کد خبر: ۸۲۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
تعداد بازدید: ۴۲۶۶
آنچه اینفلوئنسرها درباره سفر به ایران نوشتند:
سفر چند اینفلوئنسر اینستاگرام و توییتری که از کشورهای ترکیه، روسیه، ایتالیا، اوکراین، هند و چین به ایران سفر کرده بودند رو به اتمام است. با نگاهی به آنچه درباره ایران منتشر کرده‌اند، می‌توان نگاهی دیگر به جاذبه‌های ایران را از زبان آنها شاهد بود.

چه غافلگیرکننده‌ای ایران!/ هر روز ایران را بیشتر دوست دارم/ پایانی بر پیش‌داوری و پوشش رسانه‌ای یک طرفه درباره ایران/ از سطح تحصیلات ایرانیان تعجب کردم+تصاویرخبرها از حضور و سفر چند اینفلوئنسر اینستاگرام و توییتر از کشورهای ترکیه، روسیه، ایتالیا، اوکراین، هند و چین در ایران حکایت دارند. این مهمانان قرار است ابعاد متفاوتی از ایران را لمس کنند و به برای مخاطبان خود به نمایش بگذارند. این اینفولئنسرها در سفر خود؛ خوراکی‌های ایرانی، صنایع دستی، زیرساخت‌های گردشگری مثل هتل، رستوران، سیستم حمل و نقل و مراکز خرید ایران را تجربه کردند و بخشی از تجربیات سفر به ایران را در صفحات اجتماعی خود با مخاطبانشان به اشتراک گذاشتند.

چه غافلگیرکننده‌ای ایران!

 اریکا (ERIKA SANTOS)  یکی از دعوت‌شدگان به پروژه‌ فم‌تریپ ایران بود که با ۱.۳ میلیون فالوئر در یکی از پیج‌های اینستاگرام خود و ۶۶۰ هزار فالوئر در پیج دیگر، محتوای سفر و فشن تولید می‌کند. بیشتر مخاطبان او از برزیل، ایران، آمریکا و فرانسه هستند. «اِریکا» برنده‌ی جایزه‌ی جهانی worldtravelbloggers ۲۰۱۹ بود و در فم‌تریپ کشور ازبکستان هم شرکت داشت.

او در یکی از نخستین پست‌های خود در اینستاگرام نوشته بود: یکی از مسافرانی هستم که در پروژه feeliran حضور دارم و این نخستین سفر رسمی من ایران است. در این سفر ۱۲ روزه با فرهنگ ایران آشنا خواهیم شد و از شهرهای تهران - پایتخت ایران، کاشان، اصفهان، آباده و شیراز بازدید خواهیم کرد. من از اینکه نماینده برزیل در این سفر شگفت‌انگیز هستم بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم. باید بگویم که اولین تأثیر مهم بر من، مهمان‌نوازی مردم ایران بود چراکه بیش از ۱۰۰۰ پیام دریافت کردم که در آن‌ها عنوان شده بود: "خوش آمدید" و "ما شما را دوست داریم!" بسیاری از پیام‌ها سرشار از عشق، محبت و سپاسگزاری بود و من از همه سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم نشان دهم کشور ایران چقدر شگفت‌انگیز است!

4

اریکا در پست دیگری که چند روز از سفرش در ایران گذاشت، نوشت: چه غافلگیرکننده‌ای ایران! من واقعاً دوست دارم مکان‌های جدید را بشناسم، اما اشتیاق خاصی به کشورهای ناشناخته دارم. یک کشور برای توسعه و ایجاد شغل و فرصت‌های بیشتر برای مردم به گردشگری احتیاج دارد. احساس می‌کنم واقعاً خوشحالم که در اینجا هستم، با چشمانم زیبایی‌های ایران را می‌بینم و مورد استقبال افراد شگفت‌انگیز قرار می‌گیرم که فقط آزادانه به من عشق می‌ورزند. امروز به یک میدان معروف رفتیم و تعداد زیادی از افراد در انتظار ما بودند تا از ما استقبال کنند. این چیزی است که بسیار خاص است و قلب من پر از قدردانی است. یک تشکر بزرگ برای استقبال شما.

43

از سطح تحصیلات مردم ایران تعجب کردم

آرتم (ARTEM SHESTAKOV) اهل کشور اوکراین یکی دیگر از اینفلوئنسر‌هایی است که به ایران سفر کرده و علاوه برآنکه اینفلوئنسر سفر است، بیزینسمن و متخصص سوشال‌میدیا هم هست. «آرتم» در اینستاگرامش حدود ۱.۱ میلیون فالوئر دارد که بیشتر آنها از روسیه، آمریکا، ترکیه و ایران هستند. علایق مخاطبانش توریسم، عکاسی، زیبایی و فشن است. «آرتم» تا به امروز با برندهای بزرگ ماشین مثل Porsche، Land Rover، Ferrari و Mercedes Benz کار کرده است.

او با رسیدن به اصفهان نوشت: در اصفهان بیشتر از همه، میدان نقش جهان را دوست داشتم. میدان نقش جهان، یا میدان امام مکان اصلی گردشگری اصفهان، یکی از میراث جهانی یونسکو است. این میدان اولین مکانی است که هنگام بازدید از اصفهان می‌توان دید و در تمام طول سال پر از توریست است. نقش جهان به فارسی به معنای "تصویر جهان" است. این میدان با سازه‌هایی با هدف و معماری متفاوت احاطه شده است و همراه با بازار اصلی اصفهان این مجموعه بزرگ را برای کاوش تشکیل می‌دهند.

آرتم در پست دیگری نوشت: در پیاده‌روی که در اصفهان داشتیم از چندین مسجد، مغازه‌های قدیمی و میدان اصلی شهر بازدید کردیم. شهر قدیمی بسیار زیبا با افراد بسیار دوستانه است. همچنین از سطح تحصیلات مردم ایران تعجب کردم. احساس می‌کنم که آموزش و پرورش در این کشور ارزش دارد. جوانان به دنبال دانش هستند. افراد بسیاری هستند که انگلیسی را می‌دانند و از هر فرصتی برای تمرین استفاده می‌کنند. به طور کلی آنها دوست دارند مطالعه کنند.

29

غوطه‌ور در رنگ‌ها، رایحه‌ها و عطر و طعم‌های ایران شگفت‌انگیز

ونسا (VANESSA) فشن ولاگر (ویدیو بلاگر) ایتالیایی با حدود ۱۸۶ هزار نفر فالوور در اینستاگرام است. ویدئوهای آموزشی فشن و زیبایی ونسا در یوتیوب بیش از ۴۷ میلیون بار مشاهده شده. «ونسا» با برندهای Hermes ،L’Oreal، و برندهای معروف لباس مشارکت دارد. اکثر مخاطبان ونسا از ایتالیا و آمریکا با علایقی مثل زیبایی، فشن، و توریسم هستند.

او با انتشار عکسی از خود در اصفهان به یک جمله قدیمی اشاره کرد و نوشت: یک جمله قدیمی می‌گوید: "اگر می‌خواهید دنیا را بشناسید، فقط باید اصفهان و ونیز را ببینید" دو هفته پیش من در ونیز بودم و اکنون در اصفهان هستم. هر دو این شهر گرچه تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، چنان جذابیت مغناطیسی دارند که شما نمی‌توانید از آنها دیدن کنید و عاشق آنها نشوید.

22

او در پست‌های دیگر نوشت: غوطه‌ور در رنگ‌ها، رایحه‌ها و عطر و طعم‌های این سرزمین شگفت‌انگیز ایران هستم. چیزی که بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داد، مهمان‌نوازی و صمیمیت باورنکردنی ایرانیان، چه آنلاین و چه آفلاین بود. با استقبال‌های جدید به سبک ایرانی روبه روشدیم و بسیار خوشحال هستم که به ایران سفر کردم. اگر از من بپرسید که قبل از سفر به ایران چه انتظاری داشتم؟ باید بگویم که خیلی چیزها مانند احساسات، مردم و هر آنچه که در سطح انسانی و اجتماع و رفتار مردم دریافت کردم بسیار فراتر از انتظارات من بود.

ونسان همچنین در بازدیدی که از بازار و مدیدان نقش جهان داشت، نوشت: دست مریزاد، امروز از میدان معروف نقش جهان، یک مکان میراث یونسکو، مسجد و بازار بازدید کردیم، خیلی خفن بود.

ایران یک افسانه واقعی از شرق است

اکاترینا (Ekaterina Mishchenkova) عکاس و هنرمند روس با بیش از ۱.۳ میلیون مخاطب در دو پیج اینستاگرام. کاتیا برنده‌ جوایز عکاسی زیادی شده، با ده موزه‌ و دوازده هتل کار کرده و کشورهای زیادی ازجمله آلمان، ایتالیا، سوئد، یونان و ترکیه برای پرو‌ژه‌های توریستی با او به عنوان عکاس همکاری کرده‌اند. اکاترینا عضو «The Union of Art Photographers» و سهامدار برند دوربین «Leica»ست.

این عکاس روس در بدو ورود به تهران از برج آزادی دیدن کرد و نوشت: "دروازه ورود به تهران" نامی نمادین برای برج آزادی است که با آن بازدید خود را از پایتخت ایران شروع کردیم. در اینجا بود که قدیمی‌ترین تمدن جهان به دنیا آمد. جایی که میراث فرهنگی آن با دقت توسط افراد حفظ می‌شود. افرادی که مهمان‌نوازی آنها غافلگیرکننده است.

اکاترینا که در نخستین روزهای سفر به ایران از کاخ گلستان دیدن داشت و در این باره نوشت: ایران یک افسانه واقعی از شرق است. جایی که در آن معماری و سنت‌های باستانی به طور شگفت‌آور با مدرنیته درهم تنیده شده‌اند. کاخ گلستان یا کاخ باغ گل رز از نخستین مکان‌هایی بود که در پایتخت از آنها بازدید کردیم. ساخت این مروارید از معماری تهران از قرن شانزدهم آغاز شد. برای قرون بعدی کاخ چندین بار بازسازی شد و در سال ۲۰۱۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. با الهام از گالری پرتره کاخ - موزه، ما با استفاده از دیوارهای زیبا به عنوان پس‌زمینه چندین عکس گرفتیم.

55

او در یکی از پست‌های آورده است: کاشان، شهری بسیار زیبا با نقشی شرقی شرقی است که در وسط بیابان در واحه‌ای از شکوفه‌ها و گل‌ها قرارد ارد. مرکز شهر بیش از ۷۵۰۰ سال قدمت دارد، دارای مناظر تاریخی است که اکثر آنها را می‌توان به راحتی با پای پیاده طی کرد. در گذشته کاشان یکی از مکان‌های مورد علاقه استراحت شاهان صفوی بود که آن را به یک بهشت واقعی تبدیل کرده است. همانطور که می‌دانید زیباترین باغ ایران که همان باغ فین است نیز در کاشان قرار دارد.

اصفهان شهری شگفت‌انگیز

محمت (Mehmet Kırali) عکاس معروف ترکیه است و نوع «عکاسی در سفر» او باعث جذب ۱٫۲ میلیون فالور در اینستاگرام شده که بیشتر این فالوئرها از روسیه، گرجستان، ترکیه و آمریکا هستند. اسم «محمت» در لیست موفق‌ترین و ثروتمندترین عکاسان جهان آمده و بیشتر مخاطبان محمت به مد، فشن، عکاسی و سفر علاقه‌ دارد.

او هنگام سفر به ایران از آنچه می‌توان به عنوان قرابت فرهنگی نام برد، متعجب شده بود چنانکه در پستی نوشت: طی چند روز سفر در ایران دائم مواردی در ذهن من تکرار می‌شود. اینکه چقدر ما یکسان هستیم؛ چقدر دوستانه و مهمان‌نواز هستند مردم ایران و سبب نزدیکی این نوع تاریخ و فرهنگ چیست؟

محمت در سفر به اصفهان مجذوب زیبایی‌ها و جاذبه محیط شده بود چنانکه نوشت: در یک کلام می‌توانم بگویم که اصفهان شهری شگفت‌انگیز است!  در بسیاری از موارد وقتی سفر می‌کنم و وارد شهرها می‌شوم فقط برای آن است که عکاسی کنم اما با ورود به اصفهان، حس و زیبایی شهر مرا جذب کرد و خواهان گرفتن عکس‌های زیبا هستم.

15

او حتی هنگام سفر به شیراز نوشت: در راه رسیدن به شیراز، از پرسپولیس بازدید کردیم که در شهر غرق شدیم. تصورم آن است که اوج دوران طلایی تمدن ایران در اینجاست. آنچه که در تخت جمشید و پرسپولیس تجربه کردم در لحظه و زمان را نمی‌توان در قالب کلمات بیان کرد. این حس در کلمات نمی‌گنجد.

دیدن اصفهان به معنای دیدن نیمی از جهان است

‍‍‍‍‍‍‍الکسی (Alex Atmolex) از کشور روسیه یکی دیگر از دعوت‌شدگان به پروژه‌ فم‌تریپ ایران است. الکسی تا به حال عکسی از خود منتشر نکرده اما با انتشار عکس‌های «سفر» و «اینفلوئنسرها» توانسته ۴۷۷.۸ هزار مخاطب در اینستاگرام جذب کند که بیشتر آنها از آمریکا، ایتالیا، آلمان و فرانسه هستند. علاقه‌ بیشتر مخاطبانِ الکس زیبایی، فشن، سفر و توریسم است.

او در نخستین روزهای سفر در ایران و در بازدیدی که از کاخ گلستان داشت، نوشت: کاخ گلستان یکی از اصلی‌ترین شاهکارهای تاریخی و معماری پایتخت ایران است. کاخ - موزه در جنب بازار بزرگ در قسمت جنوبی تهران واقع شده است. ده‌ها ساختمان واقع در مجاورت یکدیگر قرار دارند و در میان حیاط این مجموعه باغ و استخرهایی قرار دارند که به بهترین شکل، سنت شرقی را به نمایش می‌گذارند. از این کاخ، معمولا به نام کاخ گل رز یاد می‌شود، نمونه بارزی از ترکیب عناصرایرانی با تصاویر سنتی از گل‌ها، پرندگان بهشت، حیوانات گرفته تا سرامیک‌ها و معماری لاکونیک غربی است.

1

الکسی در ادامه سفر در ایران هنگامی که پا در اصفهان گذاشت، نوشت: دیدن اصفهان به معنای دیدن نیمی از جهان است. این همان چیزی است که محلی‌ها در گذشته می‌گفتند. این مروارید ایران، دوره‌های پیدایش و سقوط بسیاری از پادشاهی‌ها را در طول تاریخ غنی ایران به خود دیده و تاریخ آن را می‌شناسد اما با این وجود، عرفان شرقی و جذابیت شگفت‌انگیز خود را حفظ کرده است. شاهکارهای معماری اصفهان نمونه بارز شخصیت‌های برجسته ایران اسلامی است و در فهرست میراث جهانی نیز جای گرفته.

نفوذ ریشه‌های فرهنگ و هنر در همه جای ایران

چیلر (Çiler Geçici) مدیر معروف یک سالن کنسرت در استانبول است. ۷۰۵ هزار دنبال‌کننده دارد که اکثر آنها ترک و آمریکایی هستند. دنبال کننده‌های چیلر بیشتر به مد، فشن و سفر علاقه‌ دارند.

او در روزهای نخست سفر به ایران در پست اینستاگرام خود نوشت: تاکنون تحت تأثیر مهربانی و خوشحالی مردم قرار گرفته‌ام. می‌توان ریشه‌های فرهنگ و هنر را در همه جا مشاهده کرد.

33

چیلر همچنین در سفر به اصفهان نوشت: اصفهان دقیقاً همانطور که تصور می‌کردم است. آرامش جادویی، مردم شگفت‌انگیز و جزئیات باور نکردنی دارد. دیدن ایران همچنان مرا متعجب می‌کند.

پیش‌داوری و پوشش رسانه‌ای یک طرفه نسبت به ایران

آلینا (Alina Rudya) عکاس معروف اوکراینی که در آلمان زندگی می‌کند و عکس‌هایش در مجله‌های معروفی مثل «Vogue» و «Spiegel» چاپ می‌شود. آلینا با برندهای معروف بنز، نیکون، سامسونگ و … همکاری داشته و ۶۵ هزار دنبال‌کننده دارد که اکثرا آمریکایی، اوکراینی و آلمانی هستند. پیج کاری او هم علاقه‌مندان خاص خود را دارد. نمایشگاه‌های آلینا از عکاس‌هایش در سفر بسیار پرطرفدار است.

او که عکس‌های متعددی از غذاهای ایرانی گذاشته، نوشت: غذاهای ایرانی در سراسر جهان مشهور است. هرچند من عکاس غذا نیستم، اما عاشق غذا هستم و تنوع طعم‌ها، بوها و رنگ‌های مختلف مرا جذب می‌کند و برایم الهام‌بخش است. غذاهای اصیل ایرانی ترکیبی از برنج، سبزیجات و گوشت هستند. همچنین از بسیاری از گیاهان، میوه‌های تازه و خشک و ادویه‌جات و ترشی‌جات استفاده می‌کنند. در ایران به صورت معمول دسرهایی در کنار غذاهایی مانند کباب، خورشت قرار دارد که از آن جمله می‌توان به بستنی زعفران اشاره کرد.

11

آلینا در پستی دیگر به نگاه‌های مختلفی که درخصوص ایران وجود دارد، اشاره کرد و برای مخاطبان خود نوشت: به‌طور معمول ایران مقصد سفر و گردشگری برای شما نیست چراکه پیش‌داوری و پوشش رسانه‌ای یک طرفه و با جهل محض در این خصوص وجود دارد. من مدت طولانی است که قصد داشتم به این کشور سفر کنم، زیرا خیلی چیزهای خوب در مورد این کشور شنیده بودم. فکر می‌کنم این سفر، بسیار مهم است - همه ما با هم، به عنوان اینفلوئنسرها، می‌توانیم نگاه‌ها را به سمت زیبایی‌های این کشور بکشانیم و این زیبایی‌ها را نشان دهیم.

او با اشاره به عکس‌ها و فیلم‌هایی که از یکی از همسفران خود در در پشت بام هتل عامری‌ها در کاشان ضبط کرده‌است، نوشت: بیایید برای لحظه‌ای بر زیبایی مکان، رنگ‌های شگفت‌انگیز کویری و نگاه سرگردان در چشمان او تمرکز کنیم. اگر این تصویر در یک شهر کوچک ایتالیایی ضبط شده باشد، همگان بدون لحظه‌ای فکر کردن از دوست داشتن و قدردانی‌اشان صحبت خواهند کرد اما من به عنوان یک عکاس هنگام به نمایش گذاشتن مقاصد خاص، باید مراقب و باید مسئولیت‌پذیر باشم. من سعی می‌کنم با لنز دوربینم به کلمات جان دهم. اگرچه در دنیای واقعی زندگی می‌کنیم، بنابراین - به خود آموزش دهید، یاد بگیرید که زیبایی، شفقت و درک را ببینید و مشتاقانه برای باز کردن قلب و ذهن خود به سمت چیزهای جدید گام بردارید.

آلینا همچنین درخصوص مسجد نصیر‌الملک نوشت: مسجد نصیرالملک که در سراسر جهان با عنوان مسجد صورتی معروف است (به دلیل استفاده از کاشی‌های صورتی، که در دکوراسیون داخلی آن استفاده می‌شود) احتمالاً شناخته شده‌ترین بنای تاریخی در ایران است. بهترین زمان برای بازدید از ساعت ۸ تا ۹ صبح است، هنگامی که نور از شیشه رنگی‌ها به داخل می‌تابد و نمایی زیبا بر روی‌ دیوارها و کف ایجاد می‌کند.

45

هر روز ایران را بیشتر دوست دارم

هارجیندر (Harjinder Singh Kukreja) بیزینسمن، فعال اجتماعی و رستوران‌دار معروف هندی است که در دنیای مجازی به سفرهای خانوادگی‌اش شناخته می‌شود. «هارجیندر» ۱.۶ میلیون دنبال کننده در توییتر و بیش از ۱۰۰ هزار مخاطب در اینستاگرام دارد که اکثر آنها او را به خاطر سرگرمی، موسیقی و مد دنبال می‌کنند.

او که به ایران و البته تاریخ و غذاهای ایران بسیار علاقه‌مند است درخصوص یکی از مراکز اقامتی که در آن حضور داشت، نوشت: یک خانه تاریخی ۲۵۰ ساله را با استانداردهای یک خوابگاه پنج ستاره تصور کنید. این تنها در ایران ممکن است و یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین‌هتل‌های تاریخی نه تنها در شهر کاشان بلکه در ایران نیز هتل بوتیک عامری‌هاست. شگفت‌آوری این مجموعه نه تنها به دلیل حوض‌های بزرگ و باغچه‌های آن است بلکه نکته جالب اینجاست که این مجموعه دارای پنج حیاط بزرگ است و شامل دو خانه تاریخی دیگر نیز می‌شود. شکوه و جلال بی‌نظیر بنای تاریخی به همراه امکانات مدرن و خدمات عالی، سرای عامری‌ها را به بهترین گزینه در بین هتل‌های کاشان تبدیل کرده است.

6

او همچنین درخصوص قصر منشی که یکی دیگر از مکان‌های اقامتی‌اش بود، نوشت: این هتلی که من در آن اقامت می‌کنم، یکی از کاخ‌هایی است که از سلسله قاجار باقی مانده و متعلق به فتحعلی‌شاه بود و قدمتی در حدود ۳۰۰ سال دارد. قصر به معنی کاخ در فارسی است. موقعیت مکانی این هتل برای من مناسب است زیرا دوست دارم از شهر پیاده حرکت کنم و با عبور از محله‌های قدیمی لذت ببرم. اگر از هتل قصر مونشی خارج شوید و در کوچه قصر منشی قدم بزنید، می‌توانید به بازار اصفهان بروید. در این بخش تاریخی شهر، می‌توانید هنرمندان اصفهانی را پیدا کنید که صنایع دستی بسیار زیبا ارائه می‌دهند. همانطور که می‌دانید اصفهان نوعی ادای احترام به معروف‌ترین هنرمندان صنایع دستی است. اینجا یکی از بهترین مکان‌های اصفهان برای خرید سوغاتی‌هایی از جمله میناکاری، فیروزه کوبی و... است.

هارجیندر همچنین در پست دیگری نوشت: با گذشت هر روز، من ایران را بیشتر دوست دارم، فرهنگ، میراث و البته مردم شگفت‌انگیزی دارد. ممنونم که مرا در کشور جادویی خود میزبانی کردید! اصفهان بسیار شگفت‌انگیز است. این کشور به عنوان یک مقصد ماه عسل از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است. غذاهای اصفهان عالی است. نقش جهان یک میراث جهانی و درمانی برای چشم و روح است.

18

او در پست دیگری نوشت: من واقعاً عاشق تور پیاده‌روی صنایع دستی در اصفهان، ایران بودم. بازدید از کارگاه‌های مختلف صنایع دستی، واقعاً در قلب یک محله تاریخی، بسیار خوب بود. نه تنها از تماشای آنها لذت بردم بلکه در تهیه و درست کردن سوغات زیبای خودم که یکی از صنایع دستی‌های اصفهان (قلمکار) بود نیز شرکت کردم. ‎با تاریخچه محله‌های مختلف اصفهان آشنا شدم، از برخی از ماهرترین صنعتگران اصفهان بازدید کردم، آثار بی‌نظیر آنها را دیدم و داستان‌های افراد محلی را شنیدم. به یادماندنی‌ترین بخش این پیاده‌روی ۳ ساعته ایجاد سوغات خیلی شخصی من و استفاده از مواد اولیه برای ساخت صنایع دستی ایرانی بود.

این تاجر هندی همچنین درخصوص حسی که در مسجد نصیر‌الملک داشت، نوشت: معتقد هستم دیدن مسجد صورتی در شیراز یکی از بهترین دلایل برای سفر همه گردشگران به ایران خواهد بود. من بعد از بازدید از مسجد نصیرالملک، که به مسجد صورتی نیز مشهور است، عاشق شیراز و ایران شدم. شیشه‌های رنگی گسترده در نمای آن و سایر عناصر سنتی موجود در طراحی، مسحورکننده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: