کد خبر: ۸۲۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۳۰۷
تعطیلات برای گابریل کالدرون به پایان رسیده است و او باید حالا تیمش را برای انجام بازی های دشوار پیش رو و کسب امتیازات کلیدی آماده کند.
تعطیلات تمام شد سینیور کالدرون

به گزارش خبرداغ به نقل از  ورزش سه ،  کار برای مرد آرژانتینی به همان دشواری پیش رفته که تصور می شد. پرسپولیسی که در ذهن کالدرون وجود داشت و دارد هنوز در زمین و دستکم در دو هفته اول لیگ برتر خودش را نشان نداده است. او در آخرین تمرین تیمش گفت که این تیم هنوز به آن سطحی که مورد نظر او است نرسیده است.


اما پرسپولیس مدنظر کالدرون چه شکلی است؟ تیمی که او در دو بازی اول لیگ برتر به زمین فرستاد ترکیب های متفاوت و شگفت انگیزی داشتند. نگاهی به سیر بازی های پرسپولیس از اولین بازی این تیم در جام شهدا برابر سایپا تا آخرین بازی دوستانه اش برابر همین تیم نشان می دهد که کالدرون سعی دارد تصوراتش را نسبت به پرسپولیس و فوتبال ایران تصحیح کند. 


اولین تیمی که کالدرون به زمین فرستاد یک تیم متفاوت بود. ترکیبی عجیب از بازیکنان جوان و برخی بازیکنانی که کمتر تصور می شد در تیم اصلی جایی داشته باشند. پرسپولیس این بازی را روی یک آفساید و یک اشتباه محرز دروازه بانی باخت اما کالدرون را متوجه موضوع دیگری کرد؛ او به ترکیب آشناتری بازگشت و برابر نیروی زمینی چیزی شبیه "همان همیشگی" برانکو را به زمین فرستاد.

 


چیدمان علیه تاکتیک


کالدرون لیگ برتر را با بازی برابر پارس جنوبی آغاز کرد. اولین تغییر ظاهری او این بود که به جای لباس ورزشی کت و شلواری با کروات قرمز به تن کرده و به سمت هواداران دسته گل پرتاب کرد. او البته در بازی های جام شهدا احتمالا صدای همین تماشاگرانی که در هفته اول لیگ برتر تشویقش می کردند را شنیده بود؛ با این حال بازی با پارس جنوبی درس هایی برای مرد آرژانتینی داشت. او تیمش را با روش 4-1-4-1 به میدان فرستاد و در حالی که کمال کامیابی نیا را نداشت در عمل از 6 بازیکن تهاجمی در ترکیب تیمش استفاده کرد. هرچند نوراللهی در هافبک دفاعی بازی کرد اما او هیچگاه مثل کمال یک هافبک با تفکرات تدافعی نیست که تا عمق دفاع تیمش عقب بیاید و بیشتر روحیه تهاجمی و رو به جلو دارد. اما این چیدمان با وجود اینکه یک چیدمان کاملا تهاجمی بود در زمین مسابقه آن چیزی که همه تصور می کردند از آب درنیامد. او برای اینکه بتواند همزمان از بازیکنانی چون ترابی و امیری و عالیشاه به طور همزمان استفاده کند دست به تغییر پست زده و امیری و عالیشاه را روی دست نوراللهی بازی داد و ترابی و روستایی را به کناره ها برد. پیروزی در اولین مسابقه تا حدودی بازی پرسپولیس که در اجرای برنامه های منسجم تهاجمی موفقیت زیادی نداشت را تحت تاثیر قرار داد اما بازی با تراکتور زنگ خطری جدی شد.


ترکیب اولیه پرسپولیس برابر تراکتور و تعویض های کالدرون بیانگر این موضوع است که او بازی به بازی دارد تیمش و تفکرات فنی اش را تصحیح می کند تا سرانجام به یک همپوشانی یا به نقطه تعادل برسد. او البته در این بازی باز هم همان روش قبلی را به کار گرفت، امیری و عالیشاه را بازهم در میانه زمین بازی داد هرچند پرسپولیس با وجود دریافت یک گل از نظر دفاعی عملکرد خوبی برابر تراکتور داشت و موقعیت های زیادی به حریف نداد اما خودش هم در اجرای برنامه های تاکتیکی در زمانی که توپ را در اختیار داشت عملا ناکام بود. 

 


تصورات و برنامه های تازه


اینکه کالدرون می خواهد تیمی تهاجمی بسازد که با بیشترین سرعت و کمترین زمان توپ را به حرکت در بیاورد هدف و شاید رویای جالبی باشد اما اینکه پرسپولیس تا الان چقدر به این هدف نزدیک شده موضوع متفاوتی است. خود کالدرون می گوید که تیم هنوز به سطح مدنظرش نرسیده است، او در مصاحبه های قبلی اش نیز ضمن تمجید از بازیکنان ایرانی تیمش گفته بود که نتوانسته اند در نقل و انتقالات بازیکنان خارجی مدنظرش را جذب کنند.  


او  یک مربی و مرد پرتلاش است اما به احتمال زیاد متوجه شده است که این برای موفقیت در فوتبال ایران لازم است اما کافی نیست. او برنامه های تازه ای را برای پرسپولیس در نظر گرفته و می توان گفت جمعی از بهترین بازیکنان ایران را در اختیار دارد اما بازی با صنعت نفت باید نشان بدهد که او تصورات تاکتیکی اش نسبت به بازیکنان ایرانی را نیز اصلاح کرده است.

 

مرد آرژانتینی در این مدت روند امیدوار کننده اما کندی داشته است؛ او تقریبا هر هفته با خبرنگاران در تمرین مصاحبه می کند و اینگونه ارتباطش را با جامعه میلیونی هواداران تیمش محکم تر می کند ولی موضوع مهم این است که او باید هرچه زودتر تیمش را به انسجام برساند و برای این موضوع شاید اولین قدم رسیدن به یک ترکیب ثابت باشد. البته که این "ترکیب" یک تیم است که با نتایجی که به دست می آید خودش را اثبات می کند اما بازی های دشوار پرسپولیس در راه هستند و این می تواند فرصت لازم را از سینیور کالدرون دریغ کند. صنعت نفت امسال در ادامه روند خوب سال قبلش می تواند در آزادی خطرناک باشد و هفته بعد نیز دربی برابر استقلال تشنه پیروزی شرایط را کمی دشوارتر هم خواهد کرد. 
کالدرون شاید امروز به این فکر می کند که برای موفقیت در فوتبال ایران علاوه بر کار زیاد و سخت، باید شناختش را افزایش و تصورات و رویاهایش را تا رسیدن به یک فصل مشترک تصحیح کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: