کد خبر: ۸۳۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۲۴۱
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان سوال خود از رحمانی‌فضلی گفت:در گزارشات ارائه شده مطرح کردید آمار طلاق کاهش یافته اما باید مطرح کنید که آمار ازدواج نیز در این سال ها کم شده است. کاهش آسیب های اجتماعی به حرکتی جهادی نیازمند است.
تعریف دقیق و مشخصی از آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد/ چرا اقدامات مناسب و موثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام نداده‌اند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سمیه محمودی در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر کشور درباره دلایل عدم برنامه ریزی مناسب وزارت کشور برای کاهش آسیب های اجتماعی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی(ع) و تقدیر و تشکر از ملت و دولت عراق، ستاد برگزاری اربعین، نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی و وزیر کشور به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب «آسیب های اجتماعی مانند آسیب های طبیعی هستند، مانند زلزله که می تواند بنای خانه ها را تخریب کند و بنیاد خانواده ها و جامعه را به هم بریزد اگر به موقع و به هنگام شناخته و پیگیری شود احتمال کاهش خسارت ها افزایش خواهد یافت اما اگر نسبت به آن ها غفلت شود خدای ناکرده بنای جامعه متزلزل می شود.

نماینده مردم شهررضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی به قدری زیاد است که شاهد برگزاری جلسات با حضور رهبر معظم انقلاب هستیم، افزود: آئین نامه شورای اجتماعی کشور در ۳ اسفند ۹۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اهدافی مانند ارتقاء سلامت، نشاط و عدالت اجتماعی، پیگیری و مدیریت و حذف آسیب های اجتماعی و مهم تر از آن هم افزایی، هماهنگی و انسجام بخشی توانمندی قوای سه گانه و نهادهای تحت نظارت رهبری و با اذن معظم له، گروه ها و تشکل های اجتماعی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی تصویب شد.

وی خطاب به رحمانی فضلی، اظهار کرد: به عنوان جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور باید توضیح دهید که وزارت کشور، استانداری و فرمانداری ها، چرا اقدامات مناسب و موثری برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام نداده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مجلس در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کرد تا اقدامات لازم را به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و کودکان کار انجام دهد به گونه ای که در پایان برنامه آسیب های اجتماعی ۲۵ درصد کاهش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آقای رحمانی فضلی باید درباره عملکرد سازمان اجتماعی، استانداری و فرمانداران به عنوان مدیران شوراها و کارگروه های استانی گزارش ارائه دهد، تصریح کرد: عدم موفقیت دولت در ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار باعث شده که جوانان در مسیر زندگی سالم قرار نگیرند.

محمودی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، ادامه داد: درصد قابل توجهی از آن ها فاقد درآمد و بیمه هستند و وزارت کشور برای توانمندی زنان سرپرست خانوار اقدامات لازم را انجام نداده است.

وی اضافه کرد: بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری مانند بافت فرسوده به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برنامه ششم برعهده وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی است اما استانداری ها و شهرداری ها اقدامی برای اجرایی شدن این مصوبه انجام نداده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به گزارش های ارائه شده از سوی وزیر اشاره کرد و یادآور شد: در گزارشات ارائه شده مطرح کردید آمار طلاق کاهش یافته اما باید مطرح کنید که آمار ازدواج نیز در این سال ها کم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمان مطالعه و پژوهش نیست، تصریح کرد: باید با اقدام جهادی از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

محمودی تصریح کرد: تعریف دقیق و مشخصی از آسیب های اجتماعی وجود ندارد به طور مثال سازمان ها و دستگاه های متولی تعریف دقیقی از کودک کار ندارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات قابل ملاحظه ای در بودجه سال ۹۸ برای مقابله با آسیب های اجتماعی پیش بینی شده اما گزارش هایی رسیده مبنی بر اینکه این اعتبارات برای اموری مانند بازسازی ساختمان استانداری ها و غیره صرف می شود لطفا به این موضوع رسیدگی کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: