کد خبر: ۸۳۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
تعداد بازدید: ۲۰۵
یونان تأکید کرده که این کشور هیچ کشتی نظامی را برای شرکت در ائتلاف آمریکا به تنگه هرمز اعزام نمی‌کند.
یونان: در ائتلاف آمریکایی شرکت نمی‌کنیم

یونان تأکید کرده که این کشور هیچ کشتی نظامی را برای شرکت در ائتلاف آمریکا به تنگه هرمز اعزام نمی‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، یک مقام ارشد بار دیگر تأکید کرده است که این کشور قصد ندارد به تنگه هرمز و خلیج فارس نیرویی اعزام کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «آلکساندروس دیاکوپولیس» مشاور امنیت ملی یونان چهارشنبه گذشته در حاشیه مجمع امنیت جهانی در «دوحه» پایتخت قطر در این زمینه گفت: «ما کشتی‌های زیادی نداریم، دوم این که ما مایل به اعزام کشتی به تنگه هرمز هستیم، اما با ترکیه همسایه خود مشکل داریم. ما یک ناوچه هم برای اعزام (به تنگه هرمز) نداریم.»

بر اساس این گزارش، ترکیه و یونان از متحدان ناتو مدت‌ها پیش بابت قبرس دچار اختلاف شده‌اند. جزیره قبرس بیش از چهار دهه است که به دو بخش «ترک نشین» در شمال و «یونانی نشین» در جنوب تقسیم شده و آنکارا روابط مناسبی با بخش یونانی‌نشین قبرس ندارد. یونان بارها ترکیه را به نقض حریم هوایی خود متهم کرده است. 

به نوشته اسپوتنیک، این مقام امنیتی یونانی به این موضوع اشاره کرد که کشورش بزرگترین ناوگان تجاری جهان را دارد و در نتیجه علاقه‌مند به باز ماندن تنگه هرمز است.

یک ماه پس از آن که سه فروند کشتی نفتکش و یک فروند کشتی تجاری دیگر در ساحل «فجیره» امارات هدف حمله قرار گرفتند، دولت آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی ایران را به دست داشتن در آن حملات متهم کرد تا بتواند کشورهای دیگر را مجاب به تشکیل یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس کند، هر چند که با گذشت چند ماه از فشارهای فزاینده، تعداد انگشت شماری از متحدان نزدیک آمریکا اعلام کردند که قصد شرکت در این ائتلاف را دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: