کد خبر: ۸۲۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۲۵۱
«خوزه مورینیو» معتقد است نه «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» هیچ‌کدام لایق لقب بهترین بازیکن جهان نیستند بلکه از نظر وی تنها یک «برزیلی» می‌تواند شایسته این عنوان باشد.
«مورینیو»: «مسی» و «رونالدو» شایسته لقب بهترین نیستند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، سرمربی اسبق تیم‌های منچستریونایتد، رئال مادرید و اینترمیلان در دوران پربار سرمربیگری خود، با یک دوجین ستاره فوتبالی کار کرده است.

با این حال، به نظر بازیکنی که مورینیو با وی از نزدیک‌ترین فاصله و در اوایل دوران حرفه‌ای خود کار کرده، بیشترین تاثیر را روی آقای خاص گذاشته است.

مورینیو در دوران حضور «بابی رابسون» روی نیمکت آبی اناری‌ها به عنوان مترجم در کنار وی فعالیت می‌کرد و «رونالدو نازاریو» در میان آنهایی بود که در فهرست تازه‌واردهای نیوکمپ قرار داشت.

یکی از ترسناک‌ترین مهاجمان دنیای فوتبال در جریان یک فصل خاطره انگیز در کاتالونیا درخشید و در ادامه راهی اینتر و رئال مادرید شد.

به اعتقاد مورینیو، رونالدو نازاریو ۲ بار قهرمان جام جهانی بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال شده است ولی مسی و رونالدو حتی با وجود دستاوردهای بی‌شمار از جمله پنج بار کسب توپ طلای جهان چنین قهرمانی را کم دارند.

مورینیو در این باره اظهار داشت: پدیده (رونالدو نازاریو)، رونالدو و مسی دوران فوتبالی دراز مدتی داشتند و هر سه آنها برای ۱۵ سال هر روز در بالاترین سطح خود بودند؛ با این حال، اگر به طور جدی در رابطه با استعداد و مهارت حرف بزنیم، هیچ‌کس نمی‌تواند از رونالدو سبقت بگیرد.

وی ادامه داد: زمانی که او در بارسلونای بابی رابسون بود، به این نتیجه رسیدم که رونالدو بهترین بازیکنی است که تا به حال پا به زمین فوتبال گذاشته است؛ مصدومیت دوران فوتبالی کسی را قربانی کرد که می‌توانست شگفت‌انگیزتر باشد اما استعدادی که رونالدوی ۱۹ ساله داشت، خارق‌العاده بود.

آقای خاص که به‌تازگی پیشنهاد باشگاه لیون را رد کرده است، تاکید کرد: در سال ۱۹۹۷، بارسلونا در روتردام مقابل پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفت و گل رونالدو شگفت‌انگیز بود.

رونالدو در جریان ۴۹ حضور برای بارسلونا ۴۷ گل به ثمر رساند؛ آن روزها حاصلخیزترین دوران نمادین فوتبالی او تا زمان آویختن کفش‌هایش در سال ۲۰۱۱ بود.

مورینیو بر این باور است که پدیده فوتبال برزیل شایسته لقب بهترین است زیرا او در دورانی دست‌نیافتنی بوده که ارائه نمایش‌هایی شگفت‌انگیز و جادویی در مقایسه با عصر مدرن فوتبال به مراتب سخت‌تر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: