کد خبر: ۸۲۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
تعداد بازدید: ۲۶۶
بحرالدین یوسف حبیبی، رئیس جمهوری سابق اندونزی روز چهارشنبه در سن ۸۳ سالگی درگذشت.
رئیس‌جمهور سابق اندونزی درگذشتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، طارق کمال حبیبی پسر بحرالدین یوسف حبیبی در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی مترو گفت که بحرالدین یوسف حبیبی سومین رئیس جمهور اندونزی بود که قدرت را زمانی در اختیار گرفت که این کشور با آشوب‌های مختلف، گذار ناآرام قدرت و اصلاحات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد.

وی پیش از رسیدن به ریاست جمهوری که مدت آن بسیار محدود بود به مدت ۲۰ سال به عنوان وزیر تحقیقات و تکنولوژی در اندونزی خدمت کرد.


وی همچنین به خاطر تلاشش برای تبدیل اندونزی به یک قدرت تکنولوژی از جمله تلاش برای ایجاد صنعت هواپیماسازی داخلی معروف بود.

جوکو ویدودو رئیس جمهوری کنونی اندونزی در مقابل بیمارستانی که حبیبی در آن درگذشت وی را به عنوان یک دانشمند جهانی و پدر تکنولوژی اندونزی توصیف کرد.

ویدودو گفت: هر مشکل اقتصادی یا سیاسی که کشور با آن مواجه می‌شد حبیبی همیشه برای آن یک راه حل داشت. او پدر تکنولوژی اندونزی، یک سیاستمدار واقعی و یک فرد نمونه برای همه بود.

به همین خاطر وزارت کشور اندونزی از روز چهارشنبه به مدت سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

وزیر کشور اندونزی عصر چهارشنبه گفت: ما یک عزای عمومی سه روز تا ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) اعلام می‌کنیم.

انتظار می‌رود که اندونزی در این دوران عزای عمومی پرچم کشور را به صورت نیمه برافراشته درآورد. حبیبی امروز (پنج‌شنبه) در جنوب جاکارتا به خاک سپرده می‌شود و جوکو ویدودو رهبری مراسم خاک سپاری را برعهده خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: