کد خبر: ۸۲۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
تعداد بازدید: ۵۶۷
این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A و C برای سلامتی پوست و چشم‌ها بسیار مفید است همچنین می‌تواند کمک چشمگیری به چاق شدن افراد لاغر اندام کند
شربتی ویژه برای ورزشکارانمحقق و پژوهشگر طب سنتی نوشیدن نوعی شربت را برای تجدید قوای تحلیل رفته ورزشکاران مناسب دانست.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین،عظمایی درباره خواص شربت زردآلو بیان کرد: این شربت حاوی انواع ویتامین‌ های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۳ ، B۶ ، کلسیم، منیزیم، مس، آهن، آنتی‌اکسیدان، روی، فسفر، پتاسیم، پکتین، گوگرد، سدیم، فیبر، اسید فولیک، لینولئیک و سالیسیلیک است.

او گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A و C برای سلامتی پوست و چشم‌ها بسیار مفید است همچنین می‌تواند کمک چشمگیری به چاق شدن افراد لاغر اندام کند؛ شربت زردآلو نشاط‌آور است و به بیماران قلبی و عروقی کمک بسیاری می‌کند.

عظمایی با تاکید بر نقش موثری این شربت در بهبود درد مفاصل و روماتیسم(Rheumatism)  گفت: شربت زردآلو خاصیت ضد التهابی دارد و به درمان و پیشگیری از آرتریت و نقرس کمک می‌کند همچنین آهن، مس و مواد معدنی موجود در این شربت می‌تواند موجب رفع کم خونی شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این شربت به علت داشتن مواد مغذی، اسید لینولئیک و ویتامین‌های A ، B و C برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است؛ پتاسیم موجود در آن  هم نقش موثری در کنترل فشار خون دارد؛ پکتین و نوعی فیبر محلول محلول در این شربت برای مبتلایان به سندروم روده تحریک‌ پذیر و یبوست مفید است

او تصریح کرد: به ورزشکاران توصیه می‌کنیم پس از انجام فعالیت فیزیکی، این شربت را برای بازیابی انرژی از دست رفته خود میل کنند و از خواص شگفت‌انگیز شربت زردآلو بهره ببرند.

عظمایی گفت: برای تهیه شربت زردآلو به یک کیلوگرم زردآلو، حدود ۵۰۰ گرم عسل یا شکر،۲ لیوان آب، یک سوم قاشق چای‌خوری وانیل و آب لیموترش تازه تازه احتیاج دارید؛ توصیه می‌شود از مقدار کمی روغن زیتون اضافه کنید تا از خواص شگفت‌انگیز آن بهره ببرید.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: کافیست هسته زردآلو‌ها را جدا کرده و آن‌ها را داخل مخلوط کن بریزید؛ عسل و آب را به مواد مخلوط شده اضافه کنید، هنگام مصرف چند قطره آب لیموترش تازه و روغن زیتون به آن اضافه و آن را میل کنید؛اگر قصد استفاده از شکر را داشتید باید مخلوط زردآلو‌ها و آب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ در انتهای جوشیدن شکر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ پس از خاموش کردن اجاق هم، وانیل و چند قطره آب لیمو ترش تازه را به سایر مواد بیفزایید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: