کد خبر: ۸۲۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۶
کوپرمن در سپتامبر ۲۰۱۵ نامه‌ای را که از سوی مرکز سیاست امنیتی تهیه شده بود، امضا کرد که در آن با توافق هسته‌ای ایران مخالفت و از اوباما خواسته شده بود که این توافق را لغو کند.
جانشین موقت بولتون کیست؟ / مواضع کوپرمن در قبال ایران؛ از فعالیت علیه کارتر در جریان تسخیر سفارت آمریکا در تهران تا درخواست از اوباما برای لغو برجام در سال ۲۰۱۵به گزارش خبرداغ ، به دنبال برکناری جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا، کاخ سفید اعلام کرد که این سمت به طور موقت به چارلی کوپرمن واگذار می‌شود؛ فردی که به نظر می‌رسد مواضعش در قبال ایران و برجام در مقایسه با بولتون چندان متفاوت نیست.

چارلی کوپرمن از سوی کاخ سفید به عنوان مشاور موقت امنیت ملی آمریکا معرفی شده و البته هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که او گزینه نهایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصدی این سمت خواهد بود. کوپرمن پیش از این به عنوان معاون جان بولتون مشغول به کار بود.

کوپرمن سابقه همکاری طولانی با بولتون دارد و در ژانویه ۲۰۱۹ به عنوان معاون وی منصوب شده است. انتصاب کوپرمن به عنوان معاون بولتون، در زمانی صورت گرفت که مشاور امنیت ملی وقت آمریکا مسیر سیاست‌های بسیار خصمانه علیه ایران را دنبال می‌کرد. این انتصاب چند روز پیش از آن اتفاق افتاد که وال استریت ژورنال گزارش داد مشاور امنیت ملی وقت از پنتاگون درخواست کرده که گزینه‌های مربوط به اقدام نظامی علیه ایران را ارائه دهد. بولتون با انتصاب کوپرمن به عنوان معاون خود نشان داد که قصد دارد کمپین فشار حداکثری علیه تهران را تقویت کند.

بولتون به همراه متیو فریدمن و کوپرمن در مارس ۲۰۱۸ «موسسه امن‌سازی آمریکا» را به عنوان نهادی غیرانتفاعی به ثبت رساندند و این اتفاق درست در روزی به وقوع پیوست که ترامپ، بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی کرد. فریدمن که سابقه همکاری با پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ را دارد، از جمله دوستان قدیمی بولتون است که هر دو مواضعی علیه ایران داشته‌اند.

این دو به همراه کوپرمن در سال ۲۰۱۵ «بنیاد آزادی و امنیت آمریکا» را به راه انداختند که هدف آن کمپین علیه توافق هسته‌ای ایران بود. در این سال‌ها کوپرمن که سابقه همکاری با دولت ریگان را دارد، در کنار بولتون در راستای پیشبرد رویکردی تندرو در قبال ایران اقدام کرده است.

او که سابقه مدیریت در بوئینگ و لاکید مارتین را دارد، در «مرکز سیاست امنیتی» نیز فعالیت داشته است. این مرکز، یک اندیشکده راست افراطی است که سیاست‌های ضدایران را دنبال کرده است.

کوپرمن در تیم کمپین ریگان-بوش فعالیت داشت و عضوی از «گروه سورپرایز اکتبر» بود که هدف آن، آماده‌سازی برای برخورد با «رویداد‌های دفاعی و سیاست خارجی دقیقه ۹۰» بود و در جریان ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز در فضای داخلی این کشور فعالیت داشت. این گروه نقشی کلیدی در اثرگذاری این ماجرا در انتخابات آمریکا و آسیب زدن به کمپین انتخاباتی کارتر ایفا کرد.

کوپرمن در سپتامبر ۲۰۱۵ نامه‌ای را که از سوی مرکز سیاست امنیتی تهیه شده بود، امضا کرد که در آن با توافق هسته‌ای ایران مخالفت و از اوباما خواسته شده بود که این توافق را لغو کند. در بخشی از این نامه آمده است: چطور می‌توان برجام را چیزی غیر از یک توافق بد تلقی کرد؟ این نامه علاوه بر کوپرمن توسط افراد دیگری نظیر جان بولتون، داگلاس ویث، جان کیل، پال ولفوویتز و جیمز وولسی و سایرینی به امضا رسید که اغلب روحیاتی تندرو و جنگ‌طلب دارند.
لینک کوتاه
منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
امریکا دنبال این هست که مشکلات اقتصادی را به خانه تک تک شهروندان ایرانی ببرد و با ایجاد فشار مردمی بر روی جمهوری اسلامی از پایین از بالا با رژیم ایران مذاکره کند.
متاسفانه اینستاگرام هم که تحت کنترل صهیونیست هایی مانند زاکربرگ است عملا تبدیل شده است به پایگاه اصلی ایجاد تحرکات مردمی علیه نظام.
دولت روحانی هم بی دلیل و کاملا فرسایشی به صورت گام به گام از برجام خارج شد (و نه به صورت یکباره) و ثابت کرد که دولت روحانی عملا همسو با امریکا عمل می کند و هدف مشترکی را با امریکا دنبال می کنند و آن چیزی نیست جز برجام دو.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: