کد خبر: ۸۲۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
تعداد بازدید: ۳۶۸
صف فروش فعلی در سهام وبملت را می توان یک استراحت کوتاه برای یک سهم بنیادین دانست که پس از رشدی ناگهانی در حال کف سازی و تثبیت قیمت های فعلی برای خیز برداشتن به سطوح قیمتی بالاتر است.
صف فروش یا استراحت کوتاه برای وبملت؟!نماد بانک ملت پس از گذشت مدت قابل توجهی، نهایتاً در انتهای هفته گذشته بازگشایی شد؛ البته یک بازگشایی درخور یک لیدر بازار. به طوری که این نماد  سرنوشت آن روز بازار منفی را تغییر داد و تاثیری بالغ بر 2700 واحد مثبت بر بازار بی رمق چهارشنبه هفته قبل گذاشت. 

به گزارش سرویس اقتصادی خبرداغ؛ این رویداد در زمانی اتفاق افتاد که چندی قبل تر از روز بازگشایی، تراز عملیاتی مثبت 942 میلیارد تومانی مجدداً اذهان فعالان بازار را متوجه این سهم مرغوب  کرد. براین اساس، انتظار می رفت در روز بازگشایی با توجه به نیاز به نقدینگی برخی از سهامداران و انتظار چندین ماهه آن ها در روز بازگشایی نماد، بازار شاهد صف عرضه این سهم باشد اما این سهم با صف تقاضای چند صدها میلیونی خود در دو روز متوالی، مجدداً اذهان را متوجه خود ساخت و قدرت و جایگاه بنیادین خود را به رخ بازار کشید. از طرف دیگر نباید این نکته را از نظر دور داشت که سهم در شرایط بسیار نامساعد بازار بازگشایی گردید. 

زمانی که بازار منتظر مواجهه با یک سقف مقاومتی 330 هزار واحدی بود و اکثر تحلیلگران منتظر اصلاحی هر چند موقتی در این ناحیه بودند و این، شرایط را برای این سهم بنیادین کمی دشوار کرد. در این میان کسانی که از ایستادن در صف خرید این سهم ناامید شدند صف ها را ترک  و گروهی دیگر با امید اینکه اتمسفر اصلاحی بازار این سهم را متاثر نماید، با هدف خرید این سهم در دامنه ای پایین تر، مترصد فرصتی بهتر و قیمتی منفی تر نشستند که مجموع این عوامل باعث صف های فروش نه چندان سنگین این سهم شده است. این در حالی است که شنیده ها حاکی از فروش اموال مازاد بانک و آزاد شدن منابع بوده و همچنین افزایش سرمایه 160 درصدی بانک از محل سایر اندوخته ها که در مجامع اخیر بانک قول آن به سهامداران داده شد قریب الوقوع خواهد بود. همچنین پتانسیل این سهم در بخش ارزیابی مجدد اموال، این روزها  مورد توجه محافل بورسی قرارگرفته که می تواند یک عامل موثر برای استارت رالی صعودی این سهم باشد. 

گفتنی است  برخی  تحلیلگران، حقوق صاحبان سهام بانک ملت را بدون در نظر گرفتن مازاد ارزش روز دارایی های ملکی و سرمایه گذاری های بانک، حدود 600 تومان در نظر گرفته اند . با تفاسیر یاد شده قیمت فعلی روی تابلو، حتی در این روزهای منفی سهم و بازار یک قیمت جذاب بوده که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت و صف فروش در این سهم را می توان موقعیتی استثنایی برای ورود به این سهم یا افزایش آن در پورتفوی سرمایه گذاران و فعالان بازار دانست. به عبارت ساده تر صف فروش فعلی در این سهم را می توان یک استراحت کوتاه برای یک سهم بنیادین دانست که پس از رشدی ناگهانی در حال کف سازی و تثبیت قیمت های فعلی برای خیز برداشتن به سطوح قیمتی بالاتر است..
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: