کد خبر: ۸۲۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
تعداد بازدید: ۵۶۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه علمیه قم نسبت به ورود برخی بدعت‌ها و سبک‌های غلط به مجالس عزاداری هشدار داد و گفت: متاسفانه برخی سبک‌های عزاداری از نظر علما، بزرگان و شریعت حرام و ممنوع است و در شان امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیست.
آیت الله غروی، عضو جامعه مدرسین: برخی سبک‌های عزاداری از نظر شریعت حرام و ممنوع است / نباید به نام زبان حال، هر آنچه در تاریخ نبوده را به روضه ها اضافه کنیم

به گزارش خبرداغ، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه علمیه قم نسبت به ورود برخی بدعت‌ها و سبک‌های غلط به مجالس عزاداری هشدار داد و گفت: متاسفانه برخی سبک‌های عزاداری از نظر علما، بزرگان و شریعت حرام و ممنوع است و در شان امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیست.

آیت الله سید محمد غروی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی آهنگ مداحان درمرثیه ها و عزاداریها مانند سبک خوانندگان غربی است.

وی اظهار داشت:‌ نحوه خواندن نباید به غنای حرام و مطرب و غیرهماهنگ با اهداف عاشورا باشد، باید شان عزاداری امام حسین (ع) رعایت شود.

وی ادامه داد: برخی مداحان برای بازار گرمی و یا به تعبیر خود جذب جوانان چنین کارهایی می کنند که غلط است، جوانان توجه داشته باشند برخی از این سبک ها از نظر علما، بزرگان وشریعت حرام و ممنوع است و در شان امام حسین (ع) نیست، باید مراقب باشند.

غروی همچنین گفت: باید قالب عزاداریها صحیح باشد و شعرهای سطح پایین، بدون محتوا و همراه ذلت برای اهل بیت (ع) در این مجالس خوانده نشود، ما شاعران نامداری در گذشته و در حال حاضر داریم که اشعار آنان از نظر ساختار و محتوا دارای مفاهیم بلند است و باید آنها را بازگو کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) و اهل بیت آن حضرت، در جامعه شیعه نهادینه شده و حتی در بین اهل تسنن هم در گذشته و حال سابقه داشته و دارد، در روایات زیادی سفارش شده که این ایام را بزرگ بداریم و اهمیت دهیم و حاصل آن نیز زنده ماندن یاد امام حسین (ع) است.

غروی خاطرنشان کرد: کشور ما همواره ایام محرم را بزرگ داشته و جلسات مختلف عزاداری در سراسر کشور تشکیل می‌شود و سوگواریها نیز بیشتر به صورت سنتی انجام می‌گیرد ولی باید کارهای ما در عزاداری مقبول خداوند و باعث شادی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام زمان (عج) شود.

وی ادامه داد: مجالس عزاداری نباید به گونه ای باشد که با معصیت همراه باشد، باید سعی کرد این آیینها صرفا جنبه عاطفی نداشته باشد و وقایع آنگونه که اتفاق افتاده ، تبیین شود.

غروی گفت: روضه خوانی ها در مجالس عزاداری به گونه ای نباشد که برای اهل بیت (ع) همراه با ذلت باشد و

به نام زبان حال، هر آنچه در تاریخ نبوده را به روضه ها اضافه کنیم، این کار درستی نیست.

وی ادامه داد: عزاداریهای ما باید غیر از از جنبه های عاطفی، جنبه محتوایی و سازنده نیز داشته باشد، اهداف شهادت امام حسین (ع) و فداکاریهای ایشان تبیین و ارزشها برای جامعه نهادینه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر حقایق قیام امام حسین (ع) را آنگونه که هست برای مردم بازگو کنیم یک انقلاب و تحول مذهبی در افراد پدید می آید و نیازی به ورود بدعت و خرافات و مسائل دیگر نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: