کد خبر: ۸۲۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
تعداد بازدید: ۳۴۶
کمبود اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به جمعیت زائران سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه حمل و نقل در کشور عراق شد.
مسئولان ایرانی برای حل مشکلات زائران عازم عراق شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس ، امسال برای نخستین‌باز زائران اربعین برای تشرف به عراق نیازی به اخذ روادید ندارند و تنها با همراه داشتن گذرنامه و دریافت بیمه‌نامه معتبر و تعیین مرز خروجی و ارائه آن در مبادی خروجی می‌توانند وارد عراق شوند.

همین موضوع سبب شد که از ماه‌ها پیش شرایط برای افزایش میزان زائران اربعین مهیا شود و براساس پیش بینی مسؤولان ایرانی احتمال افزایش زائران نسبت به اربعین سال گذشته به میزان 3 برابر وجود دارد.

بنا بر گفته یکی از زائران اربعین، میزان زائران ایرانی افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته و همین مسئله سبب شده که سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کشور عراق پاسخگوی نیاز نباشد و به همین دلیل برخی از رانندگان نرخ کرایه‌ها را افزایش دهند.

فرزانه خیری‌وندی که به قصد زیارت عتبات عالیات از کشور خارج شده بود، به می‌گوید: ما در همان پایانه مرزی عراق ماندیم چرا که چند راننده تاکسی به ازای هر نفر از زائران 600 تا 700 هزار تومان کرایه می‌خواستند و همین موضوع سبب شده که ما بدون اینکه به کربلا یا نجف رسیده باشیم، به کشور خودمان بازگردیم.

یکی دیگر از زائران ایرانی اربعین نیز می‌گوید: تفاوت حمل و نقل امسال با سال گذشته در این است که تقاضا بیشتر از میزان عرضه است و به همین دلیل برخی از رانندگان میزان نرخ کرایه را به صورت خودسر افزایش داده‌اند در حالی که سال گذشته نرخ کرایه‌ها ثابت بود.

همچنین سال گذشته بخشی از نیاز زائران توسط اتوبوس‌ها رفع می‌شد که حالا به دلیل حجم بالای زائران میزان اتوبوس‌ها پاسخگوی نیاز نیست.

حالا با آغاز سفرهای عتبات و نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، تعداد زائران مراجعه کننده به مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت عراق افزایش چشمگیری یافته و همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه حمل و نقل عمومی در کشور عراق شود.

از صبح امروز تعداد زیادی از زائران از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه عازم عراق شدند اما در همان ابتدای کار با نبود خودرو جهت حمل و نقل مواجه شدند و به همین دلیل در همان نقطه مرزی ماندند. رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند نیز در این باره می‌گوید: برخی از مسؤولان ایرانی هم اکنون به عراق رفته‌اند تا با مسؤولان عراقی درباره وضعیت حمل و نقل مذاکراتی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: