کد خبر: ۸۲۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۲۰۲
بیست و چهارمین جشنواره فیلم بوسان در حالی به روز‌های آخر نزدیک می‌شود که برندگان بخش موج نوی این فستیوال معرفی شدند.
جایزه مهم بوسان برای فیلمسازان عراق و ویتنام
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین ، بیست و چهارمین جشنواره فیلم بوسان در حالی به روزهای آخر نزدیک می‌شود که برندگان بخش موج نوی این فستیوال معرفی شدند.


محمد هایال کارگردان بغدادی برای «خیابان حیفا» و تران تان هوی کارگردان ویتنامی برای «رام» موفق شدند تا جایزه بخش موج نوی جشنواره بوسان را از آن خود کنند.

این جایزه که به فیلم اول یا دوم کارگردان اهدا می‌شود، صبح امروز به مبلغ ۳۰ هزار دلار به هر یک از ۲ کارگردان اهدا شد.

مایک فیگیس کارگردان نامزد اسکار برای فیلم تحسین شده «ترک لاس‌وگاس» که ریاست داوران این بخش را برعهده داشت گفت که تصمیم گرفتن در این بخش سخت بود زیرا این یک رقابت اسب‌دوانی نیست که یکی برنده کار باشد.

هیات داوران در بیانیه خود از «خیابان حیفا» به عنوان فیلمی که از ابتدا تا انتها پر از هیجان بود یاد کرده و از «رام» برای انرژی حیرت‌انگیزش تجلیل کردند. در جشنواره امسال از بونگ جون‌هو برای فیلم تحسین شده‌اش «انگل» تجلیل شد.

این دوره جشنواره فیلم بوسان ۲۹۹ فیلم را از ۸۵ کشور به نمایش درآورد که ۱۱۸ عنوان از آنها برای نخستین بار اکران جهانی می‌شدند. در طی ۱۰ روز در این جشنواره حدود ۲۰۰ هزار نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: