کد خبر: ۸۲۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
تعداد بازدید: ۲۷۲
شرکت پتروبراس که غول توسعه و صادرات نفت و گاز برزیل محسوب می شود به دنبال تمرکز هر چه بیشتر روی صنایع رباتیک و هوش مصنوعی است.
چرا غول نفت و گاز برزیل به دنبال توسعه هوش مصنوعی است؟

شرکت پتروبراس که غول توسعه و صادرات نفت و گاز برزیل محسوب می شود به دنبال تمرکز هر چه بیشتر روی صنایع رباتیک و هوش مصنوعی است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، این شرکت به دنبال همکاری با شرکت های نوپا برای رفع نیازهای تجاری خود از طریق فناوری های نوظهور است.

این روزها صادرات نفتی در سایه برخی تحولات بازار نفت و محدودیت های صادراتی علیه برخی کشورها باعث شده توجه بیشتری به اخبار بازار نفت شود. در کنار خبرهای معمول، مشخص شده که شرکت پتروبراس به دنبال تقویت برنامه های خود در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی و رباتیک از طریق همکاری باستارتاپ ها است.

بر اساس اطلاعات مناقصه ای که از روز چهارشنبه در این شرکت آغاز شده است، پتروبراس در صدد جذب پروژه هایی از شرکتهای کوچک و نوآورانه است که چالشهای پیشنهادی این شرکت را برای ایجاد فناوریهایی مانند رباتیک ، هوش مصنوعی ، گجت های پوشیدنی و فناوری نانو برطرف می کنند.

پروژه های مبتنی بر هوش مصنوعی از دید پتروبراس باید هر چه سریعتر آماده شوند و حداکثر بازه زمانی در نظر گرفته شده برای این پروژه ها دو سال است.  شاید برایتان سوال باشد اساسا ذهنیت استفاده از هوش مصنوعی در پروژه های نفتی از کجا آمده است. این ایده از مطالعه ای که توسط اندیشکده برزیل Fundação Getúlio Vargas به سفارش مایکروسافت انجام شده است تاثیر گرفته است. در این پژوهش مشخص شد که هوش مصنوعی روی بازارهای کلیدی برزیل مانند کشاورزی ، حمل و نقل ، ارتباطات ، نفت و گاز تاثیری بسزا خواهد داشت و به جیب دولت نیز سودی سرشار روانه می کند. در نظر داشته باشید که  این موارد در مجموع 36.4 درصد تولید ناخالص داخلی برزیل را تشکیل می دهند. هوش مصنوعی می تواند رشد تولید ناخالص داخلی در این بخش ها را تا مدت 15 سال آینده به 6/43 درصد برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: