کد خبر: ۸۲۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۴۱۹
تضعیف میزان صادرات آلمان باعث شد تا رشد بزرگ ترین اقتصاد اروپا برای دومین فصل سال منفی شود.
اقتصاد آلمان کوچک‌تر شد

رشد اقتصادی سه ماهه دوم آلمان منفی شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ، تضعیف میزان صادرات آلمان باعث شد تا رشد بزرگ ترین اقتصاد اروپا برای دومین فصل سال منفی شود.

دفتر آمار آلمان در گزارش نهایی خود اعلام کرد که در سه ماه متهی به ژوئن رشد اقتصادی این کشور منفی ۰.۱ درصد بوده است. چشم انداز اقتصاد آلمان با توجه به تداوم تنش های تجاری و مساله برگزیت امیدوارکننده نیست.

در بین بخش های مختلف میزان سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز ۱ درصد و میزان صادرات در مقایسه با سه ماهه نخست امسال ۰.۵ درصد کمتر شده است. کارستن برژسکی، کارشناس مسائل اقتصادی در بانک " آی جی" گفت : جزئیات منتشر شده از آمار رشد نشان می دهد که کاهش صادرات بیش از هر چیز دیگری در کاهش رشد اقتصادی موثر بوده است.

آلمان یک سوم کل حجم تولیدات ناخالص داخلی منطقه یورو را در اختیار دارد اما سال گذشته رشد اقتصادی بسیار ضعیفی را به ثبت رساند به گونه‌ای که تنها ایتالیا رشد کمتری از آلمان را تجربه کرد. افزایش مناقشات تجاری بین آمریکا و چین، تهدید آمریکا به وضع تعرفه بر واردات محصولات اروپایی و مساله برگزیت از جمله دلایل اصلی کاهش رشد اقتصادی آلمان در سال گذشته عنوان شده است.

بسیاری از نهادهای بین‌المللی و دولت آلمان، پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را کاهش داده‌اند. طبق اعلام دولت این کشور اقتصاد آلمان امسال تنها ۰.۵ درصد رشد خواهد کرد که در صورت تحقق نسبت به رشد ۱.۵ درصدی سال گذشته یک سوم شده است. پیش‌تر نیز بانک مرکزی آلمان نرخ رشد ۱.۶ درصدی را برای رشد امسال پیش بینی کرده بود که این رقم بعداً در گزارشی به ۰.۸ درصد رسید.

به نقل از رویترز، با وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی آلمان، بسیاری از مقامات دولت ائتلافی این کشور خواستار اتخاذ رویکرد انبساطی به منظور تقویت رشد شده اند. برخی از مقامات دولتی هم چنین پیش‌نهاد کرده اند که دولت اقدام به استقراض جدیدی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: