کد خبر: ۸۳۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
تعداد بازدید: ۲۰۴
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ساعات پایانی امروز (۲۹ مهرماه) با وجود ازدیاد تردد خودروها، افزایش سرعت باد سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت نسبت به روز گذشته خواهد شد.
کاهش غلظت آلاینده‌های هوای تهرانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ساعات پایانی امروز (۲۹ مهرماه) با وجود ازدیاد تردد خودروها، افزایش سرعت باد سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت نسبت به روز گذشته خواهد شد.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات امروز (۲۹ مهرماه) با حاکمیت جو آرام و ازدیاد تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و شاهد برقراری شرایط نامطلوب در اکثر مناطق شهر تهران هستیم.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و کاهش ابرناکی شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود. در برخی ساعات بعدازظهر با رشد ابر و گاه بارش پراکنده در برخی مناطق شهر تهران روبه‌رو خواهیم شد. در ساعات پایانی امروز (۲۹ مهرماه) با وجود ازدیاد تردد خودروها، افزایش سرعت باد سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت نسبت به روز گذشته خواهد شد.

با برقراری شرایط جوی آرام در صبح فردا (۳۰ مهرماه) و همزمان با آغاز تردد خودروها پیش‌بینی می‌شود که بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا در اکثر مناطق در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. تداوم این شرایط جوی و کاهش سرعت باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند اگرچه در برخی ساعات شبانگاهی بر سرعت باد افزوده می‌شود و احتمال گسیل گرد و خاک در برخی مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

در اواخر وقت فردا (۳۰ مهرماه) بارش باران همراه با وزش باد نسبتاً شدید سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوای پایتخت خواهد شد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا میانگین کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۴ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: