کد خبر: ۸۳۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
تعداد بازدید: ۲۱۱
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: صف خرید در بازار با شناسایی سود و عرضه سهام از طرف سهامداران حقیقی شروع شد و درحال‌حاضر قیمت‌ها در بازار در حال اصلاح و استراحت است، چون قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و سپس می‌توان انتظار داشت تا قیمت‌ها به محدودیت جذابیت بازگردند و خریدها مجدد آغاز شود، این ماهیت تمام بازارها است.
دلایل ریزش بورس مشخص شدبه گزارش خبرداغ به نقل از میران نوشت: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: صف خرید در بازار با شناسایی سود و عرضه سهام از طرف سهامداران حقیقی شروع شد و درحال‌حاضر قیمت‌ها در بازار در حال اصلاح و استراحت است، چون قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و سپس می‌توان انتظار داشت تا قیمت‌ها به محدودیت جذابیت بازگردند و خریدها مجدد آغاز شود، این ماهیت تمام بازارها است.

همایون دارابی بیان کرد: از ابتدای سال تا هفته گذشته شاخص و نمادهای بورسی بیش از ۸۰ درصد رشد کرد و نرخ بیشتر سهام‌ها دو برابر و بعضا سه برابر شد به همین دلیل طبیعی است که بازار به طور متوالی رشد نداشته باشد.

وی در خصوص علت ریزش شاخص طی دو روز اخیر افزود: صف خرید در بازار با شناسایی سود و عرضه سهام از طرف سهامداران حقیقی شروع شد و درحال‌حاضر قیمت‌ها در بازار در حال اصلاح و استراحت است، چون قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند می‌توان انتظار داشت تا قیمت‌ها به محدوده جذابیت بازگردند و خرید در بازار مجدد آغاز شود، این ماهیت تمام بازارها است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ریزش بازار سرمایه درونی است، گفت: بازار سهام در تمام جهان بازار پر نوسانی است که دلایل آن سیاسی، مالی و اقتصادی و یا دلایل داخلی بازاری است که درحال‌حاضر دلایل ریزش بازار بورس دلایل داخلی است زیرا یک آرامش نسبی در تمام بازارها حاکم است.

دارابی تاکید کرد: زمانیکه بازار از ابتدای سال شروع به رشد کرد نرخ دلار در حال افزایش بود، ولی درحال‌حاضر علاوه بر بازاردهی عالی بورس از سایر بازارهای نیز پیشی گرفته و این نشانه‌ای بر شروع استراحت و اصلاح قیمتی بر بازار سرمایه است و در این میان افرادی که در سود هستند سود خود را شناسایی و سهم‌ها دوباره به محدوده قمیت‌های اصلی باز می‌گردند.

وی خاطر نشان کرد: معمولا سهامداران باید با دید بلند مدت به بازار سهام نگاه کنند و نوسانات مقطعی نباید بر تصمیمات آنها تاثیر بگذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: