کد خبر: ۸۲۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۲۶۶
استاندار قزوین عنوان کرد:
استاندار قزوین در دیدار با سفیر بوسنی گفت: منافع ما در گرو همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و امیدواریم این مسایل در ایران و بوسنی تقویت شود.
منافع ایران و بوسنی در گرو همکاری‌های دوجانبهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، ظهر امروز هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در دیدار با سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی با اشاره به سبقه ارتباط دو کشور ایران و بوسنی بیان کرد: روابط عاطفی نشات گرفته از ریشه‌های فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.

وی گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که می‌تواند پیوند دهنده دو کشور باشد. کشور ما در شرایط سخت در کنار کشور بوسنی بود و همیشه در سخت ترین شرایط در کنار سایر کشورهای دوست منطقه بوده و همیشه سعی کردیم به این کشورها کمک کنیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: امروز نیاز است کشور بوسنی با توجه به شرایط موجود در عرصه معادلات جهانی و اقتصادی نقش خود را بیشتر ایفا کند و شما به عنوان سفیر در ایران می‌توانید در صحنه همکاری‌های دو کشور بسیار موثر باشید.

جمالی پور عنوان کرد: منافع ما در گرو همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و امیدواریم این مسایل در ایران و بوسنی تقویت شود.

وی افزود: سیاست نظام تعامل با کشور بوسنی است و مقام معظم رهبر در رهنمون های خود همکاری با بوسنی را یک اصل مهم دانسته و این یک ظرفیت برای کشور شماست که عالی ترین مقام یک کشور این تعامل را یک اصل دانسته است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در قزوین صنعتگران می توانند به توسعه اقتصادی بوسنی کمک کرده و انتظارمان این است امروز در معادلات مالی که دشمنان در پی آسیب به مملکت هستند کشور بوسنی می تواند به ما کمک کند.

مقام ارشد اجرایی استان خاطرنشان کرد: یک روز در بدترین شرایط کشور ایران در کنار کشور بوسنی بود و امروز بوسنی باید در کنار ما باشد.

جمالی پور اضافه کرد: امروز کشورها عربی منطقه که در مبارزه با اسراییل برای آزادی فلسطین بودند با اسراییل سازش کرده اند اما ما برای صیانت از مسلمانان در فلسطین هزینه های هنگفتی می دهیم که این نشان دهنده تعهد ما برای کمک به انسان هاست.

استاندار قزوین ادامه داد: از سرمایه‌گذاران بوسنی دعوت می‌کنیم که در بخش‌های صنعتی،کشاورزی و توریسم حضور یابند. بازار مناسب، ظرفیت های بالا در حوزه صنعتی، منطقه خوش آب و هوا می تواند در به ثمر رساندن تلاش سرمایه گذاران اثرگذار باشند و ما آمادگی همکاری با تجار بوسنی را داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: