کد خبر: ۸۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۳۵۰
محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو سیما ضمن معرفی مجموعه‌های نمایشی، مسابقات و تازه‌های این شبکه در ایام پیش‌رو، از تولید هشت سریال جدید و پنج مسابقه تلویزیونی خبر داد. او همچنین اعلام کرد که برنامه‌های «دوقلوها» با بازی عمو‌های فیتیله‌ای و «محله گل و بلبل» با حضور عمو پورنگ به شبکه دو بازمی‌گردند.
تولید ۸ سریال و ۵ مسابقه جدید در شبکه دوبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه دو سیما ضمن معرفی مجموعه‌های نمایشی، مسابقات و تازه‌های این شبکه در ایام پیش‌رو، از تولید هشت سریال جدید و پنج مسابقه تلویزیونی خبر داد. او همچنین اعلام کرد که برنامه‌های «دوقلوها» با بازی عموهای فیتیله‌ای و «محله گل و بلبل» با حضور عمو پورنگ به شبکه دو بازمی‌گردند.


همه چیز درباره سریال‌های در دست تولید شبکه دو

به نقل از روابط عمومی شبکه دو، جعفری‌جلوه ضمن اظهار این مطلب که تلاش برای ارتقای کیفیت برنامه‌ها، تنوع بیشتر و جذابیت‌های افزون‌تر به طور خاص در این مقطع مد نظر بوده و مجدانه در حال انجام است، گفت: پس از دوران سختی که برای ساماندهی عرصه فعالیت‌های نمایشی و سریال‌سازی در شبکه دو سپری شد به همتی که از نیمه دوم سال گذشته به عمل آمد آثار بسیار خوبی در مرحله تولید و سریال‌های متعدد دیگری در مرحله نگارش و پیش‌تولید قرار دارند.

مدیر شبکه دو سیما درباره سریالی که از ابتدای ماه ربیع‌الاول یعنی از ۱۱ آبان پخش آن آغاز خواهد شد؛ توضیح داد: سریال «از سرنوشت» این روزها مراحل پایانی تولید خود را سپری می‌کند. این سریال در ۵۰ قسمت به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان و کارگردانی مشترک علیرضا بذرافشان و محمدرضا خردمندان یکی از تدارکات گروه فیلم و سریال این شبکه است.

وی افزود: «کامیون» سریال نوروزی در حال تولید این شبکه نیز در ۳۰ قسمت از آغاز نوروز ۹۹ پخش خواهد شد و تا ماه مبارک رمضان را پر می‌کند. تهیه‌کنندگی این سریال را ابراهیم آرزو و شهرام دانش‌پور و کارگردانی آن را مسعود اطیابی برعهده دارند.

یکی دیگر از سریال‌هایی که پخش خود را در سال ۹۹ تجربه خواهد کرد، فصل سوم و نهایی «بچه مهندس» است. این سریال در حداقل ۳۰ قسمت به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری در دست تولید است.

مدیر شبکه دو با اشاره به اینکه سریال دیگری که این روزها در حال تولید است «بوم و بانو» نام دارد، بیان کرد: این سریال یک مجموعه جذاب و قابل اعتنا تلفیقی است از تاریخ معاصر و فرهنگ عاشورا که می‌توان آن را یک سریال عاشوراییِ تاریخ معاصر نامید که حوادث آن در رژیم پهلوی و دوره رضاخان می‌گذرد و روایت‌گر تعارضاتی است که در آن ایام میان رژیم از یک سو و مردم و به ویژه محبان اهل بیت(ع) از سوی دیگر صورت می‌گرفت. «بوم و بانو» در ۳۰ قسمت به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب و کارگردانی سعید سلطانی در دست تهیه است.

وی در ادامه اظهار کرد: سریال ۳۰ قسمتی دیگری با نام «بیگانه‌ای با من است» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی احمد امینی در دست تولید است که برای پخش در سال ۹۹ آماده خواهد شد.

جعفری‌جلوه همچنین به سریال ماه رمضانی این شبکه اشاره کرد و توضیح داد: با همکاری دیگر باره زوجِ حامد عنقا ـ بهرنگ توفیقی، تهیه‌کننده و کارگردان سریال‌های «پدر» و «بر سر دوراهی» ساخت یک سریال در این شبکه در مرحله اقدام است که ان‌شاءالله تجربه موفق دیگری را رقم خواهد زد.

همچنین سریال دیگرِ در مرحله تولید شبکه دو سیما «شاهرگ» نام دارد که در ۳۰ قسمت توسط محمدرضا شفیعی و کارگردانی سید جلال اشکذری راوی قصه‌های سال‌های نخستین انقلاب و روزهای پر حماسه و لبریز از فداکاری، وفاداری و پایمردی در مواجهه با جریانات پیچیده آن سال‌هاست.

مدیر شبکه دو با بیان اینکه سریال‌های دیگری در مرحله نگارش و پیش‌تولید هستند که برای سال ۹۹ و بعد از آن آماده خواهند شد، ابراز کرد: امید آن است که همچون پیشتر که سریال‌هایی ارزشمند و خاطره‌انگیز مثل خانه سبز، پهلوانان هرگز نمی‌میرند، خاک سرخ، شب دهم، کیف انگلیسی، در چشم باد، مدار صفر درجه، خوش‌رکاب، تفنگ سرپر و ... تقدیم شد، که در زمان ساخت‌شان توفیق حضور در شبکه‌های یک و دو را داشتم، دیگر بار این آثار در دست نگارش و تولید بتوانند نامدار شوند و در چشم مخاطبان خوش بنشینند.

جعفری جلوه با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از آثار الف ویژه و فاخر در سیما فیلم در دستور کار است و در سطح شبکه‌ها هم برخی پروژه‌های شاخص مطرح‌اند، تصریح کرد: ما نیز در شبکه دو آثار بزرگی را در دستور کار داریم که امیدواریم خاطره سال‌های گذشته را زنده کنند. از «بوم و بانو» تا «عیار عیّاران» که این یکی روایت‌گر فرهنگ پهلوانی است و داستان پرافتخار زندگی پهلوان «سیدحسن رزاز» از پهلوانان نامی اواخر دوره قاجار و دوره پهلوی به ویژه ایام اشغال ایران توسط متفقین را روایت می‌کند.

تغییرات در برنامه‌های شاخص شبکه دو

مدیر شبکه دو در ادامه به سیاست‌های جدید صداوسیما در حیطه برنامه‌های بزرگ و شاخص اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا در شبکه دو همتی به عمل آمد و همکاران ما آثار متعددی را ساماندهی کردند. از میان کارهای انجام شده می‌توان به مجموعه جدید «عمو پورنگ» با ساختاری متفاوت اشاره کرد. طرحی نو از تیم سازنده پس از تولید و پخش سه فصل از برنامه شاخص «محله گل و بلبل» در قریب به ۲۵۰ قسمت. تجربه‌ای جدید و ترکیبی از مسابقه، نمایش و اجرا بر بستر محیط زیست و طبیعت با محوریت ویژه «عمو پورنگ» به عنوان یک مجری ـ بازیگر توانا در فضای اجرا و نمایش و ارتباط گسترده با انبوه تماشاگران حاضر اعم از کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان در فضایی وسیع و بدیع.

تولید و پخش ۵ مسابقات تلویزیونی

جعفری‌جلوه در ادامه به تولید مسابقات گوناگون در این شبکه اشاره کرد و گفت: مسابقه «محاکات»؛ مسابقه بزرگ حکایت‌گری و روایت داستان‌های زندگیست. یک چالش دوست‌داشتنی و صمیمی از حکایت‌های خود مردم در رقابتی با حضور هیات داوران و تماشاچیان بسیار و تعاملات متعددی که شکل می‌گیرند؛ کار بزرگیست که با توجه به ماهیت شب یلدا به مثابه شب حکایت‌ها و روایات‌های صمیمی خانواده‌های ایرانی، تلاش می‌کنیم ان‌شاءالله از این شب پخش این مسابقه را آغاز کنیم.

وی افزود: مسابقه بزرگ خانواده ایرانی با نام اولیه «سایه روشن» نیز که در مرحله پخش ممکن است با نام جدیدی رونمایی شود، در دست تهیه است. این مسابقه کار قابل اعتنایی است که با حضور انبوه حضار و داوران در مراحل مختلف رقم خواهد خورد.

همچنین «یار دبستانی من» یک گفت‌وگوی مستند ـ ترکیبی است که هم در قالب مستند روایتگری می‌کند و هم گفت‌وگویی جذاب و به یادماندنی را در دل خود دارد. این برنامه با حضور اساتید و معلمان پرورنده و تربیت‌کننده شاگردان دیروز و چهره‌های امروز در حیطه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری که مورد توجه مردم هستند برگزار می‌شود. تکریم مقام معلم و تصویر جلوه‌های ناب استاد و شاگردی از اهداف این برنامه است.

شایان ذکر است شبکه دو علاوه بر خانواده‌محوری، قرارگاه معلم و مدرسه نیز هست و این برنامه علاوه بر تقدیم آثار فاخر دیگری همچون غوغای بی‌هیاهو ادای دین و انجام وظیفه‌ای است از سوی شبکه دو در این راستا. این برنامه که در زمستان تولید آن به بار خواهد نشست در فرصت‌های بعدی روانه آنتن خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: مسابقه «جاذبه» برنامه دیگری است که می‌توان از آن یاد کرد؛ یک مسابقه بزرگ ایران‌شناسی میان مستندسازان حرفه‌ای و نوپا برای دیدن ایران در پهنه ۳۱ استان کشور با قضاوت هیات ویژه داوران و مردم اعم از تماشاگران در فضای مسابقه و مخاطبان عام برنامه.

مدیر شبکه دو افزود: دیگر برنامه‌ای که اشاره به آن خالی از لطف نیست، برنامه «مادر شو» است. یک مسابقه با شرکت بانوان در انتظار تجربه شیرین مادر شدن، بانوانی که در مراحل مختلفی از دوران بارداری قرار دارند و حس و حال، تجربه و دانش اولیه‌ای که نسبت به این دوران ابراز می‌کنند و فراتر از آن دوست می‌دارند که بیاموزند و بکار بگیرند تا فرزندان سالم و شایسته‌ای را در بطن و دامان خود بپرورند. این برنامه نیز در مرحله تولید است؛ ضمن اینکه تولید و پخش مجموعه «دوقلوها» را نیز همچنان ادامه می‌دهیم که در آن عموهای فیتیله‌ای‌ به عنوان سه شخصیت مورد علاقه کودکان و نوجوانان توانسته‌اند تجربه متفاوتی را رقم بزنند.

ان‌شاءالله این مجموعه برنامه‌های شاخص و متنوع طعم جدیدی از ارتباط شبکه دو و مخاطبان را رقم زده و بر توفیقات سالیان این شبکه بیفزاید.

وی درباره ویژه‌برنامه‌های نوروز ۹۹ بیان کرد: برای نوروز ۹۹ برنامه‌های متعدد، جذاب و دیدنی پیش‌بینی شده که در فرصتی دیگر اطلاعات موسع آن اعلام خواهد شد.

محمدرضا جعفری‌جلوه در پایان با یادآوری این مطلب که از شش برنامه پرمخاطب سیما در ایام محرم، چهار برنامه به تولیدات شبکه دو تعلق داشته است، اظهار کرد: برای این ایام برنامه‌ریزی قابل توجهی صورت گرفته بود و برنامه‌های متنوعی با ساختارهای متفاوت جدول پخش شبکه دو سیما را شکل دادند. این امر موجب شد علاوه بر مرثیه‌خوانی‌های درخشان و سخنرانی‌های ارزشمندی که در این ایام ذیل عنوان «ذکر عاشورائیان» و «ایوان بهشت» تقدیم مخاطبان شد چهار برنامه پیرغلامان عشق، از لاک جیغ تا خدا، شیرخوارگان حسینی و کوی محبت بر اساس آخرین نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات سازمان در جمع شش برنامه‌ای که توانستند در محرم امسال ارتباط بهتر و گسترده‌تری با مخاطبان برقرار کنند؛ قرار بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: