کد خبر: ۸۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
تعداد بازدید: ۵۸۰
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به بد پوششی ترویجی و نمایشی ۸ تا ۱۰ درصد بانوان در جامعه اظهار کرد: اعلام میانگین بد پوششی ترویجی در کل کشور، بدین معنا نیست که در اقشار دیگری از بانوان گونه هایی از ضعف حجاب وجود ندارد اما نوع رفتار آنها از اساس با رفتار اجتماعی گروه ۸ تا ۱۰ درصدی که در حال ترویج بد پوششی هستند، متفاوت است.
وزارت کشور: ۱۰درصد زنان بی‌حجابیِ نمایشی دارندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: بدپوششی ۸ تا ۱۰ درصد بانوان در جامعه ترویجی و نمایشی است.


دکتر تقی رستم وندی:

* (با بیان اینکه این مطالعات که مبتنی بر پیمایش های روش مند و از سوی بخش های مختلف و با تکنیک های علمی و استاندارد اجرا شده، توسط نماینده صدا و سیما در جلسه اخیر شورای اجتماعی کشور، جمع بندی و اعلام شد، در توضیح ارقام اعلام شده در سنجش وضعیت بدپوششی در کشور): عدد اعلام شده به صورت میانگین ارقام مربوط به مناطق مختلف کشور و بدین معناست که ممکن است بد پوششی در کلانشهری بیشتر و در یک شهرستان کمتر باشد ولی میانگین ارقام که در قالب عدد اعلامی وزیر محترم کشور، بین ۸ تا ۱۰ درصد مطرح شد، نمایانگر وضعیت کلی کشور است.

* وجود بد پوششی ۸ تا ۱۰ درصدی در جامعه در حقیقت اشاره به قشری دارد که بدپوششی آنها مبتنی یا همراه با نوعی ولنگاری رفتاری یا بی بند و باری اخلاقی است؛ اکثریت این دسته بدون باور به حجاب، عامدانه و به صورت نمایشی، فرهنگ برهنگی و مخالفت با حجاب را به صورت عملی ترویج می کنند. به عبارت دیگر این گروه نه تنها خود مقید به حجاب نیستند بلکه به گونه‌ای حضور اجتماعی پیدا می کنند تا دیگران را نیز به بی حجابی ترغیب کنند.

* به طور خلاصه این گروه ۸ تا ۱۰ درصدی، بی‌حجابی ترویجی و نمایشی دارند که آثاری به مراتب بدتر از ضعف حجاب برخی دیگر از بانوان دارد.

* به عبارت دیگر اعلام میانگین بد پوششی ترویجی در کل کشور، بدین معنا نیست که در اقشار دیگری از بانوان گونه هایی از ضعف حجاب وجود ندارد، بلکه مطالعات نشان می‌دهد که علاوه بر این ۱۰ درصد، می‌توان ضعف حجاب را در دسته دیگری از بانوان مشاهده کرد ولی این نوع از رفتار غیر مطابق با ضوابط شرعی از سوی این دسته از بانوان، از اساس با رفتار اجتماعی گروه ۸ تا ۱۰ درصدی که در حال ترویج بد پوششی هستند، متفاوت است.

سازمان امور اجتماعی کشور یک سازمان امور اجتماعی - دولتی است و «ارتقای سلامت، سرمایه، رضایت، نشاط و عدالت اجتماعی، نظم و احساس امنیت، پیشگیری، مدیریت، کنترل، کاهش و حذف معضلات و آسیب‌های اجتماعی» از وظایف این سازمان است. معاون اجتماعی وزیر کشور ریاست این سازمان را بر عهده دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: