کد خبر: ۸۲۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۲۷۱
وکیل بقایی آخرین وضعیت موکل خود را تشریح کرد.
الزام بقایی برای بازگشت به زندان خلاف توصیه‌های پزشکی است/ احتمال بروز سکته مجدد وجود دارد

به گزارش خبرداغ، مهران عبدالله‌پور در گفت‌وگو با  ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت حمید بقایی عنوان کرد: حمید بقایی در تاریخ  ۵/۴/۹۸ دچار سکته مغزی شده که پس از دو هفته به بیمارستان اعزام می‌شود.  بر اساس نظریه متعدد پزشکان متخصص، ضمن تایید بروز سکته مغزی، برضرورت پیگیری و معالجه در محیطی بدون استرس و بدون تنش تاکید کرده‌اند.

وی افزود: پزشک متخصص قلب ضمن تایید بروز آریتمی شدید قلبی به صراحت عنوان کرده معالجه ایشان ضرورتاً باید در محیطی به دور از تنش و فشار روحی صورت گیرد که حتی در این صورت نیز احتمال عدم حصول نتیجه مثبت از درمان دارویی و انجام عمل جراحی وجود دارد.

عبدالله‌پور یادآور شد: پزشکان متخصص مغز و اعصاب و همچنین اعصاب و روان نیز تاکید کردند بهبود شرایط جسمی و درمان نامبرده در صورتی موثر است که معالجه ایشان در محیطی آرام و بدور از تنش صورت گیرد در غیر اینصورت احتمال بروز سکته مجدد بسیار محتمل است.

وکیل بقایی ادامه داد: همچنین طبق نظریه پزشکان ، در اثر عوارض سکته مذکور ، موکل ۴۰ درصد شنوایی خود را از دست داده و همچنین  دچار دوبینی شدید نیز شده است.

عبدالله‌پور با بیان اینکه مع الوصف با عنایت به مراتب مذکور و وجود مستندات کافی، متاسفانه کمیسیون پزشکی قانونی علیرغم تاکید و تصریح خود برپیگیری امور درمانی، تحمل ادامه حبس را فاقد اشکال قلمداد کرده که مورد اعتراض و انتقاد شدید ما بوده که مراتب به مراجع زیربط منعکس شده است، گفت: نکته مهم آن که پزشکان متخصص ضمن تشخیص اینکه عوارض جسمی مذکور ناشی از سوء‌تغذیه و فشارهای عصبی است، احتمال بروز سکته مجدد را بسیار محتمل دانسته‌اند و در این خصوص اعلام خطر کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم همه تاکیدات پزشکان متخصص، مرخصی استعلاجی آقای بقایی تمدید نشده و  به حضور در زندان در تاریخ ۲/۶/۹۸  ملزم شده‌اند.

وکیل بقایی گفت: با توجه به شرایط جسمی نامناسب آقای بقایی و علیرغم تاکید پزشکان بر پیگیری امور درمانی در محیط بدون استرس و تنش‌زا ، الزام ایشان به بازگشت به زندان خلاف توصیه‌های پزشکی بوده و با توجه به شرایط جسمی موکل و هشدار پزشکان نسبت به احتمال بروز سکته مجدد ، نگرانی شدیدی نسبت به عدم تکمیل مراحل درمانی درخارج از زندان،و بازگشت ایشان به زندان که قاعدتا تنش‌زا و استرس‌آور است، وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: