کد خبر: ۸۳۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
تعداد بازدید: ۲۵۳
دانشجویان در شهر بارسلونا ایالت کاتالونیا اعتصاب ۷۲ ساعته خود را در حمایت از رهبران حامی دموکراسی این منطقه آغاز کردند.
آغاز اعتصاب ۷۲ ساعته دانشجویان در بارسلونا
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، دانشجویان در شهر بارسلونا ایالت کاتالونیا اعتصاب ۷۲ ساعته خود را در حمایت از رهبران حامی دموکراسی این منطقه آغاز کردند.

به نقل از خبرگزار اسپوتنیک، اعتراضات در بارسلونا اوایل هفته جاری و پس از آن آغاز شد که ۹ تن از ۱۲ فردی که رفراندوم استقلال را در ۲۰۱۷ سازماندهی کرده بودند، به خیانت و سوءاستفاده از بودجه دولتی گناهکار شناخته شدند.


دادگاه همچنین حکم دستگیری بین‌المللی برای کارلس پوجدمون، رهبر سابق منطقه خودمختار کاتالونیا صادر کرده است.

دو سال پیش و زمانی که رهبران طرفدار جدایی از اسپانیا اقدام به برگزاری رفراندومی کردند که دادگاه قانون اساسی آن را غیرقانونی دانست، درگیری‌های متعددی بین پلیس و تظاهرات کنندگان پیش آمد.

در جریان دادگاه این افراد در ماه ژوئن امسال، وکلای مدافع‌شان به دادگاه گفتند که متهمان اتهام شورش و اغتشاش را نمی‌پذیرند اما اتهام نافرمانی را قبول دارند، اتهامی که احتمال دارد دادگاه آنان را از فعالیت سیاسی و رسیدن به مقام دولتی محروم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: