کد خبر: ۸۲۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
تعداد بازدید: ۲۳۰
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران تکرار اتهامات بی اساس علیه حاکمیت ابدی بر جزایر سه گانه خود در خلیج فارس و فرافکنی برخی کشورهای عرب ناکام در سیاست منطقه ای را دلیل ناتوانی آن ها در درک واقعیت های منطقه و جهان می داند.
واکنش ایران به بیانیه نشست کمیته عربیبه گزارش خبرداغ به نقل از گزارش روز پنجشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در واکنش به بیانیه نشست کمیته عربی در قاهره گفت: از اینکه برخی به جای تکیه بر قدرت کشورهای حوزه خلیج فارس، ادعاهای واگرایانه، بی پایه و غیر مستند در خصوص امنیت منطقه ابراز داشته و بیگانگان را با عجز خویش مورد استقبال قرار می دهند، متاسفیم.

موسوی با رد اتهامات تکراری و مردود مطرح شده در بیانیه نشست دوازدهم کمیته عربی در قاهره علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش بی ثمر برخی کشورهای عربی در طرح ادعاهای بی اساس را اصرار بر استمرار اشتباهات سیاسی گذشته دانست.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران تکرار اتهامات بی اساس علیه حاکمیت ابدی بر جزایر سه گانه خود در خلیج فارس و فرافکنی برخی کشورهای عرب ناکام در سیاست منطقه ای را دلیل ناتوانی آن ها در درک واقعیت های منطقه و جهان می داند.

وی همچنین از اینکه برخی به جای تکیه بر قدرت کشورهای حوزه خلیج فارس، ادعاهای واگرایانه، بی پایه و غیر مستند در خصوص امنیت کشتیرانی در این پهنه حیاتی و مطرح شده از سوی بیگانگان را با عجز خویش مورد استقبال قرار می دهند، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اصرار بر اشتباهات بی حاصل گذشته را در شرایطی که منطقه نیازمند عقلانیت و واقع بینی است حرکت در مسیری غلط دانست که نتیجه ای جز افزایش مشکلات در منطقه به دنبال نخواهد داشت.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: