کد خبر: ۸۲۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
تعداد بازدید: ۲۸۸
۱۶۰ مدرسه درمناطق آسیب دیده از سیل و زلزله کشور در حال آماده سازی است که تعدادی از این پروژه ها تا مهرماه ۹۸ در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.
آماده سازی ۱۶۰ مدرسه در مناطق سیل زده کشوربه گزارش خبرداغ، ۱۶۰ مدرسه درمناطق آسیب دیده از سیل و زلزله کشور در حال آماده سازی است که تعدادی از این پروژه ها تا مهرماه ۹۸ در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وقوع زلزله مهیب ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ در استان کرمانشاه و ن سیل فروردین ۹۸ در استان های گلستان، خوزستان و لرستان با خسارات فراوانی همراه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوربا اشاره به اینکه اگر خیرین در مدرسه سازی حضور نداشته باشند، کار پیش نمی‌رود، یادآورشد: برای ساخت و تجهیز مدارس در مناطق حادثه دیده کشور نیاز به مشارکت همه جانبه خیرین مدرسه ساز داریم.

مهراله رخشایی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج تصریح کرد: برای سه استان با آسیب‌ دیده از سیل کشور بیش ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و این سازمان تلاش می کند تا کار بازسازی و تحویل فضاهای آموزشی جدید در مناطق سیل زده را تا مهر سال ۹۹ به نتیجه برساند.

وی بیان داشت: در مهر ۹۷ بیش از ۵۰ مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه تحویل آموزش و پرورش شد و در ۲ روز پایانی مردادماه سال جاری نیز چهار مدرسه خیرساز در روستاهای این استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

رخشایی مهر علت تاخیر در تحویل برخی مدارس در کرمانشاه را مساحت بالای ین مدارس عنوان کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره شرایط متفاوت مدارس سیل زده کشور اظهار داشت: در جریان سیل ۲۴ استان درگیر سیل بودند و سه استان بیشتر آسیب دیدند که کار نوسازی و بازسازی در این مناطق آغاز شده است تا مدارس در مهرماه ۹۸ و ۹۹ به بهره‌برداری برسند.

وی یادآورشد: بیشترین مشکل مدارس سیل زده وجود گل و لای در محیط مدرسه و کلاس های درس است و تخریب مدارس کمتر اتفاق افتاده است.

ضرورت تخریب و نوسازی ۲۱۰ مدرسه در مناطق سیل زده

رخشایی مهر عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ مدرسه در سیل فروردین ماه سال جاری دچار آسیب دیدگی شد که از این تعداد ۲۱۰ مدرسه باید به طور کلی تخریب ونوسازی شود.

مهراله رخشانی مهر اظهارداشت: بخشی از مدارس دچار آسیب دیدگی‌ جزئی شده بودند که با تعمیرات قابل استفاده شدند، اما برخی از مدارس که پیش از این در فهرست مدارس تخریبی قرار داشتند و به دلیل کمبود فضای آموزشی استفاده می شدند اکنون در فهرست مدارس تخریبی هستند.

وی ادامه داد: برای ساخت مدارس در مناطق حادثه دیده اعتبار بالایی نیاز است که تامین آن از سوی دولت به تنهایی در زمان کوتاه امکان ندارد لذا نیاز به کمک خیرین برای آماده سازی کلاس های درس در مناطق حادثه دیده کشور داریم.

۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: