کد خبر: ۸۳۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
تعداد بازدید: ۲۰۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اظهار داشت: از ماهی‌های هر دو رودخانه(راوند و قره‌سو) نمونه‌برداری‌های انجام شده که در این راستا با بررسی واحدهای صنعتی مشکوک اطراف، از آن‌ها نیز نمونه‌برداری‌های انجام شده و به آزمایشگاه محیط زیست منتقل شده است.
هزاران قطعه ماهی در رودخانه‌های «قره‌سو» و «راوند» در استان کرمانشاه تلف شدند / محیط زیست: در حال بررسی علت این موضوع هستیم

به گزارش خبرداغ ، به علت آلودگی آب بیش از هزاران قطعه ماهی و آبزی طی چند روز اخیر در 2 اتفاق جدا از یکدیگر در رودخانه «راوند» اسلام‌آباد غرب و «قره‌سو» کرمانشاه تلف شده است.

این فاجعه تلخ، این روزها به عنوان یک فاجعه زیست محیطی برای آبزیان استان، علاوه بر تجمع ماهی‌های تلف شده، بوی نامطبوع و غیرقابل تحملی را برای رودخانه‌های مذکور رقم زده که با ورود حشرات موذی، تغییر رنگ آب رودخانه؛ نارضایتی اهالی اطراف این رودخانه‌ها را به‌دنبال داشته است.

محیط زیست استان از هر دو مورد نمونه‌برداری‌هایی را انجام داده تا با آنالیز نمونه در آزمایشگاه‌ها مقدار و نوع مواد آلاینده را مشخص کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس در این خصوص، اظهار داشت: از ماهی‌های هر دو رودخانه(راوند و قره‌سو) نمونه‌برداری‌های انجام شده که در این راستا با بررسی واحدهای صنعتی مشکوک اطراف، از آن‌ها نیز نمونه‌برداری‌های انجام شده و به آزمایشگاه محیط زیست منتقل شده است.

فریدون یاوری با بیان اینکه نتیجه تا بدین لحظه مشخص نیست و طی روزهای آینده اعلام می‌شود، گفت: نمونه‌ها باید آنالیز شوند نتایج را باید با استناد با مدارک علمی اعلام کنیم.

وی در خصوص خبر منتشر شده در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه پساب صنعتی عامل مرگ ماهیان دریاچه قره‌سو است، گفت: این تنها یک احتمال است، این نتیجه تاکنون دقیقا ثابت نشده است، هر عاملی را می‌توان در این خصوص احتمال داد، که بعد از تجزیه و تحلیل نمونه‌ها و بررسی احتمالات، قاطع علت تلف شدن ماهیان را اعلام خواهیم کرد.

وی از شهروندان خواست از اینگونه ماهی‌ها که بدین شکل تلف شده‌اند به هیچ وجه استفاده نکنند و افزود: مرگ ماهی‌های رودخانه قره‌سو طبیعی نیست، این لاشه‌ها آلوده هستند و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند.


فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: