کد خبر: ۸۲۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
تعداد بازدید: ۲۷۷
مرکل:
صدراعظم آلمان گفت: باید از هر فرصتی برای حل و فصل تنش‌ها بین ایالات متحده و ایران استفاده کرد
دیدار ظریف و لودریان ارتباطی به نشست جی ۷ نداشت/ باید از هر فرصتی برای حل تنش‌ها استفاده کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز -یکشنبه- در حاشیه اجلاس گروه هفت گفت: مذاکرات بین وزرای امور خارجه ایران و فرانسه یک اتفاق جانبی و موازی برای نشست جی ۷ بوده و ارتباطی به این نشست نداشته است.

وی با بیان اینکه و باید از هر فرصتی برای حل و فصل تنش‌ها بین ایالات متحده و ایران استفاده کرد، گفت: در مدت کوتاهی اطلاع داده شد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای مذاکره وارد بیاریتز می‌شود.

مرکل به خبرنگاران گفت: «ما باید راهی برای کاهش تنش‌ها پیدا کنیم - در غیر این صورت باید نگران باشیم که ایران در ماه سپتامبر خارج از تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کند.»

وی گفت که فقط در مدت کوتاهی اطلاع داده شده بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای مذاکره در بیاریتز وارد می شود.

پیش از این و در حالیکه خبرگزاری فرانسه از فرود یک فروند هواپیمای ایرانی در شهر «بیاریتز» فرانسه، محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت خبر داده بود، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تایید این خبر در توئیتر خود نوشت:

«به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.

در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.»

به نقلاز رویترز، موسوی این را هم گفت که ظریف امشب با ترک فرانسه به تهران بازمی‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: