کد خبر: ۸۲۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
تعداد بازدید: ۲۱۸
رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت از آغاز به کار کمیته انتخابات تشکل متبوع خود خبر داد.
هشدار انتخاباتی شهاب الدین صدر به نظامیان و دولتی‌ها /اصولگرایان برای موفقیت باید با جامعه روحانیت همکاری کنند

به گزارش خبرداغ ، شهاب الدین صدر عصر امروز (شنبه - ۲۰ مهر)در نشست خبری کمیته انتخابات جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل سیاسی امسال انتخابات مجلس است، اظهار کرد: نگاه ما این است که با توجه و دقت به بیانیه گام دوم از سوی رهبری مسائل را دنبال کنیم و سیاست های قانون گذاری مجلس که از سوی ایشان در روزهای اخیر ابلاغ شده است را پیگیری کنیم.

وی افزود: ما نیازمند مجلسی کارآمد، انقلابی، پاک و سلامت هستیم تا بتواند برای مشکلات کشور گره گشایی کند و مجلسی مقتدر و مستقل باشد. یعنی تحت تأثیر قوای دیگر قرار نگیرد هرچند که هماهنگی قوا هم در جای خود قرار دارد.

صدر با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید پاکدست و اثرگذار باشند، اظهار کرد: مجلس این دوره بسیار حساس است و انتخابات آن هم از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. ما باید حتما دقت لازم برای برگزاری انتخابات مجلس را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما همه تلاش مان این است که انتخابات با حضور حداکثری مردم همراه شود و در این راه با همه تشکیلاتی که در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند، همراه می شویم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به افزایش تحریم ها از سوی آمریکا، یادآور شد: باید همه مجامع بین‌المللی به موضوع نفتکش ایرانی ورود پیدا کند و لازم است همه بدانند که از چنین فضایی در خلیج فارس ما ضرر نمی کنیم بلکه دیگران مشکل پیدا خواهند کرد.

صدر با بیان اینکه جبهه پیشرفت رفاه و عدالت در مجموع ۲۱ تشکل سیاسی را در بر می‌گیرد، گفت: در کشور ما احزاب زیادی فعالیت می کنند و به همین دلیل وجود جبهه های سیاسی کمک می کند رقابت ها جدی تر باشد.

وی ادامه داد: اگر احزاب فعال باشند بر نمایندگانی که معرفی می کنند و به مجلس می روند نظارت خواهند داشت و درباره اقدامات آنان پاسخگو خواهند بود نه اینکه مانند شرایط فعلی وقتی کسی وارد مجلس شد دیگر خود را از پاسخگویی آزاد ببیند.

صدر تاکید کرد: مداخله ثروت و قدرت در انتخابات پدیده نادرست و نامیمونی است و باید جلوی این روند از طرف وزارت کشور و نهادهای حاکمیتی مانند شورای نگهبان گرفته شود نه اینکه این نهادها به مسائل دیگری مشغول شوند و از این موارد غافل بمانند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جبهه پیشرفت و عدالت به دنبال تدوین برنامه مدون برای رفع مشکلات مردم و انتشار آن پیش از آغاز انتخابات است، اظهار کرد: ما شاخص های یک نماینده مناسب و شایسته مجلس را تبیین می کنیم. ما متاسفانه الان مجلس را در طراز جمهوری اسلامی نمی دانیم. ما صیانت و دفاع از حقوق مردم را یکی از کارهای مهم نمایندگان در مجلس می دانیم و قطعا چنین موضوعی در اولویت جبهه ما است.

وی تاکید کرد: تبلیغ و ترویج محورهای منشور اخلاقی انتخاباتی خود را هم در نظر داریم تا چارچوب فعالیت خود را مشخص سازیم.

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت با بیان اینکه نظامیان و دولتیان باید از دخالت در سیاست پرهیز کنند، اظهار کرد: این موضوع یکی از مهمترین محورهای منشور اخلاقی ماست.


صدر ادامه داد: همچنین ما کمیته های خود را در استانها شکل دادیم و شوراهای انتخاباتی ما هم کار خود را در شهرستانها آغاز کرده‌اند. همچنین یک همایش بزرگ در آذرماه خواهیم داشت و نیز تلاش مان این است که همه کسانی که به دنبال دفاع از ارزشهای انقلاب هستند را جذب کنیم پس در این میان به دنبال مسائل جناحی و دوقطبی های کاذب نیستیم و از هرکسی که با ما آماده همکاری باشد استقبال می کنیم.

وی افزود: البته اینگونه نیست که اگر با باندبازی مخالفت می کنیم و دنبال دوقطبی ها و مسائل جناحی نیستیم معنی اش این باشد که با سایر جبهه ها ارتباطی نداشته باشیم بلکه ارتباط ما با سایر جبهه ها هم ارتباط مناسب و خوبی است.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه شوراهای استانی این جبهه تاکنون در ده استان شکل گرفته است، تاکید کرد: ما تا آبان ماه این شوراهای استانی را کامل می‌کنیم و بعد از آن هم سمینار شوراهای استانی مان برگزار می‌شود.

وی افزود: ما با جامعه روحانیت مبارز و جبهه پیروان خط امام و رهبری ارتباط خوبی داریم و جلسات مان برگزار می‌شود اما جبهه پیشرفت رفاه و عدالت کار خود را به صورت مستقل پیش می برد.

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت ادامه داد: ارتباط ما با اصلاح طلبان که طیف گسترده ای هستند نیز با آن دسته که در چارچوب قانون اساسی عمل میکنند مشخص است و مشکلی نداریم ولی به دنبال خط بازی و جناحی بودن نیستیم و خط قرمزهای این چنینی نداریم. مردم از مسائل جناحی و دوقطبی سازی ها خسته شده اند و این بازی ها را سرپوشی برای تخلفات و دوری از قانون تلقی می‌کنند.

صدر با بیان اینکه حزب رفاه ملت ایران هیچ ارتباط سازمانی با ما ندارد، تصریح کرد: ما در جهت ترمیم آن حزب در گذشته به آنان کمک کردیم اما به دلیل مسائلی که به وجود آمد از آنان جدا شدیم و همه افراد ما در موعد مقرر از اینجا حزب جدا شدند و این حزب نیز در جبهه پیشرفت قرار ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نحوه تعامل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با شورای ائتلاف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز چگونه خواهد بود و آیا این جبهه ذیل این دو جریان در انتخابات فعالیت می‌کند یا خیر، اظهار کرد: برداشت مان این است که در کشور ما فرهنگ دینی حاکم است و یکی از جریان های اصیل آن روحانیت است. ما فکر می‌کنیم که اگر اصولگرایان می خواهند موفق شوند با جامعه روحانیت مبارز همکاری داشته باشند و جامعه روحانیت هم گفته که از همه این جریانات اصولگرا حمایت می کند اما ما ذیل هیچ شورا و تشکلی قرار نمی گیریم و مسیر خودمان را می رویم و مستقل خواهیم بود. جامعه روحانیت هم آنطور که اعلام کرده به صورت مستقیم وارد انتخابات نمی شوند و فقط از جریانات اصولگرا حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در مورد شورای ائتلاف اصولگرایان هم ما با آنها ارتباط داریم اما اینکه ذیل این جریان قرار گیریم یا ذیل هر جریان دیگری را نمی پذیریم ولی دست و آغوش مان برای همکاری و هماهنگی با همه تشکل هایی که بخواهند با ما کار کنند یا از ما کمک بخواهند باز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: