کد خبر: ۸۲۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
تعداد بازدید: ۲۶۲
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان زورگیری خبر داد که به عنوان مامور از اتباع غیر ایرانی سرقت می‌کردند.
زورگیری از اتباع خارجی با عنوان جعلیِ مامور پلیسبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان زورگیری خبر داد که به عنوان مامور از اتباع غیر ایرانی سرقت می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در بیست و یکم مردادماه امسال فردی از اتباع افاغنه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران مراجعه کرد و اظهار داشت: ساعت ۴:۳۰ بامداد بیست و یکم تیر ماه در حال تردد در میدان هروی بودم که سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ با سه سرنشین جلوی من را گرفتند و خود را مامور معرفی کردند. سپس به بهانه واهی قصد داشتند که من را سوار خودروشان کنند که من امتناع کردم.

شاکی در ادامه گفت: به دنبال مقاومت من، ۲ سرنشین خودرو مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و با تهدید سلاح سرد کلیه اموالم که شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پول ایرانی و مقداری پول افغان، پاسپورت و یک دستگاه گوشی تلفن همراه بود، سرقت و به همراه راننده خودرو که منتظرشان بود از محل گریختند.

وی بیان داشت: با ثبت اظهارات شاکی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفت و در گام نخست، کارآگاهان متوجه شدند هویت یکی از سارقان "ب. " ۲۵ ساله است و در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی مالک خودرو پژو ۴۰۵ خاکستری رنگ است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکی برای شناسایی تصویر متهم به پایگاه چهارم دعوت شد که با دیدن عکس وی، متهم را شناخت و اظهار داشت یکی از سارقان اموال وی صاحب این عکس است.

سرهنگ نثاری افزود: با سرنخ‌های به دست آمده مخفیگاه متهم واقع در شهر ری شناسایی و در یک عملیات پلیسی با هماهنگی با مقام قضائی اولین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه سرقت از شاکی بود، اما پس از تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و بیان داشت: به اتفاق ۲ تن از دوستانم با خودرو پژو ۴۰۵ در میدان هروی خود را مامور معرفی کردیم و از یک نفر تبعه افغانستان زورگیری کردیم و من در آن لحظه پشت فرمان بودم و دوستانم پیاده شده و سرقت کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی افزود: شاکی پرونده دیگری که خانمی از اتباع افاغنه بود، نیز متهمان را به عنوان سارقان زورگیر پرونده خود معرفی کرد که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت) تهران متهمان برای رسیدگی تخصصی و تجمیع اطلاعات تحویل اداره پنجم پلیس آگاهی شدند.

سرهنگ نثاری در پایان به شهروندان در خصوص نحوه برخورد با افرادی که خود را مامور معرفی می‌کند، گفت: برموضوع کمی تأمل کنند و از عجله در تصمیم گیری و پاسخ مثبت به خواسته افرادی که مدعی هستند مأمورند، خودداری کنید.

وقتی خودتان می‌دانید هیچ گونه جرمی مرتکب نشده‌اید، نترسید و آرامشتان را حفظ کنید و با قدرت بیشتر شرایط را مورد بررسی قرار دهید و از مدعی بخواهید تا کارت شناسائی و حکم مأموریت خود را به شما نشان بدهد.

در این صورت اگر خواسته مأمور غیرمعقول است، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و بخواهید تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به نشانی شما حضور پیدا کنند و تا رسیدن گشت پلیس در آن محل بمانید و یا از وی بخواهید که به اتفاق شما برای بررسی بهتر و بیشتر به مرکز انتظامی مانند کلانتری بروید، البته در چنین شرایطی بهتر است از اعضای خانواده همراه شما باشند تا از بروز وقایع احتمالی جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: