کد خبر: ۸۲۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۲۰۶
ولادیمیر پوتین:
رئیس‌جمهوری روسیه گفت که سوریه باید از حضور نیروهای نظامی خارجی عاری باشد.
سوریه باید از حضور نیروهای خارجی عاری باشد/ همسایگان به منافع تهران احترام بگذارندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، امروز -‌شنبه- گفت که سوریه باید از حضور نیروهای نظامی خارجی عاری باشد و این قانون باید برای تمامی کشورها اعمال شود.

این در حالی است که نیروهای ارتش ترکیه در روزهای گذشته عملیاتی موسوم به «چشمه صلح»‌ در شمال سوریه و علیه نیروهای کرد دموکراتیک این کشور ترتیب داده‌اند.

پوتین در ادامه عنوان کرد که تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود و حتی اگر دمشق تصمیم بگیرد که نیازی به نیروهای روسیه ندارد، مسکو سربازانش را از این کشور بیرون می‌کشد. وی گفت: «تمام نیروهایی که به‌طور غیرقانونی در حاکمیت کشوری ورود می‌کنند، مانند مورد اخیر در سوریه، باید از این کشورها بیرون بروند. این قضیه در مورد همه صادق است. اگر دولت قانونی سوریه بگوید که دیگر نیازی به نیروهای ارتش روسیه ندارد، مسکو باید نیروهایش را خارج کند.»

وی در ادامه عنوان کرد که موضع کشورش در قبال سوریه تغییر نکرده است و شرکای روسیه، از جمله ایران و ترکیه و آمریکا، در جریان این مواضع قرار دارند.

پوتین همچنین با اشاره به حملات اخیر به نفتکش‌ها در خلیج فارس آن را محکوم کرده و از همسایگان ایران خواست تا به منافع تهران «احترام بگذارند».

رئیس‌جمهوری روسیه عنوان کرد که ایران «هزاران سال است که در این منطقه حضور دارد».

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین توسعه همکاری‌ها با عربستان و امارات متحده عربی در قالب اوپک پلاس را ستود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: