برای مدت بسیار زیادی، از سال ۲۰۰۱، هزینه‌های زیادی برای کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریسم خرج کرده است. آمریکا و غرب‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند مدارکی دراختیار دارد که نشان میدهد آمریکا ازسال ۲۰۰۱ تاکنون همراه با چند کشور دیگر ازگروه های تروریستی درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان حمایت می کند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: