کد خبر: ۸۲۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
تعداد بازدید: ۴۳۸
یک نماینده مجلس گفت: گام سوم نکاتی دارد که برای آمریکا شوک‌آور خواهد بود و اگر این کشور سر عقل نیاید در گام‌های چهارم و پنجم پشیمان خواهد شد.
جعفرزاده ایمن‌آبادی: گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران برای آمریکا شوک‌آور است/ مخالفان هم هیچ گزینه‌ای جایگزین برجام ندارند

به گزارش خبرداغ، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره گام سوم ایران کاهش تعهدات برجامی گفت: گام‌های برجامی ایران برای آن برداشته شد که ما حسن نیت‌مان را به دنیا نشان دهیم و آن فضایی که علیه‌مان ساخته شده بود را بشکنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برجام در مقطع زمانی خود کار بسیار بسیار درستی بود و این یک واقعیت انکارناپذیر است، آن زمان ما هیچ گزینه‌ای برتر از برجام نداشتیم و امروز هم از مخالفان بپرسید هیچ گزینه‌ای جایگزین برجام ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برجام تا جایی خوب بود که شخص پریشان احوالی مانند ترامپ به روی کار نیامده بود، او نه فقط به دولت و کشور آمریکا ضربه زد بلکه به تمام معاهدات بین‌المللی ضربه زد او کاری کرد که اطمینان و اعتمادی به توافقات بین‌المللی نباشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به رفتار ایران در قبال تعهدات برجامی‌اش گفت: ما یکسال استراتژی صبر پیشه کردیم تا شاید اروپایی‌ها و کشورهای دیگر آمریکا را متقاعد کنند تا کوتاه بیایند. 

وی ادامه داد:‌ شخص ترامپ به نخست وزیر انگلیس گفته بود من می‌دانم خروج از برجام کار اشتباهی است اما به خاطر قول انتخاباتی‌ام مجبورم تا آخر این راه را ادامه دهم. مشاهده می‌کنید او یک آدم غیرمنطقی است و بر اساس یک تصمیم هیجانی علیرغم این‌که می‌داند اعتبار کشورش را خدشه‌دار می‌کند این کار را انجام می‌دهد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: یکسال استراتژی صبر پیشه کردیم که شاید اروپایی‌ها و کشورهای دیگر، آمریکا را متقاعد کنند تا کوتاه بیاید اما مشاهده کردیم که اتفاقی که نیفتاد هیچ آمریکا تحریم‌های شدیدتری را بر ما اعمال کرد آن هم توسط شخص بی‌فکری مانند ترامپ.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خب این‌گونه رفتارها نشان می‌دهد شخصی مانند رئیس‌جمهور آمریکا غیر منطقی است و در مواقع هیجانی دست به  اقداماتی می‌زند که اعتبار کشور را خدشه‌‌دار می‌کند! تمامی اتفاقات بیانگر آن است که چنین شخصی تعادل روحی ندارد.

وی تاکید کرد: همان‌طور که گفتم ما یک‌سال صبر پیشه اما دشمن این صبر ما را نشان ضعف دانست و گستاخ‌تر شد، درصورتی که برجام و صبر ما نشان‌دهنده پیروزی ما بود. بعد از این یکسال به این نتیجه رسیدیم که انتظار کشیدن و ماندن در تعهدی که هر روز ترامپ برای ما یک نقشه می‌کشد فایده ندارد، ما در این مدت مشاهده کردیم که از هیچ ظلمی علیه ملت ایران کوتاهی نکردند و ترامپ هر آنچه در تصور داشت پیاده‌سازی کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازدیدی از بخش کلیه و کبد یکی از بیمارستان‌ها داشتم، می‌دیدم که بیماران با چه مشکلاتی به دلیل نبود دارو دست و پنجه نرم می‌کنند؛ خب آنان چه گناهی کرده‌اند؟ بیماران که نه سیاسی هستند و نه نظامی آنان وابستگی به دولت ندارند که تحریم می‌شوند! 

وی ادامه داد: این رفتارهای ترامپ کاملا نشان می‌دهد که او شمشیر را برای مردم ایران از رو بسته است. آمریکا می‌گوید چون مردم حامی دولت و حاکمیت هستند باید تاوان پس بدهند درصورتی که خود مردم می‌گویند با تمامی نواقص و ضعف‌هایی که وجود دارد ما این کشور را دوست داریم.

جعفرزاده ایمن آبادی یادآور شد: هنگام جنگ تحمیلی ما ۲۳۰ هزار شهید دادیم و ۵۰۰هزار نفر از برترین و بهترین آدم‌های این ممکلت جانباز شدند ما پای این‌ها ایستادیم، اما رئیس جمهور ایالات متحده بیان می‌کند که تمایل دارد همین مردم را تحت فشار قرار دهد. 

وی تاکید کرد: امکانات بالقوه‌ای داریم که می‌توانیم به فعل تبدیل کنیم؛ ما ساخت بمب اتم را حرام می‌دانیم اما نمی‌توانیم از بخش صلح آمیز فناوری هسته‌ای بگذریم. 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم گام‌های اول و دوم را کاملا درست برداشتیم و گام سوم را برای این آغاز کردیم که به ترامپ نشان دهیم ما مرد عمل هستیم و نه حرف و اگر کوتاه نیاید با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

وی تاکید کرد: به کشورهای همسایه هم بارها گفته‌ایم که دغدغه شما نباید ما باشیم بلکه باید صهیونیست و اسرائیلی‌ها باشند و اگر این پیام ما را جدی نگیرید فردا روزی با مشکل مواجه خواهید شد که آن زمان پشیمانی خیلی دیر است. 

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه بارها به همسایگان گفته‌ایم که ایران حافظ منافع منطقه است، گفت: دشمنان می‌خواهند ما را تعضیف کنند تا بتوانند وارد کشورهای همسایه شوند و چندپارچگی ایجاد کنند؛ همسایگان ما باید حواس‌شان به این مسئله باشد.

وی با اشاره به نقش مستشاری ایران در برخی از کشورهای منطقه گفت: عده‌ای بیان می‌کنند ایران در سوریه چه می‌کند، کمک مستشاری می‌کند تا سوریه حفظ شود؛ فردا این اتفاق در هر کشور دیگری هم رخ دهد همین کار را خواهد کرد. ثبات ایران ثبات منطقه است چیزی که غربی‌ها گمان می‌کنند با حضور آنان انجام خواهد شد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: صهیونیست‌ها نمی‌توانند از به آتش کشیدن منطقه خوشحال باشند زیرا اولین کشوری که آسیب خواهد دید خود اسرائیل است، ما به آن‌ها رحم نخواهیم کرد چون مسبب تمامی مشکلات ایران آنان و ترامپ هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرگونه تهدید و تشدید فشار به ضرر صهیونیست‌ها خواهد بود،‌ زیرا آنان واقعا بی‌عقل هستند و اگر ذره‌ای تأمل کنند متوجه خواهد شد که به ایران آن هم با هشتاد میلیون جمعیت نمی‌توانند آسیب برسانند بنابراین اگر منطقی باشند دست از پا خطا نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: گام سوم نکاتی دارد که برای آمریکا شوک‌آور خواهد بود و اگر این کشور سر عقل نیاید در گام‌های چهارم و پنجم پشیمان خواهد شد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی خاطر‌نشان کرد: مراکز هسته‌ای را بستیم و بتن ریختیم دیگر چه باید می‌کردیم که نکردیم آیا ما مقصر هستیم؟ مقصر آمریکاست باید عقب نشینی کند و دست از فشار و تحریم بردارد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصمیم قوی و با درایت ما برای ورود به گام سوم با توکل به مردم عزیزمان در ماه محرم که ماه آموزه‌های دینی ماست و در آن گفته می‌شود مقاومت می‌تواند نتیجه‌بخش باشد برداشته شد.

وی ادامه داد: امام حسین با هفتاد و دو تن از یارانش مقاومت انجام داد و بعد از ۱۴۰۰ سال نام و دینش ماندگار شد ما هم با نگاه به قیام کربلا گام سوم را برداشتیم که کار درستی هم بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بخشی از افکاری عمومی جامعه نگرانی دارد که شاید تحریم‌های جدید فشار بیشتری بر آن‌ها وارد کند، ساز و کار مقاومت در برابر این اقدامات چیست،گفت: واقعا نمی‌دانم آمریکا چه چیزی را می‌خواهد تشدید کند! 

وی ادامه داد: اتفاقا باید بگویم تحریم‌ها منشاء خیر بوده است زیرا بعد از چیزی حدود ۱۳۰ سال اقتصاد و بودجه ما درحال جدا شدن از نفت است که بدون غلو می‌توان گفت بهترین ساختار اقتصادی ایجاد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: