کد خبر: ۸۲۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
تعداد بازدید: ۲۵۱
یک نماینده مجلس گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان هوادار و تماشاگر در این چهار دهه علیرغم اینکه منع قانونی نداشته است تاکنون میسر نبوده که بتوانند در صحنه حضور داشته باشند.می‌خواهند بگویند که ورزشگاه‌ها جای امنی برای زنان نیست اما ما باید نشان دهیم که ورزشگاه مانند تمامی بخش‌های عمومی جامعه که مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد امن است.
طیبه سیاوشی: حضور زنان در ورزشگاه یک مطالبه چهل ساله است/ خروج زنان از استادیوم باید مدیریت شود/ نشان دهیم ورزشگاه هم مانند تمام بخش‌های عمومی جامعه امن است

به گزارش خبرداغ، طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حضور زنان در ورزشگاه برای دیدار بازی ایران و کامبوج و بلیط فروشی برای آنان گفت: بخشی از مشارکت اجتماعی زنان به حوزه‌های اجتماعی بازمی‌گردد باید گفت به قدری این حوزه متنوع و وسیع است که مباحث بسیار متنوعی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی زنان از بحث ورزش آغاز و تا توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مددرسانی به معتادین ادامه پیدا می‌کند و شما شک نداشته باشید خانم‌های ایرانی به شدت در مشارکت‌های اجتماعی و حضور در این عرصه فعال هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستردگی جامعه آماری زنان در رشته‌های مختلف ورزشی، ادامه داد: جمعیت قابل توجهی از زنان ما ورزشکار حرفه‌ای هستند و از دولت یازدهم این آمار و ارقام هم بیشتر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به عنوان هوادار و تماشاگر در این چهار دهه علیرغم اینکه منع قانونی وجود نداشته است این فرصت برایشان وجود نداشته که بتوانند در صحنه حضور داشته باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بازی پرسپولیس و کاشیما تعدادی از زنان حضور داشتند که بدون خرید بلیط از سایت رسمی بوده است و برای اولین بار است که برای بازی ایران و کامبوج خانم‌های ایرانی با یک عقبه چهل ساله مطالبه تاریخی خودشان را وصول و بلیط خریداری کنند. 

وی درباره این‌که ممکن است چه مسائل و دشواری‌های احتمالی هنگام حضور زنان در ورزشگاه وجود داشته باشد، گفت: بر اساس تجربه و آن چیزی که در بازی ایران و کاشیما دیدم، مهم‌ترین و بزرگترین معضل که درباره حضور زنان در استادیوم ها مطرح می‌شود خروج آن‌ها از استادیوم است. 

به گفته سیاوشی این نگرانی وجود دارد زنان پس از خروج از استادیوم در یک فضای غیر فرهنگی نسبت به ورزشگاه قرار گیرند.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت ورزش و وزرشگاه آزادی گفته‌اند که به خوبی می‌توانند این امر را مدیریت کنند و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مواردی را مطرح می‌کنند و می‌خواهند بگویند که ورزشگاه‌ها جای امنی برای زنان نیست اما ما باید نشان دهیم که ورزشگاه مانند تمامی بخش‌های عمومی جامعه که مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد امن است،‌ معتقدم کسانی که چنین مباحثی را عنوان می‌کنند قصدشان زیر سوال بردن نظام است.  

وی خاطرنشان کرد: ممکن در هر بخش از جامعه با امنیت رفت و آمد کنیم و حتی گاهی اوقات هم مسائلی پیش می‌آید، اینجا هم می‌توانیم به راحتی و با امنیت در استادیوم رفت و آمد داشته باشیم و امیدوارم آن متن اصلی که حضور در ورزشگاه‌ها است غلبه کند بر هرگونه حواشی که دیگران می‌خواهند ایجاد کنند یا ممکن است ایجاد شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دغدغه‌هایی برای حضور زنان در ورزشگاه وجود دارد، گفت: مهم‌ترین بحث ورود زنان از طریق مترو، استفاده از پارکینگ و امنیت اطراف ورزشگاه است که مسئولان نیروی انتظامی اطمینان خاطر داده‌اند که به خوبی مانند بازی پرسپولیس و کاشیما آن را تأمین کنند. 

وی درباره اینکه از ابتدای مجلس دهم تا به امروز چه تلاش‌های صورت گرفت تا زنان وارد ورزشگاه‌ها شوند، گفت:‌ از ابتدای مجلس دهم ما روی بسیاری از مطالبات زنان کار کردیم از بحث زنان سرپرست خانوار، کودکان بدون هویت گرفته تا مشکلات زنان شاغل پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم.

سیاوشی ادامه داد: کارهای زیادی صورت گرفت تا زنان به ورزشگاه‌ها بروند اما متاسفانه حواشی بیشتر از متن بوده است، به طور مثال زنان پشت در می‌ماندند باید ارتباط بر قرار می‌کردیم تا آن‌ها ورود پیدا کنند و اسامی تائید می‌شد که پروسه بسیار طولانی بود اما این بار با گذشته متفاوت است بلیط فروشی برای زنان صورت گرفته که امیدوارم با نظم و امنیت این بازی به پایان برسد.

 وی درباره اینکه گفته مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌خواهند دست به تجمع اعتراضی بزنند،‌ گفت: همیشه موضوعات مخالف و موافق دارند خب یک عده هم مخالف این کار هستند و اعتراض‌شان را می‌توانند مطرح کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
حضور زنان در ورزشگاه غیرقانونی است.
منع حضور زنان در ورزشگاه‌ها از ابتدا غیرقانونی بود
واقعا زنان نیازی به حضور در ورزشگاه ندارند!
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: