کد خبر: ۸۳۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
تعداد بازدید: ۲۰۶
رییس سازمان حج خبر داد:
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به فوت ۱۲۴ نفر از زائران ایرانی در موسم اربعین، اعلام کرد: سامانه «سماح» با مصوبه ستاد اربعین کشور تعطیل شد.
تعطیلی «سماح» و فوت ۱۲۴ زائر اربعینبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ، رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به فوت ۱۲۴ نفر از زائران ایرانی در موسم اربعین، اعلام کرد: سامانه «سماح» با مصوبه ستاد اربعین کشور تعطیل شد.

علی‌رضا رشیدیان گفت: این سامانه برای ثبت‌نام زائران اربعین باز بود. در این مدت بالغ بر سه میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر اربعین ثبت‌نام کردند و از روز یکشنبه (۲۸ مهرماه) به طورکامل فعالیت سامانه متوقف شد.

او در ادامه با اشاره به رشد ثبت‌نام در این سامانه نسبت به سال گذشته، افزود: سال گذشته بالغ بر دو میلیون نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند و به سفر اربعین رفتند. امسال آمارها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تا کنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و ۶۴ هزار زائر از نقاط مختلف کشور به عراق و کربلا عازم شده‌اند.

به گفته رشیدیان، ۸۹ درصد زائران ایرانی تا روز گذشته به کشور بازگشتند. بیشترین آمار زائران بازگشتی، معادل یک میلیون و ۵۷۱ هزار نفر نیز از مرز مهران بوده که معادل ۵۷ درصد کل زائران بازگشتی است.

او اضافه کرد: بیش از ۶۸۸ هزار زائر معادل ۲۴ درصد کل زائران نیز از مرز شلمچه و ۲۶۹ هزار نفر از مرز چذابه و ۸۹ هزار نفر از مرزخسروی تا روز گذشته به کشور بازگشته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین گفت: تعداد زائران بازگشتی از مرز هوایی در این مدت به بیش از ۹۵ هزار و ۲۳۹ نفر رسیده است.

او با اشاره به روند کاهشی بازگشت زائران از عراق، اظهار کرد: حدود ۴۰۰ هزار زائر دیگر در عراق هستند و به مرور در روزهای آینده به کشور بازمی‌گردند.

رشیدیان ادامه داد: ستاد امداد گمشدگان و راهنمای زائر و خدمات بیمه‌ای و بهداشتی ـ درمانی تا خروج کامل زائران اربعین و بازگشت به کشور همچنان فعال خواهد بود.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از فوت ۱۲۴ نفر از زائران ایرانی در موسم اربعین به دلایل مختلف از جمله ایست قلبی و سوانح رانندگی خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: