کد خبر: ۸۳۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
تعداد بازدید: ۲۸۱
حواشی نشست خبری رئیس‌جمهور؛
نشست خبری رئیس‌جمهور در حالی امروز ۲۲ مهرماه ۹۸ برگزار شد که آخرین نسشت خبری وی مربوط به سال ۱۳۹۶ می‌شد و تاکنون نقدهای زیادی در این رابطه از سوی رسانه‌ها مطرح شده بود.
از کنایه روحانی به صدا و سیما و شورای نگهبان تا اولین واکنش رسمی به ماجرای مازیار ابراهیمی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نشست امروز طبق قرار قبلی حدود ساعت ۱۶ با قرأت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

سرمای سالن شهید بهشتی

دمای سالن شهید بهشتی طبق معمول مطابق طبع آقای رئیس‌جمهور به قدری پایین بود که خبرنگاران و تصویربرداران از سرمای سالن گلایه داشتند.

همراهان روحانی در نشست خبری

پیش از ورود رئیس‌جمهور به سالن شهید بهشتی برخی از اعضای دولت از جمله حسام‌الدین آشنا، آذری‌جهرمی، ابتکار، همتی، ربیعی، موسوی و جمشید انصاری در محل نشست حاضر شدند. علاوه بر نمایندگان رسانه‌های داخلی مدیران مسئول و نمایندگان رسانه‌های خارجی نیز از حاضران در این نشست بودند. در حالیکه روز گذشته خبر جایگزینی معزی به جای اسماعیلی در معاونت ارتباطات رییس‌جمهور منتشر شده بود اما امروز اسماعیلی مدیریت سوالات خبرنگاران را عهده‌دار بود.

وعده روحانی درباره کاهش تورم تا پایان سال

رئیس‌جمهور در ابتدای این نشست با گرامیداشت ایام اربعین به شرح وضعیت موجود کشور و آمارهای اقتصادی پرداخت و وعده داد که تورم تا پایان سال کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به رکورد اشتغال در تابستان امسال شرایط صادرات و واردات کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت که تا مهرماه ۴۰ درصد به ارزش پول ملی افزوده شده و در مسیر آرامش ملی هستیم.

اعتراف روحانی به تاخیر در برگزاری نشست خبری و کنایه به صدا و سیما

روحانی با اشاره به شرایط بین‌المللی گفت در سازمان ملل همه اذعان داشتند که ایران ۹۸ از هر زمان قوی‌تر است. ما با همه وجود مشکلات مردم را در ۱۸ ماه را حس کردیم و رسیدن به آرامش کنونی کار آسانی نبوده است.

رئیس‌جمهور درمورد تاخیر در برگزاری نشست خبری‌اش گفت که امیدوارم قضای این نشست‌ها را به جا بیاوریم و پاسخگوی سوالات بیشتری باشیم. البته ما روزهای چهارشنبه مفصل در دولت صحبت می‌کنیم و صدا و سیما هم برخی از نشست‌ها پوشش می‌هد و از برخی حرف‌های ما هم خوشش نمی‌آید. این صدا و سیماست و این هم ما این دو سال را باید بسازیم.

طرح سوال ۱۸ رسانه داخلی و خارجی از رئیس‌جمهور

در این نشست ۱۸ رسانه داخلی و خارجی موفق به طرح پرسش خود از رئیس‌جمهور شدند.

بر این اساس خبرنگاران شبکه خبر، روزنامه قدس، تلویزیون الجزیره، روزنامه ایران، خبرگزاری فارس، سی‌بی‌اس، روزنامه سازندگی، خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه کار و کارگر، صدا و سیما، روزنامه اعتماد، خبرگزاری روسیه، روزنامه کیهان، روزنامه آسیا، روزنامه فایننشیال تایمز، خبرگزاری برنا، عصر اقتصاد و لسانجلس‌تامز از رسانه‌هایی امروز برای طرح سوال خود از روحانی پشت تریبون قرار گرفتند.

تشبیه بودجه و نفت به دوقلویی که باید به سلامت از هم جدا شوند

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره جدایی نفت از بودجه سال آینده گفت: جدا کردن دو قلوی بودجه و نفت جراحی دقیقی می‌خواهد که هر دو زنده و سالم بمانند. تصمیماتی گرفته شده تا زمان تقدیم بودجه به مجلس در آذرماه تلاش‌هایمان را به نتیجه می‌رسانیم.

رفت‌ و آمد مقام‌های ایران و امارات

وی درباره موضوع میانجی‌گری میان ایران و عربستان گفت که کشورهای دیگری هم غیر از پاکستان در این رابطه تلاش می‌کنند از جمله عراق. مشکلی نداریم مسائل را از طریق گفت‌وگو حل کنیم.

روحانی درباره خبر سفر مقام اماراتی به ایران گفت: ارتباطاتی بین ایران و امارات در ماه‌های اخیر ایجاد شده و برخی مقام‌های امارات به ایران آمده و مقامات ما نیز به آنجا رفتند.

آمادگی روحانی برای مذاکره در صورت تامین منافع مردم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به دنیا گفتیم از مذاکره نمی‌ترسیم و این را همه شنیدند، گفت: حتی حاضر بودیم که در نیویورک ۱+۵ در سطح سران تشکیل بشود اما تاکید ما این بود که جلسه پنج به علاوه یک، جلسه انتخاباتی برای آقای ترامپ نیست.

وی افزود: هر زمانی هم بدانم که جلسه یا مذاکره‌ای مشکل مردم ایران را حل کرده و منافع مردم ایران را تامین می‌کند آن را انجام می‌دهم و افتخار می‌کنم که برای منافع ملی و ملت هم قربانی شوم البته برای هر کسی افتخار است و برای من نیز افتخار است.

ارتباط مداوم وزیر کشور و معاون اول رئیس‌جمهور با شورای نگهبان

روحانی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط با شورای نگهبان در آستانه انتخابات گفتک شورای نگهبان دخالت‌کننده و قضاوت‌کننده انتخابات نیست. ما امیدواریم شورای نگهبان این نظارت را به شکل خوب انجام دهد. رابط ما با شورای نگهبان، وزیر کشور و گاهی معاون اول من است. وزیر کشور به صورت مرتب در تماس با شورای نگهبان است. معاون اول و برخی وزرا هم در ارتباط هستند.

قول ترکیه به ایران برای حفظ تمامیت ارضی سوریه

رئیس‌جمهور در واکنش به اصل نگرانی ترکیه را می‌پذیریم اما شیوه این کشور را نمی‌پذیریم راه حل حضور ارتش سوریه در شمال این کشور است ترکیه به ما قول داده تمامیت ارضی سوریه را به رسمیت بشمارد.

اولین واکنش رسمی روحانی به پرونده مازیار ابراهیمی و محیط‌زیستی‌ها

روحانی گفت: عده‌ای در دولت قبلی دستگیر شدند و وزارت اطلاعات بعد از بررسی به دلیل و شواهد در عمل به این نتیجه رسیدند که این شواهد کافی نیست و لذا یکی از معاونان مسئول بررسی شد، بررسی نهایی انجام شد و او نیز گفت دلایل کافی نیست و این‌ها بیگناه هستند و باید خسارت پرداخت کنیم. در نهایت من پذیرفتم اگر یک دستگاهی در دولت قبل اشتباهی مرتکب شده باید عذرخواهی کنیم و خسارت بدهیم. قاضی و ضابط هم گاهی اشتباه می‌کنند. مهم این است که دولت شهامت را داشته باشد و اشتباهات را بپذیرد ولو برای دولت قبل باشد خسارت مردم را بپردازد.

وی با اشاره به پرونده محیط‌زیست خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات در پرونده متهمان محیط زیست کار خوبی انجام داد و گزارش بسیار دقیق تهیه کرده است. من گزارش را دیدم و خواندم و امیدوارم قوه قضائیه به این گزارش توجه کند.

گلایه روحانی از تفسیر شورای نگهبان نسبت به اصل ۱۱۳

وی گفت: از اصل ۱۱۳ یک تفسیری توسط شورای نگهبان شده است و ما به مجلس تذکر دادیم. رئیس مجلس می‌گوید طبق نظر شورای نگهبان این چنین است؛ به قوه قضاییه میگوییم،‌ می‌گوید طبق تفسیر شورای نگهبان فلان است. مردم به رییس جمهور رای نمی‌دهند که رییس دستگاه اجرایی باشد بلکه مردم رای داده‌اند که رئیس‌جمهوری مسئول اجرای قانون اساسی باشد. اگر می‌خواهید اینگونه نباشد بگذارید برای دولت بعد و از قبل به مردم بگویید و به رئیس‌جمهور بعدی بگویید در قانون اساسی هیچ دخالتی ندارد.

اطمینان ایران از حضور یک دولت پشت پرده حمله به نفتکش

روحانی درباره نفتکش ایرانی که چند روز پیش مورد حمله قرار گرفت و پاسخ ایران، گفت: ما در حال بررسی هستیم که ببینیم چه دولتی در این زمینه دخالت داشته است، این کار یک فرد و گروهک نیست کار یک دولت است اما برای اینکه بگوییم که چه دولتی بوده است هنوز زود است؛ اما بعداً به مردم اطلاع خواهیم داد و هر کشوری که این کار را کرده است باید منتظر عواقب آن باشد.

احتمال پایان یافتن جنگ یمن از هر زمان دیگر محتمل‌تر است

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز احتمال پایان یافتن جنگ یمن از هر زمان دیگر محتمل‌تر است. ما اکنون آمادگی برای مذاکره در شرایط عادلانه را هم با غرب هم با سایر کشورها داریم.

 

در پایان این نشست خبری حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به پایان رسید

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۸:۲۵
حمله موشکی عربستان سعودی با کمک، حمایت و پشتیبانی، هماهنگی، همکاری آمریکا به ننفکش ایرانی در دریای سرخ به خاطر انتقام ریاض حمله به تأسیسات نفتی آرامکو ۲۰۱۹
حمله موشکی به نفتکش ایرانی در دریای سرخ کارعربستان سعودی و آمریکا بوده است، نه اسرائیل
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: