کد خبر: ۸۲۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
تعداد بازدید: ۹۷۵
سید جواد حسینی گفت:‌ پرداخت پاداش بازنشستگان را در دستور کار داریم و پیگیر برابری حقوق بارنشستگان با شاغلین هستیم.
سرپرست آموزش و پرورش: پیگیری برابری حقوق بازنشستگان با فرهنگیان شاغل/ پرداخت پاداش بازنشستگان در دستورکار

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:‌ ۱۷ باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد و تا پایان سال ۹۹ تمامی استان‌ها دارای باشگاه پیشکسوتان خواهد شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی درآئین تکریم بازنشستگان فرهنگی شهر تهران، با تبریک هفته دولت اظهارکرد: خانواده ها به سه دسته؛ پرآشوب، خاموش و متعادل تقسیم می شوند و کلیدی ترین عنصر خانواده متعادل پیشکسوتان هستند و نقش پیشکسوتان در خانواده‌ها حرکت از دسته پرآشوب و خاموش به سمت خانواده متعادل است.

حسینی عمر انسان را به سه دوره؛ آموزش و توانمند سازی، دوره کار و اشتغال و دوره بازنشستگی، تقسیم و تصریح کرد: در دنیای امروز یک دوره به این تقسیمات افزوده شده است و آن دوره مهارت آموزی برای زندگی بهتر است.

وی به افزایش سن امید به زندگی از ۵۲ سالگی به ۷۴ سالگی خبر داد و ادامه داد: فاصله بین این دو عدد دوره بسیار مهمی است که در آن پیشکسوتان باید باردهی و سرزندگی را به زندگی خود و خانواده شان هدیه کنند چرا که این دوره، یک سوم عمر آنها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ هزار بازنشسته فرهنگی خاطرنشان کرد: مدرسه مکان تحول و معلم فکور عامل تحول است لذا این عامل تحول باید در دوره بازنشستگی نقش خود را عمیق‌تر ایفا کند.

وی دوره بازنشستگی را یک فرصت دانست و ادامه داد: دولت و حاکمیت در برابر بازنشستگان مسئول هستند لذا اگر این قشر از جامعه را فراموش کنند به این معنی است که خانواده و جامعه را به دست فراموشی سپردند نباید کاری کنیم که بازنشستگان به حاشیه رانده شوند.

حسینی از وجود ۵ باشگاه ویژه پیشکسوتان در سطح کشور خبرداد و افزود: این آمار تا پایان سال ۹۸ به ۱۷ باشگاه می رسد و تا پایان سال۹۹ تمامی استان ها دارای باشگاه پیشکسوتان خواهند شد لذا بودجه مربوطه در این خصوص پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در هر منطقه آموزشی بزرگترین مدرسه در نوبت بعد از ظهر جهت انجام فعالیتهای هنری مهارتی در اختیار پیشکسوتان قرار می‌گیرد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، سرپرست وزارت آمورش و پرورش گفت: پرداخت پاداش بازنشستگان را در دستور کار داریم و پیگیر برابری حقوق بارنشستگان با شاغلین هستیم.

در انتهای این آئین با حضور سرپرست وزارت آموزش وپرورش از تعدادی از خانواده های شهدا تجلیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: