کد خبر: ۸۳۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۳۰۴
وزیر کشور با بیان اینکه فعالیت انتخاباتی متناسب با تقویم آن خوب پیش می‌رود، گفت: دستگاه احراز هویت تا ۹۰ درصد به ما از منظر صحت عمل در نحوه رای‌گیری اطمینان می‌دهد.
وزیر کشور: دستگاه احراز هویت تا ۹۰ درصد در صحت رای‌گیری اطمینان می‌دهد/ اقتدار جمهوری اسلامی شاید دیر و زود داشته باشد، اما سوخت و سوز ندارد

به گزارش  خبرداغ به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز ۲۴ مهرماه در پایان هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره زمانبندی بازگشت زائران اربعین، گفت: از مردم عزیزمان به ویژه زائران اباعبدالله‌الحسین تقدیر و تشکر می‌کنم برای اینکه از آن روزی که از طرف ستاد اربعین توصیه کردیم مردم سفرشان را مدیریت کنند، این مدیریت خوب شکل گرفت و تردد در مناطق مرزی به ویژه در داخل کشور عراق از نظم، سرعت و سهولت خوبی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سه روز است که ما خروج و ورودمان به تعادل رسیده و دیروز ورودی‌مان نسبت به خروجی دو برابر بوده است، گفت: خروجی حدود ۱۰۳ هزار نفر و ورودی حدود ۲۳۰ هزار نفر بوده و امیدواریم  همین روند با همین رشد ادامه پیدا کند و در مراجعه زائرین عزیز مشکلی نداشته باشیم، هر چند که ما از سه روز قبل اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه زیادی را در مرزها به ویژه مرز مهران مستقر کرده‌ایم که کار به نحو احسن انجام شود.

رحمانی‌فضلی گفت: تا الان ما در حدود ۳۵ میلیون وعده غذایی که عموما کمک و نذورات مردم است را توزیع کرده‌ایم، حدود ۷ میلیون و ۵۰۰هزار نفر را در مناطق مختلف اسکان داده‌ایم و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، مردم و نهادهای عمومی به ویژه شهرداری‌ها تا الان مشکل خاصی نداشته‌ایم .

وی تصریح کرد: این چند روز باقی مانده تا دو روز بعد از اربعین همین همکاری باشد و رسانه ها که همکاری خوبی داشتند، این همکاری را ادامه بدهند، ما در قبال مردم سربلند خواهیم ش.

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ مشکل امنیتی در ایام اربعین نداشته ایم گفت در حوزه مرز خسروی مقداری نگرانی بود که به همکاری خوب دولت عراق و نیروهای امنیتی و نظامی مشکل خاصی نداشتیم.

وی درباره اخبار مربوط به انتخابات گفت: در مورد انتخابات روند فعالیت متناسب با تقویم انتخاباتی خوب پیش می‌رود و هماهنگی‌های لازم در همه‌ حوزه‌ها و ۲۵ دستگاه اجرایی وجود دارد.

رحمانی‌فضلی افزود: در مورد بحث انتخابات الکترونیک نیز، دستگاه احراز هویت تا ۹۰ درصد به ما از منظر صحت عمل در نحوه رای‌گیری اطمینان می‌دهد که شورای نگهبان آن را تایید کرده و ما هم درصدد هستیم در سراسر کشور آن را اجرا کنیم.

وزیر کشور افزود: به هماهنگی‌های اولیه برای اینکه ۱۴۰ شهر در حوزه‌های دیگر یعنی شمارش و اخد آرا نیز الکترونیکی شود، رسیده‌ایم و امیدوار هستیم که انتخابات قانونی و سالم داشته باشیم.

وی درباره دستگیری روح الله زم و اهمیت آن گفت: این موضوع خیلی مهم بود و باید از دستگاه‌های اطلاعاتی به ویژه سازمان اصلاعات سپاه تشکر کنیم و این را به عنوان رئیس شورای امنیت عرض می‌کنم. دوستان از مدت‌ها قبل روی این موضع یک تور اطلاعاتی وسعی پهن کرده بودند و سناریوهای مختلفی را روی این موضوع اجرا کرده بودند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: باید برای همه دستگاه‌ها و افرادی که به عنوان معاند و مخالف جمهوری اسلامی دست به اقداماتی خلاف امنیت و منافع ملی می‌زنند درسی باشد؛ اقتدار جمهوری اسلامی شاید دیر و زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد.

وزیر کشور درباره منابع داخلی روح‌الله زم، گفت: هر کسی به هر نوعی که به منافع و اقتدار ملی چه در قالب نفود، جاسوسی و همکاری‌های رسانه‌ای مبتنی خلاف امنیت ملی ضربه بزند، حتما باید با آن برخورد شود اما باید تلاش شود که این برخورد مستند و دقیق باشد و به صورت کاملا اندازه‌گیری شده باشد تا خدای ناکرده در فضای رسانه‌ای این موضع نیز تبدیل به فضا سازی‌ها و جوسازی‌ها و اختلافات داخلی شود.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: حق نظام، حق قوه قضاییه، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و همچنین درخواست و حق اصلی مردم این است که امنیت را در حال حفظ کنیم و هر کسی در حوزه جاسوسی نفوذ و خیانت با دادن برخی اطلاعات به کشور ضربه می‌زند با آن برخورد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: