کد خبر: ۸۲۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
تعداد بازدید: ۲۲۸
واشنگتن پست بررسی کرد؛
واشنگتن پست در تحلیلی به بررسی تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: به نظر می‌رسد تناقض گویی‌های ترامپ و سیاست آشفته‌ای که او در قبال ایران به کار گرفته است باعث شده ایران دست به اقداماتی بزند که تنش‌ها را افزایش دهد. این سیاست آشفته در نهایت ترامپ را گرفتار می‌کند.
آمریکا باید از اتخاذ تصمیم عجولانه در مورد ایران بپرهیزد/ تناقض‌گویی ترامپ در نهایت او را گرفتار می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ،چند روز گذشته تاسیسات نفتی عربستان مورد حمله واقع شد. پس از این حمله آمریکا ایران را متهم اصلی دانست. اتهامی که از سوی ایران به شدت رد شد.

ترامپ مدت‌هاست در حال اعمال سیاست حداکثر فشار بر ایران است. به نطر می‌رسد با توجه به اینکه تنش‌ها در حال افزایش ست. این سیاست باعث افزایش تنش و ایجاد بحران در منطقه می‌شود. اکنون رئیس‌جمهور آمریکا برای کنترل تنش‌ها و بحرانی که خود آن را ایجاد کرده است ناتوان شده‌ است.

تلاش‌های آمریکا برای توقف صادرات نفتی ایران خود باعث شده است که ایران تحریک شود و اقدامات خود را بیشتر کند و به نظر می‌رسد تلاش آمریکا برای ایجاد مانع برای صادرات نفت خود یک اقدام جنگی بود که اکنون با واکنش ایران مواجه شده است و اقدامات تحریک‌آمیز ایران واکنشی به اقدامات ترامپ است.

 اکنون آمریکا ایران را عامل حمله به تاسیسات عربستان دانسته و معتقد است این حمله نباید بدون پاسخ باقی بماند اما پاسخ به این حمله بهتر است اقدامی نظامی نباشد. اگر ترامپ تصمیم عجولانه بگیرد قطعا اوضاع را بدتر خواهد کرد

 ایالات متحده ابتدا باید تلاش کند عامل اصلی را پیدا کند و اطلاعات و مدارک قابل استناد و درستی را منتشر کند و هرگونه تصمیم را با کنگره در میان بگذارد و بدون کسب اجازه از کنگره دست به کاری نزند.

به نقل از واشنگتن پست؛ ترامپ در این ماه‌ها بارها به تناقض‌گویی پرداخته است. در روزهای اخیر بارها از مذاکره بدون پیش‌شرط صحبت کرده اما باز هم آن را تکذیب کرده است. به نظر می‌رسد تناقض گویی‌های ترامپ و سیاست آشفته‌ای که او در قبال ایران به کار گرفته است باعث شده ایران دست به اقداماتی بزند که تنش‌ها را افزایش دهد. این سیاست آشفته در نهایت ترامپ را گرفتار می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: